Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (9 timer siden):

Hvor er VR egentlig for tida? Fortsatt begrenset spillstøtte og "kun" rene VR-spill man får spilt? Har lurt på å investere i VR-utstyr nå etterhvert som hardware-delen har modnet litt.

Zaith skrev (9 timer siden):

Et sted mellom konsept og produkt. Jeg elsker mitt Reverb G2 og koser meg med det hver dag. Alikevel innser jeg at teknologien ikke er helt der hvor jeg vil anse den som bra nok enda. Er du en VR-entusiast kan du alltids kjøre på, men det er mest for entusiastene.

Det finnes mange bra rene VR-spill, men de virkelige store satsningene fra de større utviklerne er få og langt imellom.

Ville ventet på "the next great". Hørte rykter om nye HTC headsett som skal annonseres i Januar.

Alternativt investere i Quest 2 da dette er såpass billig, så får du en smakebit av hvor VR er nå til en overkommelig pris. Kan alltids selge unna om det ikke er for deg :)

Fra mitt perspektiv kunne jeg ikke vært mer uenig i at teknologien ikke er god nok. Da kan jeg egentlig likegreit si at PS5 sin teknologi ikke er god nok, for det er som å spille i "fortiden" kontra en G2 etter min målestokk.

Etter jeg har fått min G2 oppe og går, fungerer alt utmerket. Dette er mitt første VR headsett siden prototype av Oculus, og jeg har ingen problemer av betydning med teknologien whatsoever. 

Og jeg innser jeg at spillene er det eneste store begrensningen for meg på dette headsetet. Når jeg ser hvor super bra trackingen er i Half Life og Moh, samt til forskjell er mye dårligere i andre skytespill - må jeg nesten konkludere at spillets programmering på hvordan trackingen fungerer er egentlig en større begrensning enn teknologien headsetet har. 

Opplevelsen av Half Life er helt eksepsjonell, og opplevelsen er som et produkt fra fremtiden. Teknologien er det ingenting å si på, spørsmålet er når man får utnyttet den. 

Men jeg er helt enig i at det er et entusiast produkt og at det faller imellom konsept og produkt, ikke fordi teknologien ikke er god nok - men oppsettet er kronglete, og det mangler for mange gode kvalitetsspill. Allikevel med de spillene som er, har jeg aldri angret på at jeg kjøpte G2 headsettet. 

Endret av MrL
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknologien er fantastisk og revolusjonerende vil jeg si men fortsatt på et tidelig stadium.

Bare med Quest 1 og 2 mener jeg at vi langt på vei har et produkt som tilbyr en veldig god brukeropplevelse. Quest sitt store problem er Facebook.

De andre VR settene er foreløbig mest for entusiastene, brukeropplevelsen er ikke god nok enda. Der har de noe å lære av Quest. På PC må kabelen bort, oppsettet må bli enklere, ytelseskravene må senkes og brukergrensesnittet må få et løft på høyde med det vi har på Quest. Før Index og Reverb G2 så ville jeg også rynket på nesen av komforten men nå synes jeg den er god, i hvert fall på Index som jeg har, Reverb G2 deler flere likheter her med Index så jeg vil tro at det er mye av det samme der. Mitt virkelige store problem med VR akkurat nå er kabelen.

Og ja så trenger vi også flere store trippel A spill, selv om vi stadig får drypp av gode spill, trippel A såvel som Indies og porter av eldre spill. Det er også et problem at spill ofte ikke er tilgjengelig på tvers av systemene, Oculus/Facebook er en stor synder her.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
14 hours ago, MrL said:

Fra mitt perspektiv kunne jeg ikke vært mer uenig i at teknologien ikke er god nok.

Fullt lov å ha ulike meninger :) Jeg baserer mitt utsagn på at en del folk som er nye til VR ikke får den opplevelsen de forventet. Det for min del tyder på at teknologien ikke er på et akseptabelt nivå for main stream markedet. Det har vært en god del folk rundt om som har blitt skuffet og returnert det, rett og slett fordi de forventet mer. Forventningene var høyere enn det teknologien per dags dato klarer levere. Altså teknologi som ikke er "helt der" enda heller enn at den ikke er "god nok".

