ps5 Skrevet 30. juli Rapporter Del Skrevet 30. juli 3 minutes ago, Enceladus said: Testet en del PSVR2 etter å ha lånt den ut til familie og venner noen måneder. Det er mye å utsette på systemet på omtrent alle områder. Quest 3 (med batteristropp) er et mye bedre headset! Det absolutt verste; sweetspoten på PSVR2 er horibel! Quest 3 har stor sweetspot (ingen sweetspot?). Ser klart og tydelig over hele linsa, trenger ikke justere på noe. Bildet er klart med en gang. På PSVR2 er det også irriterende cromatic abberation. (rød og blå forskyvning når en ikke er i sweetspotten). Headsettet er ubehagelig på pannen med halo stroppen, lager merker. Gjør også vondt rundt nesepartiet. Quest 3 er også ubehagelig med stanard tøystroppen men dette fikses helt med en after market stropp, slik som min Aubika battery strap. Mulig at dette også kan fikses med after market stropp til PSVR2? Andre litt kjipe ting jeg bet meg merke i opp mot Quest 3 er at det er plagsomt ar det ikke er påmonterte hodetelfoner på PSVR2. Og ja selfølgelig ledningen. Folk sier HDR og Oled er så bra med PSVR2... men jeg ser ærlig talt ikke stor forskjell. Quest 3 har LCD som jo skulle tilsi at det er dårligere. Men at farger og lysstyrke og slikt skal være dårligere på Quest 3 har ikke slått meg. Jeg er blitt bortskjemt med Quest 3. Jeg benytter fremdeles psvr2 for kun et formål., gran turismo. Man kan si 6700 er mye for dette (7000 nå er jo helt sprøtt men synker vel da straks). psvr kom et år for tidlig og det samme skjedde nok med psvr2 - dette kunne de enkelt gjort mye bedre. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. juli Rapporter Del Skrevet 31. juli On 24.7.2024 at 9:43 PM, Alak87 said: Pico 4 med kabel fungerer like bra som med wifi. Og wifi skal fungere helt uten problemer, så her høres det ut some et problem med ditt system. Jeg kan hvertfall spille til headsettet dør uten et eneste drop i fps. Nå fungerer ikke stømming via Steam Link, Moonlight osv. bra på mitt system heller, så det kan være en sammenheng. Tette naboer og mange gjenstander tilkoblet Wifi kan skape forstyrrelser. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 31. juli Rapporter Del Skrevet 31. juli 6 hours ago, Windoge said: Nå fungerer ikke stømming via Steam Link, Moonlight osv. bra på mitt system heller, så det kan være en sammenheng. Tette naboer og mange gjenstander tilkoblet Wifi kan skape forstyrrelser. Dette kan forklare saken: Det jeg leser er at det hjelper godt med 6e i et nabolag fult opp av 5 routere. Men er vel bare Quest headsets som støtter 6e? Lenke til kommentar
Alak87 Skrevet 31. juli Rapporter Del Skrevet 31. juli 12 hours ago, Windoge said: Nå fungerer ikke stømming via Steam Link, Moonlight osv. bra på mitt system heller, så det kan være en sammenheng. Tette naboer og mange gjenstander tilkoblet Wifi kan skape forstyrrelser. Sikkert noe du ikke gjør, men du bruker vel ikke routeren til internett/andre devicer også? For å få best strømming til headsettet burde du ha en router som fungerer som en dedikert router kun fra PC til headsettet, uten noe annet som forstyrrer. Og du har vel PC koblet til internett med kabel? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. august Rapporter Del Skrevet 1. august 14 hours ago, Alak87 said: Sikkert noe du ikke gjør, men du bruker vel ikke routeren til internett/andre devicer også? For å få best strømming til headsettet burde du ha en router som fungerer som en dedikert router kun fra PC til headsettet, uten noe annet som forstyrrer. Og du har vel PC koblet til internett med kabel? Nei, det er ikke en dedikert router, og det er kanskje det som er problemet. Har heller ikke ethernet til PCEN, men prøvde uten at det hjalp. Derfor har jeg bestilt en 5 meter lang USB-kabel til dette formålet, så slipper jeg nok å lade like ofte som en ekstra bonus. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august Rapporter Del Skrevet 3. august Zero Calibre 2 virker lovende. Var ikke veldig imponert over første spill. Men kanskje 2 eren blir bra 8 timer kampanje i et VR FPS høres jo lovende ut. https://www.androidcentral.com/gaming/virtual-reality/zero-caliber-2-meta-quest Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 3. august Rapporter Del Skrevet 3. august Tailzo skrev (På 18.7.2024 den 1:10 PM): De lovte å ta kontakt dagen etter, noe de ikke gjorde. Jeg ringte dem i dag. De har ikke gjort noe, kan ikke fortelle meg hva de skal gjøre, jeg får ikke snakke med de som har tatt saken og jeg fikk høre at dette gjaldt flere. Han munlet noe med "6 andre". Ingen flere her som opplever dette? De tok ikke kontakt, ingenting skjedde. Jeg fikk tak i en adaptor et annet sted. Nå har vi fått prøvd Astrobot Rescue Mission. Veldig bra laget. Dattera mi likte også Minecraft i vr. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. august Rapporter Del Skrevet 3. august 5 hours ago, Gunfreak said: Zero Calibre 2 virker lovende. Var ikke veldig imponert over første spill. Men kanskje 2 eren blir bra 8 timer kampanje i et VR FPS høres jo lovende ut. https://www.androidcentral.com/gaming/virtual-reality/zero-caliber-2-meta-quest Ser det er ute på Quest nå, men ikke på Steam enda. Virker litt cheesy spør du meg. Men det er vel sånn det skal være hvis det er inspirert av Call of Duty. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. august Rapporter Del Skrevet 3. august 20 minutes ago, Tailzo said: De tok ikke kontakt, ingenting skjedde. Jeg fikk tak i en adaptor et annet sted. Nå har vi fått prøvd Astrobot Rescue Mission. Veldig bra laget. Dattera mi likte også Minecraft i vr. Jøss, funker den versjonen av minecraft fortsatt? Har ikke fungert på veldig lenge på PC. Men Vivecraft fungerer glimrende! Så jeg spiller den med jevne mellomrom, på Nornia MMORPG serveren. Her er jeg ute å stjeler fra naboen: b96c303d716a70a340e567d4913eff91.mp4 Fantastisk spill i VR! Og jeg får sånn sykt høydeskrekk i det! 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. august Rapporter Del Skrevet 3. august 19 minutes ago, Enceladus said: Ser det er ute på Quest nå, men ikke på Steam enda. Virker litt cheesy spør du meg. Men det er vel sånn det skal være hvis det er inspirert av Call of Duty. Det ser jo så klart crap ut på Quest, og det er usikkert om det faktisk kommer på steam, de "avventer og ser hvor mange som vil ha det" Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 3. august Rapporter Del Skrevet 3. august Enceladus skrev (1 time siden): Jøss, funker den versjonen av minecraft fortsatt? Har ikke fungert på veldig lenge på PC. Men Vivecraft fungerer glimrende! Så jeg spiller den med jevne mellomrom, på Nornia MMORPG serveren. Her er jeg ute å stjeler fra naboen: b96c303d716a70a340e567d4913eff91.mp4 52.9 MB · 0 Nedlastninger Fantastisk spill i VR! Og jeg får sånn sykt høydeskrekk i det! Jeg visste ikke at Minecraft ikke ble gitt ut over alt i vr. Jeg bare lastet ned ps4-versjonen av Minecraft, og da fungerte det med en gang. Når datteren min får prøvd seg litt, så har hun Wipeout, Bound, Batman og Tetris Effect å prøve. Lenke til kommentar
Alak87 Skrevet 5. august Rapporter Del Skrevet 5. august On 1.8.2024 at 10:14 AM, Windoge said: Nei, det er ikke en dedikert router, og det er kanskje det som er problemet. Har heller ikke ethernet til PCEN, men prøvde uten at det hjalp. Derfor har jeg bestilt en 5 meter lang USB-kabel til dette formålet, så slipper jeg nok å lade like ofte som en ekstra bonus. Jepp, det er nok problemet. Vil anbefale å sjekke ut en guide til hvordan man får best streaming til ditt VR headsett. Her f.eks: https://www.reddit.com/r/PicoXR/comments/16221qk/how_to_setup_a_pico_4_for_wireless_pcvr_i_dumb/ Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. august Rapporter Del Skrevet 8. august Ny Subside trailer! Ser fantastisk flott ut! Gleder meg! Er vel også for det meste laget av en person, som er imponerende. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 8. august Rapporter Del Skrevet 8. august (endret) Noterer meg at Crash B. trilogy har kommet til game pass nå, var det slik at denne fungerte svært godt med injector? Edit: ser ikke ut til å fungere (steamvr henger på waiting), antar kun CB 4 er kompatibel. Endret 8. august av ps5 Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 9. august Rapporter Del Skrevet 9. august Hei dere som bruker VR. Jeg spør her og håper det er greit. Finner ingen egen "VR-avdeling" noe sted. Min sønn (11 år) har Meta Quest 3. Dette har fungert med egen konto helt frem til i går. Da avsluttet plutselig hele VR'et og startet på nytt. Så fikk han beskjed om å bekrefte en lang kode inne på auth.meta.com på egen konto. Så langt OK. Logger meg inn og skal bekrefte. Får beskjed om at konto ikke er bekreftet for aldersgruppe. Enten 10-12 (barnekonto under tilsyn) eller over 13 år. Jeg mener å huske at dette ikke har vært et problem tidligere. Prøver først bare å legge til mitt kort på kontoen (visa-kort) for å bli fort ferdig med det. Får feilmelding om at kortet ikke kan legges til konto. Prøver så å legge den inn under "tilsyn" av min konto. Her begynner det håpløse. Jeg har egen konto men den er ikke bekreftet noen gang da jeg IKKE har eget VR. Gjør som det står inne på auth.meta.com. Legger inn min epost, min sønns epost og skal videre bekrefte at jeg er voksen (over 18). Prøver igjen å legge til mitt bankkort men får feilmelding. Har prøvd å ta dette med Meta-support, men de maser i vei om at jeg skal legge inn ID. Jeg finner ingen plass å legge inn ID. Tips? Forslag til hva jeg kan gjøre for at guttungen skal få brukt VR igjen? Begge kontoene er klare. Jeg må bare bekrefte at jeg er en gamling slik at den kontoen kommer under "tilsyn" hos meg. Sånn saken er nå er VR ubrukelig siden konto ikke kan bekreftes verken på den ene eller andre måten. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. august Rapporter Del Skrevet 9. august On 8.8.2024 at 8:07 PM, ps5 said: Noterer meg at Crash B. trilogy har kommet til game pass nå, var det slik at denne fungerte svært godt med injector? Edit: ser ikke ut til å fungere (steamvr henger på waiting), antar kun CB 4 er kompatibel. Jepp har spillet. Fungerer veldig bra! Men har det på Steam. Vet ikke hvordan det er med gamepass. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 9. august Rapporter Del Skrevet 9. august Just now, Enceladus said: Jepp har spillet. Fungerer veldig bra! Men har det på Steam. Vet ikke hvordan det er med gamepass. Har hatt trøbbel med supporterte gamepass spill tidligere, så problemet er nok der. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. august Rapporter Del Skrevet 9. august 1 hour ago, erikstein said: Hei dere som bruker VR. Jeg spør her og håper det er greit. Finner ingen egen "VR-avdeling" noe sted. Min sønn (11 år) har Meta Quest 3. Dette har fungert med egen konto helt frem til i går. Da avsluttet plutselig hele VR'et og startet på nytt. Så fikk han beskjed om å bekrefte en lang kode inne på auth.meta.com på egen konto. Så langt OK. Logger meg inn og skal bekrefte. Får beskjed om at konto ikke er bekreftet for aldersgruppe. Enten 10-12 (barnekonto under tilsyn) eller over 13 år. Jeg mener å huske at dette ikke har vært et problem tidligere. Prøver først bare å legge til mitt kort på kontoen (visa-kort) for å bli fort ferdig med det. Får feilmelding om at kortet ikke kan legges til konto. Prøver så å legge den inn under "tilsyn" av min konto. Her begynner det håpløse. Jeg har egen konto men den er ikke bekreftet noen gang da jeg IKKE har eget VR. Gjør som det står inne på auth.meta.com. Legger inn min epost, min sønns epost og skal videre bekrefte at jeg er voksen (over 18). Prøver igjen å legge til mitt bankkort men får feilmelding. Har prøvd å ta dette med Meta-support, men de maser i vei om at jeg skal legge inn ID. Jeg finner ingen plass å legge inn ID. Tips? Forslag til hva jeg kan gjøre for at guttungen skal få brukt VR igjen? Begge kontoene er klare. Jeg må bare bekrefte at jeg er en gamling slik at den kontoen kommer under "tilsyn" hos meg. Sånn saken er nå er VR ubrukelig siden konto ikke kan bekreftes verken på den ene eller andre måten. På forhånd takk! Usikker... Er det et alternativ å tilbakestille til fabrikkinstillinger og så legge inn din bruker som eier av headsettet og så ta det derifra? info her: https://www.meta.com/no/en/quest/parent-info/ Quote The first step to embarking on your VR journey is to make sure that you create the right Meta account for yourself or the members of your family. Users aged 13+ (ages may differ by country) can use Meta Quest through our Meta accounts. We're now making it safer for younger members of your family to experience VR by launching parent-managed accounts that offer parental controls and additional protections for children between 10 and 12 years old (ages may differ by country) for our Quest 2 and 3 headsets. View our blog that provides the details on these new parent-managed accounts. If you're setting up an account for your preteen between the ages of 10 and 12, make sure that you read our article that will walk you through the steps for creating the account. Ellers kan du jo alltids se om du finner noen svar på reddit: https://www.google.com/search?q=Meta+Quest+3+parental+control+account+reddit&client=firefox-b-d&sca_esv=daaa450ae4e070d5&source=lnt&tbs=qdr:y&sa=X&ved=2ahUKEwiF6YTVyeiHAxWzIRAIHc34AdgQpwV6BAgEEBA&biw=1920&bih=1075&dpr=1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 9. august Rapporter Del Skrevet 9. august (endret) Det er nok uansett lurt å moderere bruken mest mulig frem til ihvertfall 13 år (grensen til quest er neppe tilfeldig). https://www.anses.fr/en/content/3d-technologies-and-eyesight-use-not-recommended-children-under-age-six-use-moderation-0 (jeg lar selv junior på 5 få se seg litt rundt noen minutter nå og da, men ikke spille selv). Endret 9. august av ps5 Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 9. august Rapporter Del Skrevet 9. august Neida. Kontoen var under tilsyn før. Det rare er at dette forsvant når appen bytter navn. Meta support er uansett kontaktet…prøvde igjen nå. Får bare feilmelding på bankkortet. Forb. irriterende🙄 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå