Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering i saken. Kanskje noen har råd.

Jeg har kontaktet support hos META og banken. Svaret er følgende:

Når jeg prøver å "bevise" at jeg er 18+, må jeg legge til et bankkort (visa/master) på kontoen min. Det virker som om META ikke har implementert 3d-secure (har sikkert flere navn) hvor det kjøres en autorisasjon hos banken for å "bevise" at jeg bruker kortet. Ergo blir kortet avvist fra banken sin side og jeg får derfor ikke bevist at jeg er en gammel gubbe.

Finnes det alternative metoder for å bevise at man er gammel nok? Typ id-system jeg kan sende de informasjon til? Support hos META mener at feilen ligger hos banken. Banken sier at det er ingenting feil med konto/kort hos meg, det er rett og slett META som ikke har 3d-secure implementert i systemet.

Så det er saken nå. Jeg kan ikke bevise at jeg er 18+. META godtar ingen av mine kort (har prøvd flere). Jeg ønsker at den kontoen han har skal brukes videre da det er kjøpt litt spill etc. på den og han har noen "venner" der som har spiller med.

Lenke til kommentar
2 hours ago, erikstein said:

En liten oppdatering i saken. Kanskje noen har råd.

Jeg har kontaktet support hos META og banken. Svaret er følgende:

Når jeg prøver å "bevise" at jeg er 18+, må jeg legge til et bankkort (visa/master) på kontoen min. Det virker som om META ikke har implementert 3d-secure (har sikkert flere navn) hvor det kjøres en autorisasjon hos banken for å "bevise" at jeg bruker kortet. Ergo blir kortet avvist fra banken sin side og jeg får derfor ikke bevist at jeg er en gammel gubbe.

Finnes det alternative metoder for å bevise at man er gammel nok? Typ id-system jeg kan sende de informasjon til? Support hos META mener at feilen ligger hos banken. Banken sier at det er ingenting feil med konto/kort hos meg, det er rett og slett META som ikke har 3d-secure implementert i systemet.

Så det er saken nå. Jeg kan ikke bevise at jeg er 18+. META godtar ingen av mine kort (har prøvd flere). Jeg ønsker at den kontoen han har skal brukes videre da det er kjøpt litt spill etc. på den og han har noen "venner" der som har spiller med.

Tipper du må bite i det sure eplet og fabrikkinstille den og sette den i din konto. Jeg har hørt Meta kan være strenge/urimelige å ha med å gjøre, særlig i saker der unger er under aldersgrensen. Kan lett bli bannet for ingenting.

Lenke til kommentar

VR spill og spill med UEVR kompatibilitet jeg er spent på dette året og årene fremover. Alle spillene er fra kjente og erfarne utviklere både fra skjerm og VR verden. Jeg har kun plukket ut det som er mest kjent og det jeg tror vil ha bredest appell. Er mye annet på vei også jeg ikke tar med i denne listen som jeg også gleder meg til f,eks Subside og Arken Age fra mindre kjente utviklere. Dette er kun mine favoritter.

I tillegg kan det dukke opp mer interessant allerede i neste veke, da er det en større game reveal fra flere utviklere, blandt annet nDreams og Flat2VR Studios. https://www.roadtovr.com/ndreams-reveal-vr-games-showcase-2024/

Det er potensielt veldig gode VR tider femover!

Behemoth (Quest, PSVR 2, PC VR) Skydance Games

Metro Awakening (Quest, PSVR 2, PC VR) Vertigo Games og 4A Games

Alien: Rogue Incursion (Quest 3, PSVR 2, PC VR) Survios

Batman: Arkham Shadow (Quest 3) Camouflaj

Microsoft Flight Simulator 2024 Asobo Studio

Aces of Thunder (PSVR 2, PC VR) Gaijin Games

Hitman 3 VR Reloaded (Quest 3) IO Interactive og XR Games

Zombie Army VR (Quest, PSVR 2, PC VR) Rebellion Game Studios

UEVR: (hvor god støtten blir er diskutabel men er vi heldige kan det fungere godt)

STALKER 2: Heart of Chornobyl (UE5, UEVR) GSC Game World

Frostpunk 2 (UE5, UEVR) 11 bit studios

Avowed (UE5, UEVR) obsidian entertainment

Silent Hill 2 (UE5, UEVR) Bloober Team SA

Gothic (UE5, UEVR) Alkimia Interactive

Stellar Blade (UE5, UEVR) Shift Up

Judas (UE5, UEVR) Ghost Story Games (Ken Levine)

The Wolf Among Us 2 (UE5, UEVR) Telltale Games

Pefect Dark (UE5, UEVR) The Initiative and Crystal Dynamics

METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER (UE5, UEVR) KONAMI

Annet:

Nytt Cyberpunk spill under utvikling (UE5, UEVR) CD Projekt RED

Opp til flere The Witcher spill under utvikling (UE5, UEVR) CD Projekt RED

Nytt Tomb Raider spill under utvikling (UE5, UEVR) Crystal Dynamics

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

VR spill og spill med UEVR kompatibilitet jeg er spent på dette året og årene fremover. Alle spillene er fra kjente og erfarne utviklere både fra skjerm og VR verden. Jeg har kun plukket ut det som er mest kjent og det jeg tror vil ha bredest appell. Er mye annet på vei også jeg ikke tar med i denne listen som jeg også gleder meg til f,eks Subside og Arken Age fra mindre kjente utviklere. Dette er kun mine favoritter.

I tillegg kan det dukke opp mer interessant allerede i neste veke, da er det en større game reveal fra flere utviklere, blandt annet nDreams og Flat2VR Studios. https://www.roadtovr.com/ndreams-reveal-vr-games-showcase-2024/

Det er potensielt veldig gode VR tider femover!

Behemoth (Quest, PSVR 2, PC VR) Skydance Games

Metro Awakening (Quest, PSVR 2, PC VR) Vertigo Games og 4A Games

Alien: Rogue Incursion (Quest 3, PSVR 2, PC VR) Survios

Batman: Arkham Shadow (Quest 3) Camouflaj

Microsoft Flight Simulator 2024 Asobo Studio

Aces of Thunder (PSVR 2, PC VR) Gaijin Games

Hitman 3 VR Reloaded (Quest 3) IO Interactive og XR Games

Zombie Army VR (Quest, PSVR 2, PC VR) Rebellion Game Studios

UEVR: (hvor god støtten blir er diskutabel men er vi heldige kan det fungere godt)

STALKER 2: Heart of Chornobyl (UE5, UEVR) GSC Game World

Frostpunk 2 (UE5, UEVR) 11 bit studios

Avowed (UE5, UEVR) obsidian entertainment

Silent Hill 2 (UE5, UEVR) Bloober Team SA

Gothic (UE5, UEVR) Alkimia Interactive

Stellar Blade (UE5, UEVR) Shift Up

Judas (UE5, UEVR) Ghost Story Games (Ken Levine)

The Wolf Among Us 2 (UE5, UEVR) Telltale Games

Pefect Dark (UE5, UEVR) The Initiative and Crystal Dynamics

Annet:

Nytt Cyberpunk spill under utvikling (UE5, UEVR) CD Projekt RED

Opp til flere The Witcher spill under utvikling (UE5, UEVR) CD Projekt RED

Jeg boikotter rebellion spill frem til de fikser det første VR spillet de slap. Og bare forlot. Samme med Hitman, fiks Hitman vr delen på PC, skal ikke så mye til å gjøre det mer spillbart. Noe så enkelt som å gjøre at våpen treffer der du sikter foreksempel. Behemoth kan blir drit bra. Samme med Metro.

Skeptisk til WarThunder, det er veldig arcade. Og Quest exclusives ignorere jeg

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg boikotter rebellion spill frem til de fikser det første VR spillet de slap. Og bare forlot. Samme med Hitman, fiks Hitman vr delen på PC, skal ikke så mye til å gjøre det mer spillbart. Noe så enkelt som å gjøre at våpen treffer der du sikter foreksempel. Behemoth kan blir drit bra. Samme med Metro.

