Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stoppet med Quest 1 for min del. Slettet Facebook for et par år siden og er bra fornøyd med den avgjørelsen.

Jeg regner jo også med at det vil bli mer konkuranse etter hvert, særlig nå som apple entrer markedet til neste år. Men med denne siste saken og andre lignende hendelser så ser det jo ikke akkurat lyst ut. 

Håper Valve ikke gir opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Årets største VR nyhet kom tidlig!

Endelig etter lang tid ble Resident Evil VR mod sluppet. 

Denne moden støtter resident Evil 2 remake, RE3 remake, RE 7 og 8!

I RE2 og 3 er det støtte for første person med full bruk av motion controllers.

For de som ønsker seg moden anbefaller jeg å joine Discord gruppen "Flatscreen to VR", som i tillegg er den beste plassen å finne informasjon og linker til alle VR mods som eksister. 

Godt nyttår :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, GrinderX9 said:

Årets største VR nyhet kom tidlig!

Endelig etter lang tid ble Resident Evil VR mod sluppet. 

Denne moden støtter resident Evil 2 remake, RE3 remake, RE 7 og 8!

I RE2 og 3 er det støtte for første person med full bruk av motion controllers.

For de som ønsker seg moden anbefaller jeg å joine Discord gruppen "Flatscreen to VR", som i tillegg er den beste plassen å finne informasjon og linker til alle VR mods som eksister. 

Godt nyttår :D

Må nesten prøve (når RE2 er billig) syns ikke RE2 demoen var noe for meg, men men alt er bedre i VR. 

Nå venter jeg på at RDR2 VR modden får motion controller støtte, da vil jeg nok dø av ekstase. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

G2V2 ser ut til å være et veldig bra alternativ nå.

Flere tusen kr mindre enn hva jeg betalte for det, litt nedre FOV og litt bedre hand tracking. Og en av de beste bildene du får før du går opp i 20 000kr klassen. 

Er du ute etter bra PC VR til overkommelig pris, som funker til det meste(borsett fra kanskje competitive FPS) er G2 valget når tror jeg,  jeg er drit fornøyd med min eldre G2 og bruker den 99.9% av tiden selv om jeg har en Q2 som har bedre tracking. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Gunfreak said:

Flere tusen kr mindre enn hva jeg betalte for det, litt nedre FOV og litt bedre hand tracking. Og en av de beste bildene du får før du går opp i 20 000kr klassen. 

Er du ute etter bra PC VR til overkommelig pris, som funker til det meste(borsett fra kanskje competitive FPS) er G2 valget når tror jeg,  jeg er drit fornøyd med min eldre G2 og bruker den 99.9% av tiden selv om jeg har en Q2 som har bedre tracking. 

Ja. Men så var det om den dukker opp i Norge da, som vanlig...

Fint å se at Index også fortsatt holder koken som et godt headsett. Men den er i hvert fall ikke å få i Norge. Det er noe forbanna dritt! Altså nå har jo jeg min enda og den fungerer fint (bortsett fra drifting på en stikke) men det er sykt plagsomt å ikke ha garanti om noe skulle gå galt eller ha muligheten til å kjøpe ny kontroller fra Valve.

Så Quest 2 er fortsatt det beste og verste alternativet akkurat nå, og det suger. Hardt.

Håper vi får noe nytt om faktisk reell konkurranse til Facebook i år. Det blir spennende med Sony og Apple, men de konkurrer fortsatt ikke i det samme markedet som Quest, regner jeg med. Det vi trenger er et standalone headsett som også fungerer på PC fra et stort selskap med betydelige penger i sekken og et bedre rykte enn Facebook. Det er hardt å se hvor noe slikt skulle komme fra :(

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (19 timer siden):

Jeg er litt i tvil. Jeg har også V1, men med gasketmod (https://www.thingiverse.com/thing:4666466). Så jeg vil ikke tro at den forbedrede gasketen som kommer med V2 vil gjøre noen forskjell.

*Men* er trackingen så mye forbedret at det er verdt investeringen å bytte ut? Jeg sliter spesielt med beat saber og at den mister tracking, nesten uavhengig av hvor kontrollerene er, det holder bare at det "går litt fort" med slaga/armbevegelsene. Merkelig nok gjelder det oftest høyre kontroller, har sjekket at kameraene er rene. Den fikk også en oppdatering for en måned eller to siden, også kontrollene, men kan ikke merke at det har gjort noen forskjell.

Nesten så jeg har lyst å bestille meg Varjo Aero med lighthouses og knuckles, men da kommer vi fort oppunder 40k.

Lenke til kommentar
1 hour ago, ExcaliBuR said:

Jeg er litt i tvil. Jeg har også V1, men med gasketmod (https://www.thingiverse.com/thing:4666466). Så jeg vil ikke tro at den forbedrede gasketen som kommer med V2 vil gjøre noen forskjell.

*Men* er trackingen så mye forbedret at det er verdt investeringen å bytte ut? Jeg sliter spesielt med beat saber og at den mister tracking, nesten uavhengig av hvor kontrollerene er, det holder bare at det "går litt fort" med slaga/armbevegelsene. Merkelig nok gjelder det oftest høyre kontroller, har sjekket at kameraene er rene. Den fikk også en oppdatering for en måned eller to siden, også kontrollene, men kan ikke merke at det har gjort noen forskjell.

Nesten så jeg har lyst å bestille meg Varjo Aero med lighthouses og knuckles, men da kommer vi fort oppunder 40k.

Jeg prøvde den moden, funket ikke på meg, jeg er så smal i trynet at jeg endte opp med å se skill mellom linsene, var mye mer forstyrrende enn defaulten. Så jeg håpet kanskje den nye gasket saken var bedre.

Selv har jeg ingen større problemer med tracking på min V1, men jeg spiller ikke beat sabre.

Varjo er ikke noe for meg,  inside-out tracking er et krav for meg. Så jeg venter på 12k fra pimax,  jeg tviler på den blir så bra den påstår. Men egentlig vil jeg jo egentlig bare ha G2 med bedre FOV så hadde jeg hvert fornøyd i mange år tror jeg.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 minutter siden):

Jeg prøvde den moden, funket ikke på meg, jeg er så smal i trynet at jeg endte opp med å se skill mellom linsene, var mye mer forstyrrende enn defaulten. Så jeg håpet kanskje den nye gasket saken var bedre.

Selv har jeg ingen større problemer med tracking på min V1, men jeg spiller ikke beat sabre.

Varjo er ikke noe for meg,  inside-out tracking er et krav for meg. Så jeg venter på 12k fra pimax,  jeg tviler på den blir så bra den påstår. Men egentlig vil jeg jo egentlig bare ha G2 med bedre FOV så hadde jeg hvert fornøyd i mange år tror jeg.

Den er kjedelig, jeg har en IPD på 67, så har ikke det problemet. Sweetspot ble bedre.

Synes tracking generelt er litt "off"/jumpy. Merker det  når man skal sikte f.eks. i Duck Season og. Guttungen har Q2 og der er det 0 problemer. Men jeg føler faktisk trackinglatency til G2 er bedre enn Q2.

Enig i at 12K virker fristende, men den kommer vel tidligst 2023?

Jeg er fristet, å kjøpe V2 og legge V1 ut for salg, 3K er vel en mulighet å få solgt den til?

Endret av ExcaliBuR
Skrivefeil
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ExcaliBuR said:

Den er kjedelig, jeg har en IPD på 67, så har ikke det problemet. Sweetspot ble bedre.

Synes tracking generelt er litt "off"/jumpy. Merker det  når man skal sikte f.eks. i Duck Season og. Guttungen har Q2 og der er det 0 problemer. Men jeg føler faktisk trackinglatency til G2 er bedre enn Q2.

Enig i at 12K virker fristende, men den kommer vel tidligst 2023?

Jeg er fristet, å kjøpe V2 og legge V1 ut for salg, 3K er vel en mulighet å få solgt den til?

Folk prøver å selge Rift S til nesten 4k på finn, så 3k for en G2V1 er jo skam billig.

Eneste jeg merker til tracking problemer på min er om jeg spiller FPS og holde rifla for lange nede når jeg hviler, så mister den tracking og våpenet begynner å flyte. Men er bare å flytte hånda så spretter den tilbake. 

Og nå bruker jeg ikke kontrollene 90% av tiden da jeg bare spiller flight sims. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (28 minutter siden):

Folk prøver å selge Rift S til nesten 4k på finn, så 3k for en G2V1 er jo skam billig.

Eneste jeg merker til tracking problemer på min er om jeg spiller FPS og holde rifla for lange nede når jeg hviler, så mister den tracking og våpenet begynner å flyte. Men er bare å flytte hånda så spretter den tilbake. 

Tror folk mener de har hønsetenner, ser flere V1 ligge til 5k+, og til og med første Reverb er over 3K?...

Det er jo brukt, men kanskje 3.5 - 4k er bedre. For lavt og det blir mistenkelig det og vel.

Lenke til kommentar
28 minutes ago, ExcaliBuR said:

Tror folk mener de har hønsetenner, ser flere V1 ligge til 5k+, og til og med første Reverb er over 3K?...

Det er jo brukt, men kanskje 3.5 - 4k er bedre. For lavt og det blir mistenkelig det og vel.

Prøv 4k, så kan du sette ned til 3. Eventuelt om non kontakter deg og putter.  Men pass på at du får tak i den nye modellen før du selger din.

Men med tanke på hvor mange Rift S som ligger ute tror jeg folk har overdreven tiltro til hvor mye folk er villige til å betale. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (22 timer siden):

Prøv 4k, så kan du sette ned til 3. Eventuelt om non kontakter deg og putter.  Men pass på at du får tak i den nye modellen før du selger din.

Men med tanke på hvor mange Rift S som ligger ute tror jeg folk har overdreven tiltro til hvor mye folk er villige til å betale. 

Sant!

Kjøpe først, selge etterpå 😅 alltid det klokeste!

Er fortsatt litt i tenkeboksen. Avbestilte DecaGear, det blir for lite for sent mtp på nye estimatet (4Q22). Men har fortsatt DecaMove orderen inne.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 3.1.2022 den 19.12):

Har selv nettopp bestilt G2V1, for hovedsaklig flight sim her også, men kommer jo til å prøve ut mye annet etterhvert også

Lenke til kommentar

Dette er kult! Og en god løsning hvor en slipper å gå via SteamVR når en bytter spill. Mer av dette!

Men sikkert sykt vanskelig å få til via mange aplikasjoner. Så regner ikke med at det er noe som vil skje i stort omfang.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...