Enceladus Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september 15 hours ago, Alak87 said: Spent på når noen tar vett til seg og lager en Big Screen Beyond som tracker selv (uten basestasjoner) med øyesporing for PCVR. Virker som... aldri? At de i det hele tatt lanserer et nytt fresnel linse headsett i 2024 er ganske idiotisk, og i tilleg bruker den gamle chippen i stedet for den nye XR2Gen2. Og prisen... Nope. Fortsetter med min Pico4 til noen lager noe bedre. Ja, det kan du si. Jeg tipper det blir Valve som lager det neste populære headsettet i en eller an form, vel bortsett fra Meta og kanskje Sony da. Det er de tre som kan lage gode headsett med en bred appell og som tidligere har turt å satse. Sony virker dog å ha mistet litt energien. HTC bare fortsetter å lage middelmådige headsett som aldri helt treffer blink. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september Quote Meta Extends Ray-Ban Partnership into 2030 to Make Smartglasses Fashionable https://www.roadtovr.com/meta-ray-ban-partnership-2030-ar-fashion/ Jeg har troen på at dette er veien til en lettvekts AR brille folk flest vil ha. Brillene lansert hittil har kun vært smart briller, men jeg er helt sikker på at det kommer enten HUD eller AR på sikt når teknologien er moden. Apple bør frykte dette samarbeidet, her kan de møte skikkelig konkurranse i et segment av markedet de selv har veldig lyst inn i. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. september Del Skrevet 19. september Prøvde Subside, og er litt skuffet over at det er en "simulator" jeg trodde bare treings området var slik, men nei alle områder er sånn, du møter "veggen på rommet" hele tiden og det er irrterende og tar meg ut av verden. det er også så langt ganske så små områder man er på. Det hadde hvert andre måter å låse spilleren inne i en område enn type "holodeck" vegg. er immersion breaking. Samme konsept som Assasin creed, de skulle droppet dette "mine simulator" konseptet etter første spill. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. september Del Skrevet 21. september Meta Connect i neste veke. Og tilfeldigvis eller ikke så har det vært noe bevegelse hos Valve: 🤷 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september Shit subside er heftige greier. Trodde jeg var ganske imun mot vr syke. Men 10+ minutter i det spillet og jeg er kvalm og svimmel. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september 2 hours ago, Gunfreak said: Shit subside er heftige greier. Trodde jeg var ganske imun mot vr syke. Men 10+ minutter i det spillet og jeg er kvalm og svimmel. Hvilken refresh rate bruker du? Hjelper det å bytte til en høyere? F.eks. 90 eller 120hz? Har spilt et knappe 2 timer i Subside så langt. Ikke gjort meg opp en mening enda. Trenger å se flere av banene. VR syke er jeg helt immun mot. @Gunfreak Har du testet theBlu? Det er vel noe slikt jeg har håpet at Subside skulle være som, bare mer frittsvømmende. Kanskje ikke helt innfridd så langt, men jeg har bare spilt de 3 første nivåene. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september 1 hour ago, Enceladus said: Hvilken refresh rate bruker du? Hjelper det å bytte til en høyere? F.eks. 90 eller 120hz? Har spilt et knappe 2 timer i Subside så langt. Ikke gjort meg opp en mening enda. Trenger å se flere av banene. VR syke er jeg helt immun mot. @Gunfreak Har du testet theBlu? Det er vel noe slikt jeg har håpet at Subside skulle være som, bare mer frittsvømmende. Kanskje ikke helt innfridd så langt, men jeg har bare spilt de 3 første nivåene. Bruker bare 90mhz, da 72 ikke funker. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september Quote ‘Microsoft Flight Simulator 2024’ Features Detailed, Launching with VR Support in November https://www.roadtovr.com/microsoft-flight-simulator-2024-vr-support-release-date/ Gleder meg! Håper dette blir mye bedre en MSFS 2020. 2020 refundet jeg ganske kjapt. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september 4 minutes ago, Enceladus said: https://www.roadtovr.com/microsoft-flight-simulator-2024-vr-support-release-date/ Gleder meg! Håper dette blir mye bedre en MSFS 2020. 2020 refundet jeg ganske kjapt. Ja, ble litt dratt med i starten, men så ble man fort oppmerksom på hvor dårlig bakken var, og jeg liker å fly lavt, jeg håper også at 2024 lar deg recorde oppdrag, du har jo en del helikoptere og fly du kan kjøpe som lar deg gjøre oppdrag, som luft ambulanse, men oppdragene blir ikke lagret i replay, så du bare flyr rundt og lander, du ser jo ulykken, men replayet gjør ikke det. Så håper det blir tøttet fra dag 1. håper også byer ser bedre ut, da Oslo ser ut som smelta ost mesteparten av tiden. Og håper bedre VR ytelse, som noen påstår det skal ha. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september Gunfreak skrev (21 minutter siden): Ja, ble litt dratt med i starten, men så ble man fort oppmerksom på hvor dårlig bakken var, og jeg liker å fly lavt, jeg håper også at 2024 lar deg recorde oppdrag, du har jo en del helikoptere og fly du kan kjøpe som lar deg gjøre oppdrag, som luft ambulanse, men oppdragene blir ikke lagret i replay, så du bare flyr rundt og lander, du ser jo ulykken, men replayet gjør ikke det. Så håper det blir tøttet fra dag 1. håper også byer ser bedre ut, da Oslo ser ut som smelta ost mesteparten av tiden. Og håper bedre VR ytelse, som noen påstår det skal ha. MSFS 2024 ser ganske spennende ut. Selv også for meg som er mer i "spiller" kategorien enn en "flysimmer" Karriere modus ser kult ut. Prøvde litt NeoFly før, men var ikke helt min greie. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 22. september Del Skrevet 22. september Prøvd litt mer VR igjen nå i sommer, for å se om litt av VR syken har forsvunnet. Den hadde det. Prøvde blant annet F1 24, DiRT Rally 2.0, Project Cars 2 og Euro Truck Simulator 2 (Oculus VR Beta). De 3 første spillene ble litt for hektisk og litt vel "skummelt". Men ETS2 fungerte fint. Spilte med Oculus Rift S. Kjørte med Logitech G920, men mest med Xbox Series kontroller koplet til PC'n. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september (endret) Fanatical.com: Build Your Own Infinity VR Bundle (Sep 2024) IsThereAnyDeals Fanatical Endret 24. september av backtoback Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. september Del Skrevet 24. september Det kom en stor oppdatering til Blade and Sorcery. Som skal fikse at AIen ble totalt ødelagt i 1.0. Nå skal den være tip top igjen 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september (endret) I alle dager! haha! Hvor mange forsøk er vi oppi nå? Quote Hitman: World Of Assassination Trilogy Reaches PlayStation VR2 This December video i linken: https://www.uploadvr.com/hitman-world-of-assassination-playstation-vr2-release-date/ Men de fikser ikke PC versjonen altså? Eller er dette den samme crappy PC porten? Endret 25. september av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. september Del Skrevet 25. september (endret) Nå snakker vi! Disse AR brillene er heftige! Mye snacks i en liten formfaktor som faktisk ser ut som briller. Dog de har en compute puck, men den er trådløs som er det viktigste! Disse brillene er langt forut hva vi har sett til nå i andre smartbriller. https://www.cnet.com/tech/computing/i-wore-metas-orion-ar-glasses-a-wireless-taste-of-a-neural-future/ Men dette er kun en prototype ment for intern forskning hos Meta, så ikke noe som vil selges før de finner ut hvordan de kan masseprodusere til en billigere pris. Men det er kult at slikt faktisk er mulig i dag! Endret 25. september av Enceladus Lenke til kommentar
Alak87 Skrevet 26. september Del Skrevet 26. september Enig! Dette er antakeligvis veien videre, hvor er merging av briller og VR-briller kommer til å skje. VR blir forhåpentligvis skybasert (og stabilt), så alle slipper å ha super NASA PC'er hjemme, og mobiler går mer og mer over til denne formfaktoren hvor de alltid sitter på hodet. Liker hvordan det begynner å se ut. Litt rart med gjenskinnet av skjermen som synes av og til fra riktig vinkel, men det kommer man vel ikke unna i de første generasjonene. Uansett, utrolig spennende tech, og viser at Meta satser veldig på VR/AR. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 26. september Del Skrevet 26. september AR brillene kan bli kule. Men Quest 3s skjønner jeg lite av, bortsett fra at prisen er lavere da. Quest 3s får 30 % dårligere oppløsning enn allerede ikke spesielt gode Quest 3. Dårligere field of view enn Quest 3. Og den får Fresnell linser - noe som er en stor showstopper. 299 dollar er jo "billig" inngangsbillett. Vel vel. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 26. september Del Skrevet 26. september Laserbeam skrev (På 22.9.2024 den 8:43 PM): Prøvd litt mer VR igjen nå i sommer, for å se om litt av VR syken har forsvunnet. Den hadde det. Prøvde blant annet F1 24, DiRT Rally 2.0, Project Cars 2 og Euro Truck Simulator 2 (Oculus VR Beta). De 3 første spillene ble litt for hektisk og litt vel "skummelt". Men ETS2 fungerte fint. Spilte med Oculus Rift S. Kjørte med Logitech G920, men mest med Xbox Series kontroller koplet til PC'n. ETS2 har jeg til gode å prøve, det er sikkert konge i VR. Et spill du bør prøve om du ikke har det allerede er Asetto Corsa. Jeg bruker Content Manager som gjør opplevelsen og bruk superenkel. I mine øyne er det en av de bedre opplevelsene i VR når det kommer til bilspill av den typen. Er 5-10 fulle "touristfarten" servere der hvor det er åpen bane og folk kjører på tid eller finner noen med samme pace de kan kjøre med. Finnes også Shutoko Revival project som er en lang sløyfe med motorvei fra Japan med trafikk og spillere, også fulle servere der. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. september Del Skrevet 26. september 8 minutes ago, Dr.Peedee said: AR brillene kan bli kule. Men Quest 3s skjønner jeg lite av, bortsett fra at prisen er lavere da. Quest 3s får 30 % dårligere oppløsning enn allerede ikke spesielt gode Quest 3. Dårligere field of view enn Quest 3. Og den får Fresnell linser - noe som er en stor showstopper. 299 dollar er jo "billig" inngangsbillett. Vel vel. Hørtes neaten ut som en Quest 2+ for den har vel kraftigere hardware enn Q2(samme som Q3) Så en oppgradert Q2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå