Enceladus Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november 22 hours ago, Sovna said: Og det tror jeg også. Og igjen, skal absolutt alle racing spill/utviklere bortsett fra GT7 sabotere PSVR2? Og hvor lenge skal det måtte bli slik? Her sitter jeg med en PS5 som gir meg fryktelig med begrensninger opp mot racing generelt + mangel av VR. EA sport har droppet PSVR2 både til F1 og WRC. Skjønner ingenting. Er det Sony eller utviklerene som gir faen? Heller aldri skjønt. Sony har rotet det til og mistet gnisten. Virket som de satset på feil teknologi i møte med Quest 3 og dessuten lagde et dyrere produkt enn nødvendig som folk flest ikke er villig å betale for. Men den største feilen de gjorde er nok den manglende satsingen på store ekslusive spill, og da særlig de spillene utviklet av Sony sine interne studioer. Et annet problem er manglende bakoverkompatibilitet med PSVR1 spill. Hvis du har en gaming PC så ville jeg kjøpt den PC adapteren. Det var i hvert fall en riktig ting Sony har gjort. Men tipper den kun ble til ut av desperasjon når de innså de andre tabbene sine. Et slags merkelig forsøk på å selge flere PSVR2, som for meg ikke gir noen mening når PC VR markedet er så lite og med tanke på hvor populær Meta Quest er, også som et PC headset. PC adapteren ville aldri blitt til om de hadde hatt en vellykket satsing på PSVR2. Jeg har også sett utviklere droppe PSVR2 og istedenfor satse på Quest. Utviklerene av Rec Room er en av dem jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Enceladus skrev (2 timer siden): Sony har rotet det til og mistet gnisten. Virket som de satset på feil teknologi i møte med Quest 3 og dessuten lagde et dyrere produkt enn nødvendig som folk flest ikke er villig å betale for. Men den største feilen de gjorde er nok den manglende satsingen på store ekslusive spill, og da særlig de spillene utviklet av Sony sine interne studioer. Et annet problem er manglende bakoverkompatibilitet med PSVR1 spill. Hvis du har en gaming PC så ville jeg kjøpt den PC adapteren. Det var i hvert fall en riktig ting Sony har gjort. Men tipper den kun ble til ut av desperasjon når de innså de andre tabbene sine. Et slags merkelig forsøk på å selge flere PSVR2, som for meg ikke gir noen mening når PC VR markedet er så lite og med tanke på hvor populær Meta Quest er, også som et PC headset. PC adapteren ville aldri blitt til om de hadde hatt en vellykket satsing på PSVR2. Jeg har også sett utviklere droppe PSVR2 og istedenfor satse på Quest. Utviklerene av Rec Room er en av dem jeg kommer på i farten. Fin oppsummering. Og samtidig litt frustrerende. For da ser det ut til med min interesse for realistisk racing at det bare er å kutte ut PS5. Bare GT7 som er tilbudet. Bra nok det, men det er nå engang kun ett stk. spill. Hadde håpet å holde meg i konsoll-verden siden jeg er skeptisk til all hazzle jeg kommer til å få i fleisen av pga null spill på PC som erfaring.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Tror PS trodde GT7 ville være nok. GT er jo PS svar på Mario. Så de trodde at 8000kr ekstra for GT VR ikke var noe problem. Det irriterende er jo at de har jo gode spill RE4 remake VR feks. Skulle gjerne hatt det på PC. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Gunfreak skrev (1 time siden): Tror PS trodde GT7 ville være nok. GT er jo PS svar på Mario. Så de trodde at 8000kr ekstra for GT VR ikke var noe problem. Det irriterende er jo at de har jo gode spill RE4 remake VR feks. Skulle gjerne hatt det på PC. Automobilista 2 må vel være fantastisk i VR. Hvis det finnes mulighet for det. Jeg tenker 60/70-talls F1 biler og den tidsriktige layouten på banene.. Skilsmisse? OK!!! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november 1 hour ago, Sovna said: Automobilista 2 må vel være fantastisk i VR. Hvis det finnes mulighet for det. Jeg tenker 60/70-talls F1 biler og den tidsriktige layouten på banene.. Skilsmisse? OK!!! Du har VR i Automobilista 2. Beklager den elendige kjøringa. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Gunfreak skrev (1 time siden): Du har VR i Automobilista 2. Beklager den elendige kjøringa. Oj, tøft. Og det er virkelig du som kjører? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november 7 hours ago, Sovna said: Oj, tøft. Og det er virkelig du som kjører? Ja, Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november 7 November står det nå på Steam for Metro Awakening https://store.steampowered.com/app/2669410/Metro_Awakening/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november 10 minutes ago, Enceladus said: 7 November står det nå på Steam for Metro Awakening https://store.steampowered.com/app/2669410/Metro_Awakening/ Kjøpte special edition for å spille 5. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Men, pga stream sin ondskap. Låses ikke spillet opp før kl 6 på kvelden den 5. Som betyr at jeg ikke får spilt før den 6. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Kan se de første 7 minuttene av Metro Awakening https://www.roadtovr.com/metro-awakening-first-minutes-gameplay/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november De som punga ut med en ekstra 50lapp kan nå laste ned Metro Awakening. Er 28gig nedlasting. Så ikke store spillet. Håper ikke det betyr det er kort. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november 3 hours ago, Gunfreak said: De som punga ut med en ekstra 50lapp kan nå laste ned Metro Awakening. Er 28gig nedlasting. Så ikke store spillet. Håper ikke det betyr det er kort. Spilt noe enda? Inntrykk? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Jeg er av VRChat kjøret etter ca 2 måneder nå. Tatt opp igjen BG3. Beste måten å spillet på er liggende med stor skjerm i taket. Det er så behagelig at det lett slår å sitte forran en skjerm. 3cde841fb7ca23bc222f105b58eaf9cb.mp4 Kampene er litt for lett selv på legendary. Jeg gruser alle fiender, selv bosser. Har så mye penger at det ikke er noe problem å kjøpe alt jeg har lyst på. Men må jo nesten fullføre spillet på legendary nå før jeg forsøker meg på Honour mode. c537e683c79b21a57a3b6809f89eeac0.mp4 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november 44 minutes ago, Enceladus said: Spilt noe enda? Inntrykk? Nei, får ikke spilt før i mårra. Men leser på steam forumet om mye problemer. Kontrollere som ikke virker, dårlig ytelse, div crash. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november 8 minutes ago, Gunfreak said: Nei, får ikke spilt før i mårra. Men leser på steam forumet om mye problemer. Kontrollere som ikke virker, dårlig ytelse, div crash. Best å vente på patch da. Men seriøst, hvor krevende kan spillet være når det også kan spilles på Quest?! lol Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november 29 minutes ago, Enceladus said: Best å vente på patch da. Men seriøst, hvor krevende kan spillet være når det også kan spilles på Quest?! lol Quest og PSVR2 har sikkert fått mer tid. Mens som vanlig er PC porten elendig. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Virker som spillet er like janky som en tilfeldig vr asset flip. Folk snakker om at vinkelen på våpen ikke stemmer (noe man opplever med en del UEVR mods) Og jeg får ikke starta det en gang. 2 minutter med svart skjerm. Så får jeg en slash screen med unreal engine osv. Så ikke noe mer. Steam vr starter. Men ikke noe annet en en tom steam vr verden vises. Splash screenet er bare 2d Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Har prøvd det meste nå, ignen ting funker, om noen ikke kommer med i løsing i løpet av noen timer, refunder jeg det, jeg betalte jo ekstra for å spille tidlig, men den tiden er jo straks oppe uansett. Synd, hadde lyst på et nytt godt VR spill, (men ser ikke ut som dette er et veldig bra spill uansett fra hva andre sier) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Ok, etter mye graving in Steamvr options, fant jeg ut at jeg hadde 2 openxr API layers kjørende, selv om jeg ikke kjørte steam som openxr client, så bare at disse to layerne var aktivert stoppet spillet fra å kjøre. så fort jeg deaktiverte de, startet spillet. Husker ikke en gang hvorfor jeg hadde de intallert en gang, ene var tydeligvis for å kunne bruke OBS openxr et eller annet... Må varme opp Pimaxen(som kan ta en halvtime) så skal jeg prøve meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå