Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, joandreas said:

om man får tak i adapter. men ikke så manko akkurat nå.

mistenker nok at elkjøp forsøker å  selge ut resten av pico 4 lageret. https://www.prisjakt.no/product.php?p=7184896

  Hide contents

 

Edit: Viker jo som at de har klart å treffe på alle punktene headsettet fikk trekk for i den videoen der. Så det gir jo Quest litt mer konkurranse, som jeg liker!

Blir spennende å se om Pico 4 Ultra kommer til Norge, og USA. Virker som en god bump opp, selv om for min del som kun spiller på PC så er det ikke like aktuelt å oppgradere. Om de hadde inkludert en link kabel derimot.... 

Det hadde vært spennende å teste headsettet trådløst med WiFi 7 selvsagt. Kan tenke meg det blir veldig bra flyt med den hastigheten, sammen med XR2 gen2 chippen.

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mafia the old Country er vistnok Unreal Engine 5 leser jeg og kan dermed trolig spilles i VR!

1ern var en skikkelig positiv overraskelse for meg i sin tid. Så dette gleder jeg meg til.

Enda et spill å legge til listen! Begynner å bli en bra liste nå over kommende UE5 storspill!

Håpet er at noen av dem er skikkelig gode i UEVR. Det er ikke gitt, men jo flere spill jo bedre er sjansene for at noen av dem funker bra.

Lenke til kommentar

Det begynner å bli noen saker nå den siste tiden rundt Half Life 3. Ingen røyk uten ild?

Det er interessant, men jeg er ikke like besatt som tidligere av tanken på et nytt headset og et nytt Half Life spill fordi jeg personlig er på en ganske bra plass akkurat nå med et veldig godt trådløst headsett og plenty med VR spill, inkludert alt av mods som finnes nå. Jeg har alt jeg trenger.

Håper selvsagt at det er noe i ryktene. Meta trenger konkurransen. Det er mange som er skeptiske til og eller boikotter Meta, jeg ser det veldig ofte i alle kommentarfelt når det enten kommer nye Meta headset eller eksklusive spill, mage som klager. Et nytt Valve alternativ pluss et nytt stort VR spill ville gjort mye for å blidgjøre denne målgruppen.

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
 

Det begynner å bli noen saker nå den siste tiden rundt Half Life 3. Ingen røyk uten ild?

Det er interessant, men jeg er ikke like besatt som tidligere av tanken på et nytt headset og et nytt Half Life spill fordi jeg personlig er på en ganske bra plass akkurat nå med et veldig godt trådløst headsett og plenty med VR spill, inkludert alt av mods som finnes nå. Jeg har alt jeg trenger.

Håper selvsagt at det er noe i ryktene. Meta trenger konkurransen. Det er mange som er skeptiske til og eller boikotter Meta, jeg ser det veldig ofte i alle kommentarfelt når det enten kommer nye Meta headset eller eksklusive spill, mage som klager. Er nytt Valve alternativ pluss et nytt stort VR spill ville gjort mye for å blidgjøre denne målgruppen.

 

 

Har ikke noe planer om nytt headset, selv om batteri fri Crystal høre digg ut. Men nytt VR Half-Life vil jeg ha

Lenke til kommentar
On 31.7.2024 at 7:57 PM, Alak87 said:

Sikkert noe du ikke gjør, men du bruker vel ikke routeren til internett/andre devicer også? For å få best strømming til headsettet burde du ha en router som fungerer som en dedikert router kun fra PC til headsettet, uten noe annet som forstyrrer. Og du har vel PC koblet til internett med kabel?

Tenkte jeg skulle prøve med en dedikert router. Får se hvordan det fungerer, men kan ikke den dedikerte routeren allikevel ta inn forstyrrelser på grunn av andre WiFi signaler fra min andre router og naboer?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Windoge said:

Tenkte jeg skulle prøve med en dedikert router. Får se hvordan det fungerer, men kan ikke den dedikerte routeren allikevel ta inn forstyrrelser på grunn av andre WiFi signaler fra min andre router og naboer?

Jo, men hvis ruteren din er mye nærmere VR headsettet enn andre Wi-Fi sendere, så vil ruteren overdøve de andre signalene. 

Personlig har jeg bare noen dagers erfaring med Quest 3, har så langt brukt min eksisterende WiFi 6 ruter, den brukes til andre ting i huset, men står rett ved der jeg bruker headsettet. Har ikke merket noen problemer. Har ikke noen andre Wi-Fi nettverk tett ved.

Og for guds skyld, bruk 5 eller 6 GHz. 2.4 GHz har så lite båndbredde tilgjengelig at det er helt uegnet til krevende applikasjoner slik som dette. 

Lenke til kommentar

Klarer fint bruke pico 4 på altibox ruter med 150mb/s maks på headset. Har separert 2.4 og 5 siden den ellers vil defaulte til 2.4.

Om så virtual desktop må brukes på beat saber. men pico connect har lei tendens til senke bitrate som bare lager forsinkelse.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Kalle Klo said:

Jo, men hvis ruteren din er mye nærmere VR headsettet enn andre Wi-Fi sendere, så vil ruteren overdøve de andre signalene. 

Personlig har jeg bare noen dagers erfaring med Quest 3, har så langt brukt min eksisterende WiFi 6 ruter, den brukes til andre ting i huset, men står rett ved der jeg bruker headsettet. Har ikke merket noen problemer. Har ikke noen andre Wi-Fi nettverk tett ved.

Og for guds skyld, bruk 5 eller 6 GHz. 2.4 GHz har så lite båndbredde tilgjengelig at det er helt uegnet til krevende applikasjoner slik som dette. 

6Ghz er WiFi 6E. Tror ikke Pico 4 støtter dette, men nyeste Oculos gjør det.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Enceladus said:

Gleder meg bare mer og mer til dette!

Spillet ser ut til å bli en blanding av Shadow of the Colossus og Blade & Sorcery, men uten magien ser det ut til. Sykt bra kombinasjon!

combat gameplay trailer: https://www.youtube.com/watch?v=wjG6S0Xi_Ss

Kommer til få sånn sykt vertigo av klatringen på kjempene! Elsker det!

 

Dette kan bli det beste VR spillet laget til nå. Håper alt går bra både for oss, skydance og VR som helhet.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.roadtovr.com/into-black-vr-quest-deep-rock-galatic-vibes-trailer/#comments

Dette går rett på ønskelisten! Kom helt ut av det blå. Jeg liker designet og gameplayet virker engasjerende. Også historien virker litt spennende. Veldig bra at det kommer så mange spill for tiden!

Men det er Quest ekslusivt. Det er det tveeggede sverdet. Utviklere ser at det er verdt å satse når Quest platformen er så stor. Det finansierer spill vi ellers sansynligvis ikke ville fått.

Men tipper det er god sjanse for at det kommer til andre plattformer etter hvert også, de fleste slike indie spill gjør det.

 

 

Lenke til kommentar

Gorilla Tag utviklerenes nye spill. En slags videreføring av Gorilla Tag og e-sport spillet Echo Arena.

Gorilla Tag er vel kanskje det til nå mest populære VR spillet, særlig blant yngre spillere. Så dette kan være verdt å følge med på.

https://www.uploadvr.com/orion-drift-announcement/

Gorilla Tag er stort!

Quote

Gorilla Tag Has 1 Million Daily & 3 Million Monthly Active Players

https://www.uploadvr.com/gorilla-tag-daily-monthly-users/

Både Meta og Valve klør seg vistnok litt i hodet over populariteten til spillet har jeg hørt, det ifølge kommentarer fra John Carmack som har arbeidet for Meta og Valve kjenner Tyler Mcvicker som har kilder på innsiden og rundt Valve.

Det er egentlig ganske funny 😄 Meta sliter med populariteten til sitt eget "metavers" og samtidig la de ned det spillet de selv eide som var forholdsvis populært (Echo Arena).

Valve er vistnok en stor motstander av å "flytte på" VR spillere, derfor designes alt deres innhold rundt teleport. HL Alyx sin bevegelse med stikke ble vistnok lagt til som en ettertanke helt mot slutten av utviklingstiden. Dette er nok en god grunn til at Half Life 3 med Gordon i hovedrollen ikke blir et VR spill. De er redd for å gjøre folk syke.

I mellomtiden har den nye generasjonen med unger tydeligvis ikke noe som helst problem bevegelse i VR! De er nærmest født med VR på hodet (ski på beina...) lol 😂

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (På 21.8.2024 den 12:44 PM):

Blir spennende å se om Pico 4 Ultra kommer til Norge, og USA. Virker som en god bump opp, selv om for min del som kun spiller på PC så er det ikke like aktuelt å oppgradere. Om de hadde inkludert en link kabel derimot...

kan kansje forhåndsbestilles på elkjøp. men ikke tilgjengelig før 20 september.

https://www.roadtovr.com/pico-4-ultra-quest-3s-release-europe-asia/

Sitat

Pico is releasing pre-orders for Pico 4 Ultra in Europe from September 6th to September 19th, priced at £529 / €599, looking to take on Quest 3 as it hones in on a similar specs sheet and price point.

 

Endret av joandreas
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Gunfreak said:

Ellers ble jeg ferdig med kampanjen til HL Alyx i går, bare andre gang jeg faktisk har spilt hele kampanjen. Hadde glemt hvor myr de la opp til et nytt HL VR spill med The Freeman på slutten av Alyx 

Jeg har troen nå på at vi faktisk kan få et Half Life 3. Synd det sannsynligvis ikke blir VR, men kanskje også forståelig siden det ville bli et opprør uten like blant alle de som ikke har VR. Enda mer drama enn hva vi så med Half Life Alyx.

Jeg tror også Valve er altfor redd for å gjøre folk syke til at de kunne laget et bra HL3 i VR. Jeg greier ikke se for meg at de kunne finne på legge til hverken kjøretøy, nærkamp for hånd eller avansert bevegelse mekanikker som lar spilleren navigere utfordrende terreng sømløst.

Det er synd, for det ville vært vanvittig kult med et Boneworks med Valve kvalitet, og der ligger paradokset.

En ny generasjon som er oppvokst på Gorilla Tag ville håndtert det, men ikke dagens spillere er jeg redd.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...