Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Rift til under 4000,- er røverpris, så bare å løpe å kjøpe ;). Man bør  for VR på PC ha minimum et GTX970 og helst et GTX1070 (som gir full VR score).

Ellers er PSVR også en god "billig"-kandidat hvis man liker spillene til VR der og har en PS4 med nødvendig tilbehør (kamera og motion kontrollere). 2700,- for bare brillene og pakke med kamera til 3400,-. Move kontrollerne koster 750,-. Pakkepris for alt 4700,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jammen hva skal 4K head settet demmes hete da? ;)

Det er forøvrig slik at 4K aldri har vært en betegnelse for nøyaktig 3840*2160 eller 4096*2160. 4K var, og er, bare en "shortform" henvisning til ca. antallet horisontale pixler. 8K blir med andre ord akkurat like riktig som å kalle sitt 4K headsett for "4K".

Om de skulle vært så nøyaktige som mulig, med så få bokstaver og tall som mulig, ville kanskje 2xUHD vært det mest riktige for å beskrive 8K headsett'ene. Men 8K blir uansett ikke feil som sådan..

Lenke til kommentar

Jammen hva skal 4K head settet demmes hete da? ;)

Det er forøvrig slik at 4K aldri har vært en betegnelse for nøyaktig 3840*2160 eller 4096*2160. 4K var, og er, bare en "shortform" henvisning til ca. antallet horisontale pixler. 8K blir med andre ord akkurat like riktig som å kalle sitt 4K headsett for "4K".

Om de skulle vært så nøyaktige som mulig, med så få bokstaver og tall som mulig, ville kanskje 2xUHD vært det mest riktige for å beskrive 8K headsett'ene. Men 8K blir uansett ikke feil som sådan..

Å diskutere benevnelsen 4K, 8K, 2K og ift. Kino, PC osv. er en helt annen diskusjon.

Årsaken til at jeg nevner det er at benevnelsen VR krever at du har samme oppløsning i stereo. Det gir deg ikke 8K opplevd oppløsning som kanskje en 2x4K-skjerm løsning med utvided desktop ville gjort i større grad. Man bør oppgi oppløsningen som gis på hvert øye som VR oppløsningen, ikke den sammenlagte (stereo).

"stereoscopic separation, lens optical distortion, and asynchronous re-projection"

Når man benytter slike teknikker så innebærer det ikke har man får en 2xUHD opplevelse men kall det heller UHD VR.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei :)

Er det noen som har noen gode (gratis/billige) apper til VR-briller? Har ingen tilbehør som fjernkontroll eller noe sånt. Har lastet ned noen, men noen får man bare en testrunde med, andre må man ha tilleggsutstyr til og noen er utrolig dårlige :p så tenkte å høre om noen hadde forslag til mitt bruk?

Håper noen kan hjelpe meg :) :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen gode (gratis/billige) apper til VR-briller? Har ingen tilbehør som fjernkontroll eller noe sånt. Har lastet ned noen, men noen får man bare en testrunde med, andre må man ha tilleggsutstyr til og noen er utrolig dårlige :p så tenkte å høre om noen hadde forslag til mitt bruk?

Hvilke VR briller? Og hvor henter du ned apper?

Lenke til kommentar

Det exibel smartphone vr-briller. Åsså bruker jeg app-store.

Lenke til kommentar

Det exibel smartphone vr-briller. Åsså bruker jeg app-store.

Jeg har ingen erfaring med mobilVR... 

Et kjapt søk så fant jeg dette. Regner med du kan kjøre alt av cardboard apps.

https://www.wareable.com/google/the-best-google-cardboard-apps

Lenke til kommentar

Testa SuperHot VR på PSVR i går (med move-kontrollere). Dette må være den råeste VR-tittelen siden Farpoint. Anbefales!

Ellers testet jeg litt av Arizona Sunshine med Aimcontrolleren og må si det var veldig bra! Kunne dog tenkt meg freeroaming slik som Farpoint mtp. at man har analog-stick på aimcontrolleren, men annet enn det så virket det svært lovende.

Blir mer SuperHot i kveld iallefall da det var veldig underholdende.

Lenke til kommentar

Da var jeg igang med Fallout 4 VR. Da jeg har en oculus rift, så er kontrollene ikke tilpasset overhode. Men med ett emulator program blir det til slutt nogenlunde ok. Dog tatt meg en hel kveld å bli vandt til styringa. Mildt sagt klønete.

Foreløpig ikke hatt noen ytelsesproblemer, men oppløsningen er rimelig grøtete. Ikke turt å rørt grafikk instillinger enda, da snakker om hvor ytelseskrevende spillet er. Vistnok sliter gtx 1080TI.

Likevel. Utrolig følelse å gå rundt I fallout universet på denne måten. Etter mye innlendende frustrasjon, tror jeg det meste er på plass og jeg er utrolig klar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...