Uansett! Jeg bringer store nyheter for G2 eiere. Jeg har oppnådd nirvana. Edge to edge clarity på Reverb G2. Jeg trodde at jeg allerede hadde oppnådd maksimum av hva G2 kan gi, men tok altså feil, igjen.

Hodeform har vært et populært argument for de som forsvarer G2 sin sweet spot hele veien; "Du er for tjukk i hue for G2!"

Jeg har alltid valgt å tro at det ikke gjelder meg, siden jeg har da et ganske ordinært hode liker jeg å tro? Dessuten hadde jeg allerede god sweet spot, dog langt ifra perfekt.

Så kom pakken min fra Thailand. Fy søren så treg levering VRCovers har, enda verre når tollen insisterer på å inspisere pakken og sende den som rekommandert sending. Straff for å ha bestilt shady pre-workouts fra USA i fortiden.

I går implementerte jeg FrankenFOV til stor skepsis. Syntes ikke masken passet i nærheten så godt som folk påsto. Den krøllet seg litt her og der, og stakk langt utenfor på alle kanter. Og for en insane lyslekasje ved nesen det gav meg..! Det kan heldigvis fikses dog.

Så poenget er; jeg satt headsettet på meg, tenkte at det her var da bortkastede penger men jaja. Der tok jeg feil! Justerte headsettet slik som jeg alltid gjør, så jeg skulle få sweet spoten på plass. Syntes umiddelbart det var noe muffens, men vanskelig å bruke WMR hubben som noen målestokk. Fyrte i gang Tales of Glory 2, og merket igjen at det var veldig annerledes. Alt så bare så mye bedre ut. ToG2 har ikke den beste grafikken, men plutselig så den dårlige grafikken betydelig bedre ut. Døde relativt raskt da min indre Rambo kom ut, så byttet til Half Life Alyx.

Det føltes som et helt annet spill. Jeg kjente bokstavelig talt ikke igjen åpningsskjermen. FoV var så merkbart mye større. Den "porten" startskjermen var enorm! Logoen til Valve med det hodet i starten var en helt annen opplevelse også. Startet opp spillet og ble helt lamslått av hvor klart alt var. Jeg kunne se hendene mine så sinnsykt klare, uansett om de var i midten av synsfeltet eller på sidene. Pistolen, miljøet, alt var brått så sylskarpt. Lekte meg litt med å fokusere puppilene mot kantene for å teste sweet spot. Det var nærmest ingen sweet spot lenger. Hele skjermen var blitt en jævla svær sweet spot.

Umiddelbart kom barnet frem i meg. Det her var jo helt rått! Fra å synes Alyx har vært et ok spill, syntes jeg plutselig det var heftig :D

Også så eye candy det var. Jeg gikk rundt i kjente miljøer, men med nye øyne. Måpte av hvor klart og realistisk alt plutselig så ut. Du kunne nesten lurt meg med de bygningene, begynte se nær fotorealistisk ut dersom man ikke var for streng.

Jeg hadde aldri trodd det skulle være så stor forskjell, men jeg er så utrolig glad jeg gav det et forsøk!! Det her har totalt endret G2 for min del, og min oppfatning av headsettet. Gleder meg sykt til å leke meg i en helt ny VR-opplevelse i kveld.

Dersom noen ikke er kjent med FrankenFov gjør denne modden at øynene dine kommer mye nærmere linsene, som igjen gir større synsfelt men gjør tydeligvis også at øynene dine ser en mye større del av skjermen igjennom linsenes sweet spot/klare punkt.

Konklusjonen min kan vel knapt være noe annet enn at jeg er tjukk i hue, men forsto det ikke selv. Så dersom noen som leser dette er av de som klager på G2 sin sweet spot, gi FrankenFov et forsøk. Kanskje du også blir frelst :)

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Zaith said:

Fullt lov å ha ulike meninger :) Jeg baserer mitt utsagn på at en del folk som er nye til VR ikke får den opplevelsen de forventet. Det for min del tyder på at teknologien ikke er på et akseptabelt nivå for main stream markedet. Det har vært en god del folk rundt om som har blitt skuffet og returnert det, rett og slett fordi de forventet mer. Forventningene var høyere enn det teknologien per dags dato klarer levere. Altså teknologi som ikke er "helt der" enda heller enn at den ikke er "god nok".

