Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Spilte en time, alt på max, våpen ser bra ut, verden ser ok, med litt dårlige tekturer, folk og monstere seg elendige ut, de ser så dårlige ut at de ser missplassert ut i spillet, mennesker har klær på seg som er bare flate malte på tekstuerer, så knapper og slikt er bare malt på og ikke 3d. monstere har lave detaljer, og ser nesten ut som noe man tar tatt fra et mye eldre spill, PCVR skulle helt klart hatt en HD oppgradering. 

Jeg opplever også at pistolen jeg holder bare forsvinner tilbake til hylsteret(som er usynlig fordi du bare er 2 løse hender)
Men det er en del gode ting også, det er smålig klaustrofobisk og bruke gassmaske og se tiden renne ut, våpen ser som sagt bra ut, verden ser bra nok ut.

Og du her en del kule vr interactions som å slå på brytere, og den lille strøm maskinen fra de andre spillene er med, der du må manuel lade hodelykta men også koble den til bokser for å lade de opp for å åpne dører osv. 

Helt klart at Quest og PSVR2 trekker ned en del ting. 

Ryggsekken er kul da, du drar den frem og der henger ting som glassmakse, filtere, den lade tingen, er et kompass der, lighter osv. Veldig godt laget.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gleder jeg meg litt til faktisk!

Blir sikkert litt 🧀 men det er vel også litt av sjarmen med FMV spill?

Kan bli bra, kan bli dårlig, men interessant uansett!

Your choices matter as you interact with a unique world in Human Within, a game made with a combination of 2D cutscenes, 3D gameplay, and more.

Developed by Signal Space Lab and Actrio Studio (The Great Ocean), Human Within focuses on how AI and similar technology influence humanity, developed during a time when artificial intelligence is entering the mainstream with tools like ChatGPT and Apple Intelligence.

Offering "branching storylines" that are affected by your own decisions, Human Within combines numerous ideas that give an interesting narrative. Using 2D film, 3D graphics, interactive elements, and puzzles, Human Within's story should provide an interesting experience in virtual reality. There are five different endings to discover, offering a Telltale Games-like narrative in VR.

https://www.uploadvr.com/human-within-reveal-quest-pc-vr/

Kommer til Quest 9 januar og "coming soon" til Steam:

https://store.steampowered.com/app/1546070/Human_Within/

Lenke til kommentar

Har et problem med Metro. I tide og utide slutter "gripp" knappen på høyre kontroller å slipper. Bare et sekund eller brøkdel av et sekund. Men nok til at hva enn holder slipper. Som våpen når du er midt i en firefight.

Den høyre kontrollen har fått litt juling. Men har ikke dette problemet bortsett fra i dette spillet og i spillet tactical assault. 

Så tror ikke det faktisk er kontrollen.

Men det er så ille at det er nesten helt ødeleggende for spillinga.

Lenke til kommentar

Synes egentlig at det frister mer med Alien og Behemoth nå enn Metro. Metro virker ikke helt dårlig liksom, men kritikken har vært varierende.

Jeg har litt troen på Alien etter den siste tidens positive omtale av folk som har testet og så nå denne beskjeden fra utviklerne.

GbyfFX4bIAAOFJV.jpg.27004ecbe67995b61fc00f0b66f238db.jpg

https://www.roadtovr.com/alien-rogue-incursion-quest-delay-release-date-psvr-2-steam/

Men studioet har tidligere bommet en del på andre spill de har laget, men de har også laget gode VR spill, de har erfaring. Krysser fingrene for en fulltreffer denne gangen.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er et problem med steamvr

Jeg kjørte nå spillet i openxr. Og har bare testa litt, men ser ut som kanskje problemet er borte da.

Men jeg kan ikke bruke min openxr obs plugin. Openvr plugin når jeg bruker steamvr funker. Men openxr blir bare svart i obs.

Lenke til kommentar

Vil si jeg liker hva dvsa gjør med Metro. Kom en patch på dag 2 av early access. Og en hot fix på dag 1 etter offisiell relase. Gode patcher også. Så det lover bra i forhold til visse andre "host" medal of honor. "Host" sniper elite, "host" hitman.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet et VR spill potensielt er populært når forumet flommes over av ikke vr folk som krever at spillet skal slippes som ikke VR spill. Jeg har bare opplevd de 2 ganger(kanskje 3) 

Første var HLA så mange butthurt folk som var sure for at dette var VR only.

Og nå Metro Awakenin, dukker opp poster nå og da om at, VR er en gimmick, ingen spiller vr. Lag dette i flat.

Det er mulig jeg også så noen lignende poster med medal of honor above and beyond. Men langt færre og de forsvant fort når spillet ble sluppet.

Lenke til kommentar

Derfor trenger vi også enda flere spill fra kjente merkevarer i VR og aller helst med større budsjett og av erfarne VR utviklere, det er med på å flytte nåla for VR sin popularitet. Alien vil også hjelpe på her tror jeg, men litt usikker på Behemoth da det er en helt ny merkevare, flate spillere vil kanskje ikke bry seg, selv om spillet skulle være bra.

Skulle tro mange er sure over Batman også, jeg har ikke sjekket. Men der er det jo også ekstra synd det er ekslusivt til Meta.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Enceladus said:

Derfor trenger vi også enda flere spill fra kjente merkevarer i VR og aller helst med større budsjett og av erfarne VR utviklere, det er med på å flytte nåla for VR sin popularitet. Alien vil også hjelpe på her tror jeg, men litt usikker på Behemoth da det er en helt ny merkevare, flate spillere vil kanskje ikke bry seg, selv om spillet skulle være bra.

Skulle tro mange er sure over Batman også, jeg har ikke sjekket. Men der er det jo også ekstra synd det er ekslusivt til Meta.

Ja, tror ikke meta er tjent med meta exclusives. Ei heller PSVR2. Snakker vi allerede exclusives som Grand Turismo er det en ting. Men ting som batman på meta eller Resident Evil 4 Remake vr på PSVR2. Så tror jeg det er dumt. VR er ikke stort nok til at noen tjener på å dele brukermassen enda mer opp. 

Først få VR til å bli en en stor greie for alle. Så tenkte på å stjele spillere fra hverandre 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...