Gunfreak Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august 1 minute ago, Trene Arnholdt said: Jeg hadde håpet at etter Apple kom med Vision pro, så skulle det komme noen nye headsett fra andre produsenter også. Det virker veldig stille. Når tror vi det skjer noe nytt på HW fronten? Pimax crystal super kommer snart. Pimax crystal light har blitt godt mottatt. Neste er vel Quest 3 "light" Så kanskje noe fra Valve. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august (endret) 14 hours ago, Trene Arnholdt said: Jeg hadde håpet at etter Apple kom med Vision pro, så skulle det komme noen nye headsett fra andre produsenter også. Det virker veldig stille. Når tror vi det skjer noe nytt på HW fronten? Google, Samsung og Qualcomm har vistnok noe på gang, som muligens skal konkurrere direkte mot apple. Siste nytt om det samarbeidet er at de skal vise noe mot slutten av året: https://www.roadtovr.com/samsung-unpacked-google-xr-platform-announce-2024/ Men spørs om det blir til gaming da. Jeg holder ikke akkurat pusten. Endret 16. august av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Alak87 Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august Pico skal annonsere sin nye Pico 4 versjon, Pico 4 Ultra, nå den 20. august. Blir interessant å se om det kun blir en Pico 4 med dybdesensor eller om det er mer i pakka. Kan hende jeg oppgraderer om den har med øyesporing. Veldig mange spennende nyheter der! Takk for inspirasjon @Enceladus. Blir gøy nå som flere og flere spill bruker UE5! 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august Rapporter Del Skrevet 19. august Fikk litt kick på å spille ikke flight sim VR igjen, etter å ha spillt Zero Caliber, koste meg med single platyer VR kampanje selv om den var meget simpel. Så i dag er det payday, så da da ble det into the radius 2, Arizona sunshine 2, og Corssfire Sierra Squad, De to sistvente på brukbar discount, Sierra Squad fikk mye dritt når det kom, men har vist blitt bedre i følge anmeldelsene og ligger på mostly positive nå, into the radious 2 har jo veldig early acces men gøy blir det kanskje. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. august Rapporter Del Skrevet 19. august 38 minutes ago, Gunfreak said: Fikk litt kick på å spille ikke flight sim VR igjen, etter å ha spillt Zero Caliber, koste meg med single platyer VR kampanje selv om den var meget simpel. Så i dag er det payday, så da da ble det into the radius 2, Arizona sunshine 2, og Corssfire Sierra Squad, De to sistvente på brukbar discount, Sierra Squad fikk mye dritt når det kom, men har vist blitt bedre i følge anmeldelsene og ligger på mostly positive nå, into the radious 2 har jo veldig early acces men gøy blir det kanskje. Har du spilt into the radius 1 da? Den er vel regnet for å være ganske god. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august Rapporter Del Skrevet 19. august 25 minutes ago, Enceladus said: Har du spilt into the radius 1 da? Den er vel regnet for å være ganske god. Nei, syns det virket litt vel gammal dags i grafikk og gameplay, Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 19. august Rapporter Del Skrevet 19. august Alak87 skrev (19 timer siden): Pico skal annonsere sin nye Pico 4 versjon, Pico 4 Ultra, nå den 20. august. Blir interessant å se om det kun blir en Pico 4 med dybdesensor eller om det er mer i pakka. Kan hende jeg oppgraderer om den har med øyesporing. Veldig mange spennende nyheter der! Takk for inspirasjon @Enceladus. Blir gøy nå som flere og flere spill bruker UE5! Vi får jo snart se hva det er. Men etter alt jeg har googlet og lest siste dagene så blir det neppe noen grunn for meg å kjøpe den, ingen eyetracking, samme oppløsning, ingen display port. Så, slik jeg har forstått det så blir det som en Pico4, men med bedre mixed reality/kamera løsning. Men har gjerne lyst til å bli overrasket. Liker min Pico 4 forsåvidt, bl.a. fordi den er så lett på hodet. Men den gruses jo av min Crystal i PCVR. Og det er det jeg bruker VR til. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. august Rapporter Del Skrevet 19. august Sierra squad var grusomt, de har lagt til noen quality of life saker fra release. Men dette vr spillet med stort budsjett mangler grunnleggende VR saker. 1. Noe så simpelt som semi/auto valg. Noe nesten alle vr spill har. 2. AI gubben din blir usynlig når du nærmer deg han. 3. Pistol går på hofta, men tydeligvis ikke i dette spillet, nei der må du dra den frem fra ryggen 4. Det som ser ut som ganske store områder er avgrenset med at skjermen får advarsel når du går ut av områdene. Du skal følge en gul strek. 5. For at fiender ikke skal være bullet sponges må man spille på realistic, men da tåler man lite, og fiender hopper frem fra alle mulige vinkler. 