Uansett! Jeg bringer store nyheter for G2 eiere. Jeg har oppnådd nirvana. Edge to edge clarity på Reverb G2. Jeg trodde at jeg allerede hadde oppnådd maksimum av hva G2 kan gi, men tok altså feil, igjen.

Hodeform har vært et populært argument for de som forsvarer G2 sin sweet spot hele veien; "Du er for tjukk i hue for G2!"

Jeg har alltid valgt å tro at det ikke gjelder meg, siden jeg har da et ganske ordinært hode liker jeg å tro? Dessuten hadde jeg allerede god sweet spot, dog langt ifra perfekt.

Så kom pakken min fra Thailand. Fy søren så treg levering VRCovers har, enda verre når tollen insisterer på å inspisere pakken og sende den som rekommandert sending. Straff for å ha bestilt shady pre-workouts fra USA i fortiden.

I går implementerte jeg FrankenFOV til stor skepsis. Syntes ikke masken passet i nærheten så godt som folk påsto. Den krøllet seg litt her og der, og stakk langt utenfor på alle kanter. Og for en insane lyslekasje ved nesen det gav meg..! Det kan heldigvis fikses dog.

Så poenget er; jeg satt headsettet på meg, tenkte at det her var da bortkastede penger men jaja. Der tok jeg feil! Justerte headsettet slik som jeg alltid gjør, så jeg skulle få sweet spoten på plass. Syntes umiddelbart det var noe muffens, men vanskelig å bruke WMR hubben som noen målestokk. Fyrte i gang Tales of Glory 2, og merket igjen at det var veldig annerledes. Alt så bare så mye bedre ut. ToG2 har ikke den beste grafikken, men plutselig så den dårlige grafikken betydelig bedre ut. Døde relativt raskt da min indre Rambo kom ut, så byttet til Half Life Alyx.

Det føltes som et helt annet spill. Jeg kjente bokstavelig talt ikke igjen åpningsskjermen. FoV var så merkbart mye større. Den "porten" startskjermen var enorm! Logoen til Valve med det hodet i starten var en helt annen opplevelse også. Startet opp spillet og ble helt lamslått av hvor klart alt var. Jeg kunne se hendene mine så sinnsykt klare, uansett om de var i midten av synsfeltet eller på sidene. Pistolen, miljøet, alt var brått så sylskarpt. Lekte meg litt med å fokusere puppilene mot kantene for å teste sweet spot. Det var nærmest ingen sweet spot lenger. Hele skjermen var blitt en jævla svær sweet spot.

Umiddelbart kom barnet frem i meg. Det her var jo helt rått! Fra å synes Alyx har vært et ok spill, syntes jeg plutselig det var heftig :D

Også så eye candy det var. Jeg gikk rundt i kjente miljøer, men med nye øyne. Måpte av hvor klart og realistisk alt plutselig så ut. Du kunne nesten lurt meg med de bygningene, begynte se nær fotorealistisk ut dersom man ikke var for streng.

Jeg hadde aldri trodd det skulle være så stor forskjell, men jeg er så utrolig glad jeg gav det et forsøk!! Det her har totalt endret G2 for min del, og min oppfatning av headsettet. Gleder meg sykt til å leke meg i en helt ny VR-opplevelse i kveld.

Dersom noen ikke er kjent med FrankenFov gjør denne modden at øynene dine kommer mye nærmere linsene, som igjen gir større synsfelt men gjør tydeligvis også at øynene dine ser en mye større del av skjermen igjennom linsenes sweet spot/klare punkt.

Konklusjonen min kan vel knapt være noe annet enn at jeg er tjukk i hue, men forsto det ikke selv. Så dersom noen som leser dette er av de som klager på G2 sin sweet spot, gi FrankenFov et forsøk. Kanskje du også blir frelst :)

Hvor kjøpte du fin frankenfov fra? Er jo flere ute å går.

Pg hvilken VR cover gikk du for?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Gunfreak said:

Hvor kjøpte du fin frankenfov fra? Er jo flere ute å går.

Pg hvilken VR cover gikk du for?

www.vrcover.com :)

Fulgte Sebastien sin guide

Gikk for denne siden den andre typen uansett ikke var på lager

https://vrcover.com/product/samsung-odyssey-plus-replacement/#207

Det er gode grunner til at den nå er utsolgt for å si det slik, og grunnen er ikke økning i populæritet av Samsung Oddyssey+ :D

Lenke til kommentar
Zaith skrev (1 time siden):

Av nysgjerrighet, opplever du nå fortsatt at teknologien ikke er god nok etter du tok i bruk modden? For det er litt ironisk at du først beskriver at teknologien ikke er god nok, deretter at du har opplevd Nirvana.. som nettopp skyldes  at du endelig har fått utnyttet og sett hva teknologien leverer.

Jeg tror nemlig igjen at de fleste skuffelser ikke handler om teknologien, men heller at alle ikke klarer å få samme opplevelse av headsettet :) 

Teknologien er ikke mainstream vennelig, men ikke god nok? Litt vanskelig å få nirvana opplevelse da vel :D

Endret av MrL
Lenke til kommentar
24 minutes ago, MrL said:

Av nysgjerrighet, opplever du nå fortsatt at teknologien ikke er god nok etter du tok i bruk modden? For det er litt ironisk at du først beskriver at teknologien ikke er god nok, deretter at du har opplevd Nirvana.. som nettopp skyldes  at du endelig har fått utnyttet og sett hva teknologien leverer.

Jeg tror nemlig igjen at de fleste skuffelser ikke handler om teknologien, men heller at alle ikke klarer å få samme opplevelse av headsettet :) 

Teknologien er ikke mainstream vennelig, men ikke god nok? Litt vanskelig å få nirvana opplevelse da vel :D

Forstår nysgjerrigheten. Dette endrer jo selvfølgelig oppfatningen jeg hadde av headsettet, så her må jeg faktisk muligens spise i meg mine egne ord.

Om det får meg til å endre mening? Jeg tror jeg må prøve litt mer enn den klokketimen i går kveld før jeg kan konkludere :D Det faktum at det tok meg nesten 2 måneder å få den fulle opplevelsen ut av produktet sier jo sitt om hvor brukervennlig det er.

Allikevel tyder det på at mange der ute sikkert er som meg og er misfornøyd av den samme grunn. Det synes jeg er veldig trist :(

Lenke til kommentar

For min del tenker jeg at vi er på god vei, men har alikevel et godt stykke igjen å gå før vi har noe som vi kan kalle "et optimalt headsett" for alle. En mix av Quest og Index kanskje? Eller trådløs Index med like god tracking, og skjermene fra Reverb G2, det hadde vært noe.

@Enceladus For å gi en liten oppdatering med min Index-erfaring nå, så har jeg knotet veldig, veldig mye for å få HP Reverb G2 til å funke med Index kontrollerne. Har endt opp med å gi opp, etter flere kvelder med feil på feil. Basestasjonene er ikke der de er i SteamVR som de er i virkeligheten, gulvposisjonen min er helt fucka og jeg er 2-3 m høy (litt gøy å være kjempe i B&S, men men), janky kontrollertracking, ALT for mye software of tweaking av scripts som må til osv. Endte opp med å gi opp hele greia, men ville gi Index en sjanse før jeg selger den videre, så har brukt den nå i en ukes tid. 

For å si det sånn, så er det null problemer med den. Den er kjempebra, og jeg liker den mer og mer. At alt starter opp automatisk (basestasjoner, headsett og software) når jeg starter kontrollerne er helt nydelig. Trackingen er latterlig digg, og det er morsomt med fingertracking i tillegg. Det å kunne plukke opp ting ved å gripe tak i kontrollern er også veldig, veldig anderledes enn hvordan jeg er vant til å spille med f.eks. G2 og Oculus Touch. VR Chat er veldig gøy med Index :D FOV er også merkbart nydelig sammenliknet med stock G2-FOV. MEN jeg merker hvor mye bedre den kan bli om jeg tar av maska og tar headsettet inn mot øynene mine. Så FrankenFOV må nok til, sammen med VR Optics så jeg slipper å bruke briller. 

