Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Er egentlig nokså spent på Skyrim i VR :)

Har spilt litt Resident Evil VII, men synes det er litt kvalmende..

Aldri pleid å være følsom for slike ting, men er VR noe man venner seg mer til?

Du blir absolutt mer vant til det etterhvert ja. Men ikke nødvendigvis at en tåler mer. Men at en ikke beveger seg unaturlig som gjør deg kvalm. Resident Evil er et veldig bra eksempel på det. Når du går rundt i det spillet som du ville gjort i helt vanlige FPS spill så blir du dårlig. Det er ikke til å komme unna.

Men når du beveger deg som du ville i virkeligheten eller så godt det lar seg gjøre da vel å merke.Bevege kropp og hode hver for seg og ikke gli rundt omkring er essentielt å få kontroll over for å ha kontroll på innholdet i magen... :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det hjelper veldig også. Er veldig spent på disse standalone VR brillene som kommer og som har outward tracking. Da er det bare å plassere seg midt på et jorde langt ute i gok og bare gå... :D

Jeg har en samsung odyssey på vei, tenkte å teste nettopp det ved å slenge en laptop i en ryggsekk :p

Er en hel del spill som kunne blitt sinnssykt morsomt å spille slik. Gorn f.eks!

Lenke til kommentar

Jeremy and Norm review Lenovo and Disney's Star Wars: Jedi Challenges, which is the first mass market consumer AR headset. We discuss its use of the Star Wars license, and what this implementation says about the early days of wearable AR technology. Plus, we share our impressions of the first few hours of the highly anticipated VR game From Other Suns!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Skyrim får bra anmeldelser rundt om! Folk er begeistret på subredditen til PSVR.

Bethesda takker for den gode omtalen:

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/7dncvd/thank_you_from_bethesda_game_studios/

Det er også noe kritikk på lave grafikk innstillinger, at spillet har dratt litt på årene og har en ikke optimal interface. Mye av dette kan jeg tenke meg kan løses med en kraftig gaming rig, bedre tracking på PC med roomscale samt mods. Jeg håper virkelig at mods blir mulig på PC versjonen! Mesteparten av kritikken ser ut til å ligge i begrensingene til PSVR og at spillet i utgangspunktet ikke er laget for VR men er en port, dog en vellykket port.

Dette lover også godt for Fallout 4 VR. Ikke så lenge igjen nå heldigvis!  :grin:

Håper den gode mottagelsen til Skyrim VR gjør at vi får flere Bethesda spill til VR i årene fremover!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Har vi noen reviews av de nye mr settene som nå kommer? Tenker spesielt på sde siden det er den største demonen i oculus settet mitt.

(føler at jeg kommer til å spørre mye om dette fremover) ;)

Har en Samsung Odyssey på vei.

Kommer med en omtale av den når jeg har fått testet litt og sammenligning med Rift og Vive siden jeg har de også.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Er det noen som vet svaret på det her, jeg bruker oculus rift sammen med  appen virtual desktop i spill fra steam å origin spill som exe the evil within 2 å titanfall 2 å Doom 4 er helt feil fritt, men i origin med spillet Star wars battlefront 2 sammen med vr brillene oculus rift låser skjermen seg seg fullstendig i vr brillene  men ikke i pc skjermen min der ser jeg spillet Star wars battlefront 2, jeg har oppdatert den siste driveren til MSI GeForce GTX 1080 Aero OC Skjermkort, PCI-Express 3.0, 8GB GDDR5X, DL-DVI-D, 3xDP, Pascal, da. :confused:  :confused:

Lenke til kommentar

Er det noen som vet svaret på det her, jeg bruker oculus rift sammen med  appen virtual desktop i spill fra steam å origin spill som exe the evil within 2 å titanfall 2 å Doom 4 er helt feil fritt, men i origin med spillet Star wars battlefront 2 sammen med vr brillene oculus rift låser skjermen seg seg fullstendig i vr brillene  men ikke i pc skjermen min der ser jeg spillet Star wars battlefront 2, jeg har oppdatert den siste driveren til MSI GeForce GTX 1080 Aero OC Skjermkort, PCI-Express 3.0, 8GB GDDR5X, DL-DVI-D, 3xDP, Pascal, da. :confused:  :confused:

Hvis jeg har forstått dette riktig så ønsker du å spille Star Wars Battlefront 2 med Virtual Desktop i VR? Men dette fungerer ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått dette riktig så ønsker du å spille Star Wars Battlefront 2 med Virtual Desktop i VR? Men dette fungerer ikke?

nei det låser i vr brillene, men ikke i pc skjermen der fungerer spillet 100% feil fritt.

Lenke til kommentar

nei det låser i vr brillene, men ikke i pc skjermen der fungerer spillet 100% feil fritt.

Så du ønsker å spille Battlefront 2 i VR?

Så vidt jeg vet fungerer ikke det spillet i VR på PC.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...