Skeptisk til WarThunder, det er veldig arcade. Og Quest exclusives ignorere jeg

Joda, jeg ser kritikken mot en del av disse spillene, og jeg forventer nesten at noen av dem feiler. Men poenget er at det er veldig mye greier som kommer og av kjente utviklere; det lover bra i seg selv for VR fremtiden. Noe for alle og enhver altså. Dette var bare min personlige liste.

Oppdaterer listen min fortløpende her. Det er virkelig mye UEVR greier som kommer ut i tiden fremover. Forhåpentligvis fungerer noen av dem bra i VR :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Det er akkurat derfor jeg liker det ;) Jeg tar heller arcade over mer realistiske flight simms.

IL2 er ikke så realistisk, og slår du på easy mode. Flyr det vel ca. Som war thunder. Behøver ikke tenke på noe motor problemer og slik. Men du kan jo bruke mange timer på både scripted kampanjer og career mode. Inkludert ww1. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Gunfreak said:

Yay!

Og Alien i Desember.

Da gjenstår dato for Batman og Metro.

Dette er spill som selger VR. Tipper det blir solgt mange VR headsets rundt juletider, særlig Quest 3 og Quest 3s som blir billigmodellen.

Ser frem til oppdatert statistikk ut på nyåret for headset salg og spillertall. Quest burde gjøre det bra.

Håper endelig Valve får ut fingeren også snart. De er de eneste som har noen som helst sjanse til å konkurrere med Meta. Trenger et standalone Valve headset som kan spille hele steam katalogen.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Enceladus said:

Yay!

Og Alien i Desember.

Da gjenstår dato for Batman og Metro.

Dette er spill som selger VR. Tipper det blir solgt mange VR headsets rundt juletider, særlig Quest 3 og Quest 3s som blir billigmodellen.

Ser frem til oppdatert statistikk ut på nyåret for headset salg og spillertall. Quest burde gjøre det bra.

Håper endelig Valve får ut fingeren også snart. De er det eneste som har noen som helst sjanse til å konkurrere med Meta. Trenger et standalone Valve headset som kan spille hele steam katalogen.

Null interesse for quest exclusives. De ser crap ut. Og er ofte veldig limited i gameplay pga det Quest også. 

Metro og behemoths ser heg frem til. Kanskje jeg tar en titt på into the radius 2 også. Venter fremdeles på Geronimo. Som var bare en måned fra å bli sluppet til å lide av det som virker som enormt feature creep. Men nulø utsikter for at det kommer i år 

Lenke til kommentar

Hitman spillet ser jævlig stygt ut.

Tipper Batman vil se penere ut siden det er en laget internt i Meta. Asgards Wrath 2 var ganske pent. Så det er mulig med optimalisering å få det til å se bra ut på Quest.

Men om jeg kan så tar jeg det uansett på PC, særlig nå som jeg er trådløs.

Lenke til kommentar

En del nye spill nå, bla 3 spill fra flat2vr studios:

Roboquest, FlatOut & Wrath: Aeon Of Ruin Will Receive Official VR Ports

https://www.uploadvr.com/flatout-robo-quest-wrath-aeon-of-ruin-vr/

Flatout blir bra! Dette er den type racing jeg liker! Nydelig!

Nærmeste cramgeddon hittil i VR. Har lenge drømt om Carma 2 til VR... en vakker dag, sukk!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Dette hadde hvert så kult i VR.

Digget original spillet for mange år siden. Men alt som ikke er VR er ikke så interessant lengre 

https://www.pcgamer.com/games/strategy/sins-of-a-solar-empire-2-review/

OMG ja! Sins er spillet som dras frem hver jul på LAN i familien min. Dette er akkurat den type strategi jeg tror ville funke bra i VR siden man kan pause og gi kommandoer.

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Enceladus said:

OMG ja! Sins er spillet som dras frem hver jul på LAN i familien min. Dette er akkurat den type strategi jeg tror ville funke bra i VR siden man kan pause og gi kommandoer.

Ja. Og etter å ha spilt det battle group vr. Så kan jeg bare tenke hvor fantastisk sins hadde hvert i VR. Men det er vel ikke en gang UE. Så kan ikke bruke UEVR Injector.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...