Så er det skjermen da... Usj, hadde den bare vært bedre, da hadde jeg beholdt Index og solgt G2. Men godrays, som føles ut som at jeg ser gjennom en rar linse hele tiden hvor det kontinuerlig kommer kommer lensflare mot meg, og screendoor effekten selv så liten den er, gjør at det ikke er optimalt. Fargene også. Testet Index i Google Earth VR før jeg kjørte samme scene med G2. For noen deilige farger. Alt er sylskarpt, ingen screendoor, ingen godrays i det hele tatt, og sortnivået er langt bedre. Om jeg kunne hadde jeg gått for G2 + Index kontrollere, men det funker bare ikke i det hele tatt med mitt oppsett. Mulig det bare er noe softwarefeil jeg ikke finner ut av, men jeg vil bare ha VR som jeg kan nyte ved å starte opp, og spille. Orker ikke bruke dager på troubleshooting osv. lenger, som jeg gjorde før familie og jobb tok over tiden min 😛 

Ender nok opp med å selge Index, igjen. Men jeg kan hvertfall nyte den herlige trackingen i noen dager/uker, før noen plukker den opp fra Finn. 

TL;DR Index er fantastisk på tracking og FOV. Skjermen derimot gjør at jeg ikke klarer å gå fra en G2 til Index. Index blir solgt og G2 beholdt :) 

Endret av Alak87
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Alak87 said:

Snip

Ja jeg sitter å venter i lengsel på den dagen vi har en mer eller mindre perfekt VR løsning. Vi er ikke der enda. Men jeg hadde personlig vært langt på vei fornøyd om bare kabelen ble borte på Index. De andre ulempene du beskriver med skjermen plager meg igrunn ikke så mye, men mulig de hadde det om jeg hadde prøvd G2. Akkurat nå er jeg lykkelig uvitende :p

Angående FOV, har du justert avstanden til øynene? Det er en egen funksjon for det på høyre siden av headsettet. Du kan justere den så langt inn at den omtrent er borti øyne dine. Så jeg kan ikke skjønne hvilken nytte FrankenFOV ville gjort.

Og så må du få prøvd 144hz! Kjør opp et spill med mye fart og action hvor landskap og detaljer er nært inntil deg og sammenlign med 90hz. Jeg merker veldig forskjell her! Skikkelig deilig flyt i bildet som tar meg mer inn i opplevelsen. Du kan bytte mellom 80 og opp til 144hz på flekken i steaminnstillingene mens spillet kjører. Prøv Jet Island eller GRIP eller lignende spill! Men pass på at du oppnår stabil fps ellers er det forferdelig. Det krever mye av PCen så funker best på spill som ikke krever mye ytelse eventuelt så kan man justere ned supersampling. Beatsaber er også herlig i 144hz og krever lite av pcen så her kan du ha bra med supersampling, men jeg foretrekker spill hvor jeg aktivt glir gjennom et landskap i høy fart. Jeg merker det også godt i skytespill når jeg beveger meg over lengre avstander både til fots og i bil, favoritten min her er Standout og er der jeg merker forskjellen størst. Merker ikke så mye forskjell mellom 90hz og 144hz i alle spill. Det er i visse spill at forskjellen er enorm.

Edit:

Må legge til at headsettet må være temperert/varmt når 144hz er aktivert ellers ser man etterslep i bildet, ja dette er snodig. Jeg trodde først det var en defekt men det er vist bare sånn det er.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

FrankenFOV modden mente jeg for G2, ettersom den har veldig dårlig FOV pga faceplate. Index sin FOV er flott når man tar skjermen nære øynene :D. Og ja, 144hz er nice, men jeg legger ikke så stor merke til forskjellen for å være ærlig. Uansett gode headsett begge to, men det må bli G2. Skjermene er nydelige i det headsettet, og jeg kan leve med trackingen (i noen år til).

Edit: @Enceladus, det samme gjelder G2, og den har også bare 90hz. Den ghoster litt når den er nyoppstartet, og har minimalt med ghosting etter 15-20 minutter :)

Endret av Alak87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Alak87 said:

FrankenFOV modden mente jeg for G2, ettersom den har veldig dårlig FOV pga faceplate. Index sin FOV er flott når man tar skjermen nære øynene :D. Og ja, 144hz er nice, men jeg legger ikke så stor merke til forskjellen for å være ærlig. Uansett gode headsett begge to, men det må bli G2. Skjermene er nydelige i det headsettet, og jeg kan leve med trackingen (i noen år til).

Edit: @Enceladus, det samme gjelder G2, og den har også bare 90hz. Den ghoster litt når den er nyoppstartet, og har minimalt med ghosting etter 15-20 minutter :)

Håper du får solgt Index da, burde jo være en interesse for den ettersom den har noen unike egenskaper. Men personlig akkurat nå så ville jeg ikke kjøpt noe annet enn G2 siden den er nokså lik Index i egenskaper og mye pga at man har norsk garanti også da. Og den FrankenFOV modden virket jo genial!

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/14/2021 at 10:06 AM, Zaith said:

www.vrcover.com :)

Fulgte Sebastien sin guide

Gikk for denne siden den andre typen uansett ikke var på lager

https://vrcover.com/product/samsung-odyssey-plus-replacement/#207

Det er gode grunner til at den nå er utsolgt for å si det slik, og grunnen er ikke økning i populæritet av Samsung Oddyssey+ :D

Brukte du forresten samme firma som han for å printe ut? Hvordan gjorde du det? Og hvor fikk du tak i magnetene?

Lenke til kommentar
50 minutes ago, Gunfreak said:

Brukte du forresten samme firma som han for å printe ut? Hvordan gjorde du det? Og hvor fikk du tak i magnetene?

Er ikke noe å printe ut for den modden der, er bare å feste puta direkte på med velcro pads, så sitter den der den skal. Skal få hevet meg rundt og bestilt det selv, men vet noen hvordan det vil funke med VR Optics brilleglass? Blir det for liten plass til det? 

Lenke til kommentar
58 minutes ago, Alak87 said:

Er ikke noe å printe ut for den modden der, er bare å feste puta direkte på med velcro pads, så sitter den der den skal. Skal få hevet meg rundt og bestilt det selv, men vet noen hvordan det vil funke med VR Optics brilleglass? Blir det for liten plass til det? 

Ah. Ja, den frankenfov, ble forvirra tenkte på den med printa facegasket

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (7 minutter siden):

Ah. Ja, den frankenfov, ble forvirra tenkte på den med printa facegasket

Den med printa face gasket var vel den Sebastian i MRTV kalte for Frankenfov deluxe.  Men da kommer man ikke så nærme som når man fester puta direkte. Jeg har "deluxe" løsningen, og det hjelper noe. Men vil tro at det hjelper enda mer uten gasketen. En kompis av meg printa den ut.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Dr.Peedee said:

Den med printa face gasket var vel den Sebastian i MRTV kalte for Frankenfov deluxe.  Men da kommer man ikke så nærme som når man fester puta direkte. Jeg har "deluxe" løsningen, og det hjelper noe. Men vil tro at det hjelper enda mer uten gasketen. En kompis av meg printa den ut.

Jeg er redd for at om jeg kommer for nærme, selv uten noe mod syns jeg at ser nese skille, noen ganger når øynene beveger seg på en måte, blir jeg oppmerksom på at noe er i midten av synsfeltet. Og tenker at om jeg kommer nærmere vil det vel bli enda mer synlig. 

Lenke til kommentar

Vurderte den 3D printede masken, men nå har jeg jo edge to edge clarity med VRCovers sin.. Det blir vel mest for litt ekstra FoV isåfall. Kan jo allerede se kantene av skjermen nå (fremstår som buet skjermbilde i sidene), så vet ikke om det er nødvendig.

Må si at den er ikke akkurat veldig komfortabel den VRCovers sin. Den blir så presset at den drar i huden rundt øynene som gjør at området rundt øynene føles stramt. Merker også at jeg blir sykt tørr på øynene med den. Resultat av åpningen ved nesen kanskje?

Forsåvidt liker jeg light bleed ved nesen. Jeg kan se drikkevarer og snacks uten å tilte headsettet  😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...