Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Dette i VR hadde vært fantastisk

 

 

 

De fleste spill hadde vært fantastisk i VR, særlig hvis utviklerene gjorde en god jobb å tilpasse spillet VR. Bethesda sine spill har vært litt sånn halvveis. Croateam har derimot gjort en veldig god jobb med Serious Sam spillene og Talos Principle.

 

Største hindringen for VR i dag er at det ikke er nok brukere til at det er lønnsomt for utviklere å konvertere spill til VR noe Croteam har merket godt til tross for svært gode konverteringer og anmeldelser. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/76zq9e/croteam_dev_on_why_talos_isnt_sold_as_dlc_and/

 

Og når det ikke utvikles stor spill for VR og samtidig de spillene som blir konvertert er enten gamle spill eller dårlig gjennomført så er heller ikke folk interessert i å investere i VR. 

 

Det er massevis av bra spill til VR men det er få spill som fanger oppmerksomheten til massene, det er ingen PUBG eller Overwatch til VR, Ingen Zelda og Mario. Nærmeste vi har hatt et slikt fenomen har vært VR Chat og det trenger man ikke en gang ha VR for å bruke.

 

Selv tror jeg dette vil endre seg når Valve slipper sine spill sammen med neste generasjon VR utstyr, enten generasjon 2 eller 3. Da er teknologien moden nok, vi har spillene folk har en tilknytning og forventning til og priser har enten falt såpass mye eller innholdet og teknologien i seg selv er godt nok til at pris ikke spiller noen rolle.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er forøvrig det nærmeste jeg kan tenke meg som kan minne litt om Shadow of the Colossus. Selv om det også er ganske ulikt.

 

 

Men det ser enormt gøy ut! :) Og grafikken er også såpass enkelt til at det både vil se bra ut i VR og kjøre fint på dagens maskinvare. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

 

Dette i VR hadde vært fantastisk

 

 

 

De fleste spill hadde vært fantastisk i VR, særlig hvis utviklerene gjorde en god jobb å tilpasse spillet VR. Bethesda sine spill har vært litt sånn halvveis. Croateam har derimot gjort en veldig god jobb med Serious Sam spillene og Talos Principle.

 

Største hindringen for VR i dag er at det ikke er nok brukere til at det er lønnsomt for utviklere å konvertere spill til VR noe Croteam har merket godt til tross for svært gode konverteringer og anmeldelser. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/76zq9e/croteam_dev_on_why_talos_isnt_sold_as_dlc_and/

 

Og når det ikke utvikles stor spill for VR og samtidig de spillene som blir konvertert er enten gamle spill eller dårlig gjennomført så er heller ikke folk interessert i å investere i VR. 

 

Det er massevis av bra spill til VR men det er få spill som fanger oppmerksomheten til massene, det er ingen PUBG eller Overwatch til VR, Ingen Zelda og Mario. Nærmeste vi har hatt et slikt fenomen har vært VR Chat og det trenger man ikke en gang ha VR for å bruke.

 

Selv tror jeg dette vil endre seg når Valve slipper sine spill sammen med neste generasjon VR utstyr, enten generasjon 2 eller 3. Da er teknologien moden nok, vi har spillene folk har en tilknytning og forventning til og priser har enten falt såpass mye eller innholdet og teknologien i seg selv er godt nok til at pris ikke spiller noen rolle.

 

Jupp, klar over det og helt riktig som du sier.

 

Bare fantaserte om størrelsesfølelsen man ville fått i VR :)

Lenke til kommentar

 

Men spillet er visstnok fortsatt dårlig optimalisert for VR...

 

Håper VR får et lite fokus i patcher nå som spillet endelig er ute av early access.

Det har sine "feil" enn så lenge. Samtidig så synes jeg allikevel at Subnautica på VR er en flott opplevelse, og jeg er veldig positivt overrasket over hvor naturlig det føles å spille det i VR.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

 

Men spillet er visstnok fortsatt dårlig optimalisert for VR...

 

Håper VR får et lite fokus i patcher nå som spillet endelig er ute av early access.

Det har sine "feil" enn så lenge. Samtidig så synes jeg allikevel at Subnautica på VR er en flott opplevelse, og jeg er veldig positivt overrasket over hvor naturlig det føles å spille det i VR.

 

Testet selv nå og med litt justering i innstillingene så fikk jeg det ganske stabilt. Men merker jeg blir litt smårar i magen av det. Er sjelden jeg blir det av kunstig bevegelse i spill i dag, tror det har med stabilitet å gjøre. Synes GUIen var bedre nå enn sist jeg spilte for et års tid siden. Men må fortsatt lukke et øye for å se klart når jeg er i inventory. Bruker forøvrig xbox 360 gamepad når jeg spiller, fungerer ganske bra!

 

Noen som vet om det er mulig å endre draw distance? Litt irriterende at fisker og landskap popper inn og ut plutselig.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...