Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg VR er gimmicky. Kjedelige saker man fort går lei.


Har ventet på det siden 1991 og testet det første gang i 2017, fikk mitt eget kit i 2018 og det eneste som funket var Onward.
Men det har meta (facefuck) kjøpt opp, nedgradert på grafikk så det passer til Oculus Quest og totalt ødelagt.

De er for VR hva EA games er for PC og konsoll... den motsatte Kong Midas. Alt de tar i blir til dritt.

Endret av Whateverface
Lenke til kommentar

Storkoser meg med Quest 3 jeg i hvertfall (koblet til PC). Med krisp grafikk. Det eneste jeg savner er større FOV og kraftigere PC. VR er ikke gimmick. Bilsim og flysim er helt rått å spille i VR, og det kommer jeg aldri til å spille på skjerm igjen. Kjøper man Quest for å bruke det som standalone kan jeg skjønne man blir fort lei. Men med PC har man tusenvis av spill.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Whateverface said:

Personlig syns jeg VR er gimmicky. Kjedelige saker man fort går lei.


Har ventet på det siden 1991 og testet det første gang i 2017, fikk mitt eget kit i 2018 og det eneste som funket var Onward.
Men det har meta (facefuck) kjøpt opp, nedgradert på grafikk så det passer til Oculus Quest og totalt ødelagt.

De er for VR hva EA games er for PC og konsoll... den motsatte Kong Midas. Alt de tar i blir til dritt.

Det er langt mellom de virkelig gode VR spillene. Kommer noen lovende nå i vinter.

The walking dead saints and sinners er et veldig godt VR spill. Half-Life Alyx er i en egen liga.

Du har VR mods som VR modden til HL2.

Blade and Sorcery har nå fått en enkel story mode. Det skal komme et spill som heter Gunman Contracts basert på det som egentlig var en mod til HL Alyx.

 

Men mye er ikke veldig imponerende, og de store utgiverne ser ikke ut til skjønne hvordan man skal lage VR spill.

Da er det fint med fly eller bil simulatorer. Jeg har 1500 timer i DCS, IL2 og Cliffs of Dover i VR og det er drit kult å spille fly spill i vr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (11 timer siden):

Det er langt mellom de virkelig gode VR spillene. Kommer noen lovende nå i vinter.

The walking dead saints and sinners er et veldig godt VR spill. Half-Life Alyx er i en egen liga.

Du har VR mods som VR modden til HL2.

Blade and Sorcery har nå fått en enkel story mode. Det skal komme et spill som heter Gunman Contracts basert på det som egentlig var en mod til HL Alyx.

 

Men mye er ikke veldig imponerende, og de store utgiverne ser ikke ut til skjønne hvordan man skal lage VR spill.

Da er det fint med fly eller bil simulatorer. Jeg har 1500 timer i DCS, IL2 og Cliffs of Dover i VR og det er drit kult å spille fly spill i vr.

syns bare FPS funker i VR, jeg for min del

Lenke til kommentar
On 5.9.2024 at 10:33 PM, Whateverface said:

Personlig syns jeg VR er gimmicky. Kjedelige saker man fort går lei.


Har ventet på det siden 1991 og testet det første gang i 2017, fikk mitt eget kit i 2018 og det eneste som funket var Onward.
Men det har meta (facefuck) kjøpt opp, nedgradert på grafikk så det passer til Oculus Quest og totalt ødelagt.

De er for VR hva EA games er for PC og konsoll... den motsatte Kong Midas. Alt de tar i blir til dritt.

Har drevet med VR i over 10 år nå. For meg var det en faktisk gamechanger. Spill på skjerm var blitt kjedelig og forutsigbart. VR kom som et frisk pust og viste at noe helt nytt var mulig. Siden den gang har teknologien forbedret seg veldig og jeg ser ingen ende i sikte. Det er spennende!

Overgangen fra skjerm til VR ligner den da vi gikk fra 2d til 3d.

De yngre generasjonen virker også bedre tilpasset enn de eldre. De yngre har tilsynelatende ingen problemer med overgangen fra skjerm til VR: https://www.uploadvr.com/gorilla-tag-daily-monthly-users/

De eldre er mer sensitive og skeptiske er mitt inntrykk. Og akkurat dette er vel ganske typisk gjennom tidene? De eldre sakker ut og vil ha ting på gamlemåten. Det må yngre generasjoner til for å drive utviklingen fremover.

Alle spill er bedre i VR etter min mening 😎

 

 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (5 timer siden):

Har drevet med VR i over 10 år nå. For meg var det en faktisk gamechanger. Spill på skjerm var blitt kjedelig og forutsigbart. VR kom som et frisk pust og viste at noe helt nytt var mulig. Siden den gang har teknologien forbedret seg veldig og jeg ser ingen ende i sikte. Det er spennende!

Overgangen fra skjerm til VR ligner den da vi gikk fra 2d til 3d.

De yngre generasjonen virker også bedre tilpasset enn de eldre. De yngre har tilsynelatende ingen problemer med overgangen fra skjerm til VR: https://www.uploadvr.com/gorilla-tag-daily-monthly-users/

De eldre er mer sensitive og skeptiske er mitt inntrykk. Og akkurat dette er vel ganske typisk gjennom tidene? De eldre sakker ut og vil ha ting på gamlemåten. Det må yngre generasjoner til for å drive utviklingen fremover.

Alle spill er bedre i VR etter min mening 😎

 

 

Med mnidre du gir meg en cockpit eller en full on body suit så syns jeg VR er dritkjedelig.

Joda jeg testet det egentlig allerede i 1995 men da var det så ræva at du fikk epileptisk anfall etter 2 minutter.
Så teste jeg det igjen i 2017 og har drevet på siden.
Gud vet hvor mange tusen jeg har brukt på spill for "the experience".
Men det er... meh! 
 

Men for all del "join the metaverse" (som normiene kaller det).
Have fun!
Jeg har funnet ut at VR funker bedre for ingeniører og arkitekter etc etc.
Når det kommer til underholdning har jeg gjenoppdaget noe helt nytt igjen.... THE REAL WORLD, NOT THE DREAM WORLD!

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Whateverface said:

Når det kommer til underholdning har jeg gjenoppdaget noe helt nytt igjen.... THE REAL WORLD, NOT THE DREAM WORLD!

Gaming interesse og underholdning trenger vel ikke gå på bekostning av "the real world".

Jeg tilbringer nok tid ute i naturen ellers i hverdagen (i dag var jeg på fjellet og hentet sauer lol) så da er det fint å slappe av med gaming på fritiden. Og så er jeg interessert i teknologi, alltid vært det. VR har vært det artigste teknologiske fremskrittet innen underholdning jeg har vært vitne til. Og det er spennende at det er så stort forbedringspotensiale. Neste revolusjonen jeg håper på er lette AR briller jeg kan bruke ute i hverdagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, Whateverface said:

Med mnidre du gir meg en cockpit eller en full on body suit så syns jeg VR er dritkjedelig.

Joda jeg testet det egentlig allerede i 1995 men da var det så ræva at du fikk epileptisk anfall etter 2 minutter.
Så teste jeg det igjen i 2017 og har drevet på siden.
Gud vet hvor mange tusen jeg har brukt på spill for "the experience".
Men det er... meh! 
 

Men for all del "join the metaverse" (som normiene kaller det).
Have fun!
Jeg har funnet ut at VR funker bedre for ingeniører og arkitekter etc etc.
Når det kommer til underholdning har jeg gjenoppdaget noe helt nytt igjen.... THE REAL WORLD, NOT THE DREAM WORLD!

Ok, da har vi din mening. Her er det i hovedsak en gjeng som synes VR er veldig interessant, og du legger ikke opp til noen diskusjon. Skjønner ikke helt hva poenget ditt med innleggene her er. Tenker du å konvertere oss vekk fra VR? 😅 Gå og kos deg irl og med flate spill om det er det du foretrekker 😊

Uansett, tilbake til temaet: Synes de nye spillene som kommer i vinter virker veldig spennende! Shadow of the Colossus er et av mine favorittspill, og Behemoth ser jo ut til å bli årets tidlige julegave! Synes VR headset er i en liten ventefase akkurat nå. Vi har nådd peak for vanlige forbrukere med Pico 4 (og ultra) og Quest 3, mens vi venter på neste generasjon headset med ansikts- og øyesporing. Når det kommer tror jeg vi vil få et enormt løft i både ytelse, og også sosiale plattformer som VRchat. Noe av det vanskeligste i det spillet er å huske hvilke håndtegn som viser ansiktsuttrykk osv. Det slipper man med en gang med ansiktssporing.

Ser frem til at dette kommer. Da er jeg veldig villig til å kjøre en heftig oppgradering av både headset, CPU og GPU. Gru-gleder meg 😂

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (2 timer siden):

Gaming interesse og underholdning trenger vel ikke gå på bekostning av "the real world".

Jeg tilbringer nok tid ute i naturen ellers i hverdagen (i dag var jeg på fjellet og hentet sauer lol) så da er det fint å slappe av med gaming på fritiden. Og så er jeg interessert i teknologi, alltid vært det. VR har vært det artigste teknologiske fremskrittet innen underholdning jeg har vært vitne til. Og det er spennende at det er så stort forbedringspotensiale. Neste revolusjonen jeg håper på er lette AR briller jeg kan bruke ute i hverdagen.

Hei, smak og behag.
Jeg syns VR er gimmicky. 
Med mindre du har en haptisk body suit eller en cockpit som går i alle retninger.

Jeg har forsåvidt sittet i en sånn kule som snurrer rundt i alle retninger etter hvordan du flyr med VR headset på.

Noe syns det er mega-fett, andre skingler ut derfra og spyr i nærmeste søppelbøtte.
Jeg syns det var... meh! 60 norske for et kvarter. Jeg kunne spart de pengene egentlig.
Smak & behag.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om man kan få kjøpt Valve index kontrollere i butikker a'la elkjøp på svenskegrensen? Enten i nærheten av Charlottenberg eller Svinesund?

Jeg ser finn-annonser av privatpersoner som selger, men de tar jo et greit påslag.

Jeg har HTC Vive pro 2 og de basestasjonene som fulgte med. Disse skal vel fungere?

Lenke til kommentar
6 hours ago, Marinade87 said:

Er det noen som vet om man kan få kjøpt Valve index kontrollere i butikker a'la elkjøp på svenskegrensen? Enten i nærheten av Charlottenberg eller Svinesund?

Jeg ser finn-annonser av privatpersoner som selger, men de tar jo et greit påslag.

Jeg har HTC Vive pro 2 og de basestasjonene som fulgte med. Disse skal vel fungere?

Burde kanskje være mulig i Sverige siden Index selges der. Men så vidt jeg vet selges den kun direkte fra Valve. I Norge ble kontrollere tatt inn som gråvare en stund på noen av nettbutikkene i følge prisjakt.no, men det var også dyrt. Men er fjernet nå ser jeg.

Jeg kjøpte Index og kontrollere fra en privatperson i Sverige som også bodde i Norge. Men det var i 2019.

Prøv å spør på r/Sverige. Tipper folk der vet. Kanskje de har noe tilsvarende prisjakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...