6. Hele føles som et shooting gallery, men litt bevegelse nå og da. Det er noen ok ting. Jeg liker hvordan de har gjort sniper våpen i spillet. Det å lade bolt action rifler er, og styre bolten er veldig bra og greit. Våpnene ser også bra ut. Men nei dette var en oppskrift på hvordan man ikke skal lage et VR skytespill, og det er egentlig ikke så vanskelig... Men Arizona Sunshine 2 virker morsom. Vr dog companion confirmed https://youtube.com/shorts/-6AVBBCI7wY?si=Me5bkklfdc88SqTi Eneste er at noen ganger får jeg bare ikke tak i nye magasin, og det kosta meg livet en del ganger. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 20. august Rapporter Del Skrevet 20. august Multiplayer kommer til KayakVR Mirage: Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 20. august Rapporter Del Skrevet 20. august (endret) Edit: siden til pico 4 ultra er live. https://www.picoxr.com/global/products/pico4-ultra har kjøpt orginalen til vite at det ikke er en sterk oppgradering da kun vil bruke koblet til pc. Endret 20. august av joandreas 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 20. august Rapporter Del Skrevet 20. august (endret) Dette ser jo fantastisk ut! Sammenlign dette med Hitman på Quest 3 😂 Endret 20. august av Enceladus Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 20. august Rapporter Del Skrevet 20. august Gunfreak skrev (På 19.8.2024 den 5:51 PM): Nei, syns det virket litt vel gammal dags i grafikk og gameplay, Ikke helt apropos. Men har PSVR2 gått ut på dato? Og aldri hatt noen planer eller innflytelse til å støtte andre racing-spill enn GT7? Er til å grine av..😡 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. august Rapporter Del Skrevet 20. august 57 minutes ago, Sovna said: Ikke helt apropos. Men har PSVR2 gått ut på dato? Og aldri hatt noen planer eller innflytelse til å støtte andre racing-spill enn GT7? Er til å grine av..😡 Om du har en PSVR2. Så kan du jo nå bruke den på PC. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august (endret) Sinnsyk kink i nakken idag! Men Quest med batteristroppen er genial nå! Har tiltet batteridelen opp slik at jeg kan ligge med bakhodet på sofaen med en pute i nakken. Genialt! Fant også en god nettleser som er basert på firefox (wolvic) som tillater addons, deilig å bli kvitt reklamen med ublock origin. Kan også spille liggende om jeg skrur på ligge modus. Quest 3 er et fantastisk headset! Beste hasettet til nå. Men batteri stropp er must have. Endret 21. august av Enceladus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august Into the radius funker ikke, starter spillet. Men menyen er bare en fryst skjerm på monitoren. Null skjer i headsettet. Tested både steam vr og openxr Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august Gunfreak skrev (10 timer siden): Om du har en PSVR2. Så kan du jo nå bruke den på PC. PS5 + full pc rigg blir i drøyeste laget. Og Fanatec rund baut. Mest frustrert over at Codemasters WRC kun er kompatibel for VR pc.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august 4 minutes ago, Sovna said: PS5 + full pc rigg blir i drøyeste laget. Og Fanatec rund baut. Mest frustrert over at Codemasters WRC kun er kompatibel for VR pc.. Har du PC? Hva er hardware. Er godt mulig du kan spille WRC på PC med PSVR2, trenger ikke verdens beste PC. Kommer ann på hvor kravstor du er på grafikken. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august Gunfreak skrev (7 minutter siden): Har du PC? Hva er hardware. Er godt mulig du kan spille WRC på PC med PSVR2, trenger ikke verdens beste PC. Kommer ann på hvor kravstor du er på grafikken. Nei, for grafikk kvaliteten ligger ikke først og fremst i brillene? Er vel pcén..? Og det er et kvantesprang å begynne med pc basert spilling når man kun har mangeårig kompetanse fra konsoll ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august 1 hour ago, Sovna said: Nei, for grafikk kvaliteten ligger ikke først og fremst i brillene? Er vel pcén..? Og det er et kvantesprang å begynne med pc basert spilling når man kun har mangeårig kompetanse fra konsoll ? Er et samspill. Blir som å spille på en 1080p vs 4k med HDR tv. Så klart grafikk effekter og slikt er det jo PCen som bestemmer. Men er et samspill. Noen VR briller har bedre opp, bedre lys og kontrast, større eller mindre sweet spot. PSVR2 har jo relativt lav oppløsning sammenlignet med andre headset fra samme generasjon. Så vil jo kreve mindre. Og du kan alltids senke oppløsningen enda mer. PC er ikke så vanskelig. PCVR kan være noe komplisert. Kommer an på spillene og headsettet. Lenke til kommentar
joandreas Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august Gunfreak skrev (12 timer siden): Om du har en PSVR2. Så kan du jo nå bruke den på PC. om man får tak i adapter. men ikke så manko akkurat nå. mistenker nok at elkjøp forsøker å selge ut resten av pico 4 lageret. https://www.prisjakt.no/product.php?p=7184896 Spoiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå