Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

25 minutes ago, Enceladus said:

En vakker dag når huset mitt er ferdig skal jeg sette opp trådløs i det største rommet jeg har dedikert til VR og danse rundt motstanderne i Blade & Sorcery! Det blir episk!

Fyrer opp Blade & Sorcery nå for å teste ytelsen, men jeg sitter på loftet akkurat nå med skråtak så må ikke bli for ivrig :p Deljet til noe skrot her tidligere i dag når jeg sto på ski.

 

Spillet er gøy, men litt funky fysikk, og det er det som holder mele spill tilbake, de har fremdeles ikke fått til fysikken realistisk nok. 
I den ene videoen der, får en kar et langsverd i hode fra en kraftig hugg ovenfra. Det tåler han.
Men en annen får kården dratt langs nakken mens de har hjelm på hode og det dør de av. Stikk og kutt gjør mer skade enn hugg. Så litt iffy der. Og våpene har en lag som skal simulere vekt, men det er ikke helt slik det funker. Det gjør at man beveger sverd treigere i spillet, man gjør i virkeligheten. Finnes en mod som fikser dette til en viss grad. Så skal vente å se om den kommer i oppgradert versjon for den nye beta versjonen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha ja dette var gøy! Fin ytelse også nå i forhold til tidligere som gleder meg veldig! Nesten så jeg får lyst å flytte PC og alt og finne meg litt mer plass nå.

Ja fysikken er litt rar men det kan vel ikke akkurat gjøres så veldig mye med med dagens VR? Tror vi må ha noe next gen teknologi for å løse det problemet, Valve sin brain computer interface kanskje?

Quote

To Newell, BCI will allow developers to one day create experiences that completely bypass the traditional “meat-peripherals” of old in function—eyes, ears, arms and legs—giving users access to richer experiences than today’s reality is capable of providing.

Quote

There’s a veritable laundry list of things BCI could do in the future by giving software developers access to the brain, and letting them ‘edit’ the human experience. Newell has already talked about this at length; outside of the hypotheticals, Newell says near-term research in the field is so fast-paced, that he’s hesitant to commercialize anything for the fear of slowing down.

https://www.roadtovr.com/valve-openbci-immersive-vr-games/

Lenke til kommentar
38 minutes ago, Enceladus said:

Haha ja dette var gøy! Fin ytelse også nå i forhold til tidligere som gleder meg veldig! Nesten så jeg får lyst å flytte PC og alt og finne meg litt mer plass nå.

Ja fysikken er litt rar men det kan vel ikke akkurat gjøres så veldig mye med med dagens VR? Tror vi må ha noe next gen teknologi for å løse det problemet, Valve sin brain computer interface kanskje?

https://www.roadtovr.com/valve-openbci-immersive-vr-games/

Enkleste måte å fikse det på er å lage sverd med vekt og balanse som et ekte et,  som man kan koble kontrollene til, men det virker som en fin måte å knuse alle lamper og TVer i huset. 

Men det blir jo litt kjedelig også da. Jeg kan holde kården i spillet i Seconda garden i en time. Men med den faktiske kården min blir jeg utslitt å armen etter 5 minutter i den garden. Jeg kan holde Terza mye lengre, men like vel.

Lenke til kommentar

haha det rytme vikingspillet var noe for seg selv :p

Ellers frister det jo litt med Final Assault. Bare så synd at det ikke er mer likt et klassisk RTS med basebygging og ressurssamling ala C&C. Jeg tror veldig mange flere hadde kjøpt spillet om det var tilfelle.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Enceladus said:

Hehe ja :p

Men med et stort tomt rom dedikert til VR 👍

Og polstra vegger! 

Det ideelle "hardcore " er jo da å ha et egent sverd med egen tracking,  også bruker man hand tracking vedsiden av og ikke kontrollere. 

Jeg ser samme med FPS. Jeg ser for meg at man får et generisk gevær med tracking, og en pistol med tracking  i et hylster. Også resten er med hand tracking. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer trailer spam fra meg. Sitter å venter på en rakett så ikke noe spilling på meg i dag så da tråler jeg reddit etter nyheter istedenfor :p

Kom over denne VR MMO traileren som ser ganske så lovende ut må jeg si!

Liker spesielt at man kan gli/fly og klatre. Combat ser også bra ut! Og grafikken ser ut til å være en fin stilisert greie, litt type zelda. Jeg liker det! Så da er det kanskje gode sjanser for at spillet kjører greit også.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Da har jeg fått svaret på noe jeg har lurt på.

Blade&Sorcery har en drøss med mods. Våpen, kart osv. Men nesten ingen mods forandrer utseende til fienden (med unntak av SW modden som har storm troopers) det er feks en mod som legger til en drøss med LOTR våpen og ting,  samt kart basert på det shadow of mordor spillet.  Men det er ingen orker å se. Dette er vist fordi de har ikke noe full SDK, så er egentlig veldig lite de kan gjøre modwise.

Lenke til kommentar

Var plutselig en hel haug med interessante trailere ute nå!

En cinematic trailer av After the Fall av VR veterane fra Vertigo Games.

Sier kanskje ikke så mye i seg selv med en cinematic men leser man artikkelen her: https://www.roadtovr.com/after-the-fall-cinematic-trailer-summer-release-date/ og ser GIF animasjonen med gameplay så får vi et litt bedre inntrykk av hva vi kan vente oss og ja det virker jo lovende! Left 4 Dead lignende co-op? Sign me up!

 

 

Lenke til kommentar

Jøss, har det vært en messe eller noe? Veldig mange trailere jeg må se gjennom nå :D Takk for oppdateringer @Enceladus

Ellers må jeg spille inn om Blade & Sorcery, flyter veldig fint nå, og det er imponerende å spille med Reverb G2, den viser hvor fine sverdene (og ikke minst lightsaberene) ser ut i VR. Me likey!

 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Alak87 said:

Jøss, har det vært en messe eller noe?

Nei ikke som jeg har fått med meg, tror det bare var en tilfeldighet at så mye godsaker droppet akkurat nå. Men jeg får jo ikke med meg alt heller vanligvis selv om jeg er en ivrig tråler av reddit til vanlig også :p I går hadde jeg dog enda mer tid enn vanlig å kaste vekk siden jeg satt å tvinnet tommeltotter i påvente av spacex sin rakettoppskytning.

Tar jeg en titt på YouTube kanalen VR Trailers & Clips er det også mye jeg ikke får meg til vanlig også tydeligvis. Tror nok det er mange skjulte perler der ute.

Så da legger vi kanalen til abonnementslisten så har jeg full kontroll fra nå av ;)

Lenke til kommentar

Noen ganger er det så utrolig fristende å kjøpe Quest 2. Det er til å grine av.

Massevis av interessante Quest eksklusive spill.

Dette f.eks.

Quote

One of my main focuses has been graphics and spectacle—I’m leaning heavily into my expertise in procedural animation for alien movement and the deaths in particular—the way the aliens have momentum, judder, kick and writhe adds a lot to how the combat feels. It’s a continuation of the [procedural animation systems] I did for Ocean Rift,” he tells Road to VR. “There’s also a huge variety of alien creatures—giant worms, spiders, electric slugs, ticks, dinos, scorpions, cephalopods etc. […] I hope people will get a kick out of the creatures; each mission introduces one or two completely new ones all the way through to the last mission

https://www.roadtovr.com/crashland-announcement-release-date-oculus-quest/

Lenke til kommentar

I dag prøvde jeg på bruke British Military sabre i spillet, som er det sverd systemet jeg har øvd mest på. Jeg lastet ned en modifikasjon som la til en Krumsabel, som er det nærmeste jeg kunne finne en britisk napolitansk sabel. Det fantes faktisk noen versjoner av 1803 sabelen med klinger veldig like denne. Så er ikke helt urealistisk .

Jeg ble veldig sliten, jeg hadde trent 20 minutter med kården min tidligere i dag, også hadde jeg filmet 40 minutter av spillet, men fant ut at jeg pustet tungt gjennom hele filminga, så jeg måtte filme på nytt og slå av mikrofonen. Så det ble 20 minutter til i spillet. Og selv om håndkontrolleren bare veier 50-100g blir det faktisk slitsomt å holde visse grader i mange minutter. Så nå er jeg sliten i høyre armen, litt sliten i venstre armen(fra kårde treninga) og slitne i beina.

Det er mye cut 1 og noen cut 4, og noen veldig få cut, 3,4 og 5, og jeg tror ikke en eneste cut 2. Jeg holder for det meste Outside og Outside hanging guard, med noen inside guard. Jeg tror jeg prøvde pånoen inside half hanging guards også, men vet ikke om det kom med på denne videoen. 

 

Lenke til kommentar

Jeg blir bare mer og mer hypet for Zenith.

Quote

When we recorded our trailer, we took this cool b-footage shot. We revealed gliding but we didn’t really show it in full action so hopefully this video gives you a better idea. When travelling in the mountains you can drop by fireplaces and scare strangers (or make friends :P).

Det er spesielt denne glidingen jeg har hengt meg opp i som engasjerer meg. Den type bevegelse er fantastisk i VR og særlig på 144hz på Index! 😁

Dette spillet tror jeg har gode sjanser for å lykkes som det første store VRMMOet, særlig siden det er multiplattform og inkluderer både PC, Playstation og Quest.

 

Lenke til kommentar

Lasta ned medieval megapack til Blade and sorcery, legger til en drøss med våpen og utstyr. Her har jeg valgt ut noen viking våpen og skjold.  Bare synd det ikke går an å lage viking figurer. 
 


Ellers prøvde jeg den AI pluss saken, og den funker ikke, ja den gjør at du angriper raskere, men de er så agressive, at alt du egentlig trenger å gjøre er å holde sverdet med spissen mot de, og de spidder seg selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...