Enceladus Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Stilig! Det var på tide! Ser ut til at den bruker kamera frempå Vive for å se fingrene dine. Hmm men da vil den vel ikke kunne brukes med Pimax siden den ikke har kamera Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 En del nye PSVR spill på vei. Bra at problemene med Skyrim ser ut til å være fikset. Det gjør meg optimistisk i forhold til PC versjonene av Fallout og Skyrim. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Space Pirates And Zombies 2 er ute av early access https://www.rockpapershotgun.com/2017/11/07/space-pirates-and-zombies-2-released/#comment-2536005 http://store.steampowered.com/app/252470/Space_Pirates_And_Zombies_2/ Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Ganske bra altså! Så nå har vi 3 leverandører som kniver om ledelsen, Samsung, Oculus og HTC. Alle med fordeler og ulemper. I noen tilfeller virker dette som ett bedre headsett enn både Vive og Rift, men ellers stiller de temmelig likt. Steam er ikke tilgjengelig enda men er ute i Beta i løpet av måneden. Så blir spennende å se hvor godt headsettet fungerer med spillkatalogen min. Jeg har bestilt fra e-bay (ikke tilgjengelig i Europa foreløpig) og venter i spenning Endret 10. november 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Man kan bestille Lenovo sin i Norge, fra Elkjøp/Lefdal av alle plasser! Ser ikke ut som de store forskjellene på dem? Pris? https://www.prisjakt.no/product.php?p=4520867 Edit: Både Acer og HP har også samme greiene. Og de er på lager nå.. Edit 2: Ser ut som Dell og Fujitsu også har sett med samme specs. Kjapp og grei gjennomgang av alle sammen her. Men bare så man får et inntrykk av komfort, og hvordan de ser ut: Endret 10. november 2017 av Gabri3L Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Forstår ikke hvordan det er mulig med 4k eller høyere. Med tanke på hvor bra maskin man skal ha for å kjøre de Oculus og vive :/ ? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Forstår ikke hvordan det er mulig med 4k eller høyere. Med tanke på hvor bra maskin man skal ha for å kjøre de Oculus og vive :/ ? Er det Pimax du tenker på? Hvis jeg har forstått det riktig så trikser de litt med oppløsningen i markedføringen sin, så 8k er ikke egentlig 8k (to 4k paneler lagt sammen blir 8k i markedsførings verdenen ) og ikke ekte 4k heller siden de oppskalerer fra 25601440 per øye til 38402160 per øye. Jeg supersampler stabilt til 1.8 med specs 1080Ti og 6700k så tror ikke Pimax 8k blir et problem hvis jeg dropper tilbake til default SS på 1.0 eller et sted der under. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/71nep4/pimax_8k_target_resolution_and_gpu_power_estimates/ Kommer litt an på hvor krevende applikasjonen jeg kjører er. Laptoppen de demonstrerte Pimax 8k versjon 2 brukte et 1080 kort som egentlig ligger nærmere et 1070 kort i ytelse. Versjon 3 ble demonstert på en pc med med et 1080 FE kort. En skikkelig gaming rig som ikke er laptop vil nok klare dette fint. Nwidia Volta GPU er også ventet til neste år så da har vi enda mer å gå på. Jeg vet at jeg ikke vil greie å holde fingrene unna en slik. Endret 10. november 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) Tested VR Minute https://youtu.be/kPSkBgqvOiQ?t=1h30m24s Tipper det er LA Noire: VR Case Files de har testet, eventuelt noe Bethesda greier. Vi får se i denne ukens Projctions fra Tested. Lite klipp fra LA Noire VR Endret 10. november 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 (endret) http://store.steampowered.com/app/640800/Skyfront_VR/ Ser gøy ut. Er i early access. Minner meg litt om Echo Arena bare med våpen. Endret 10. november 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Lekket bilde av apples nye VR sett The "EyeMac" Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Mye folk i VR Chat for tiden! Definitivt stedet å gå hvis man vil se weird shit. Hehe kan se meg selv i noen av videoene som ligger ute Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Sitter og venter på å få bestille Asus sitt sett. Er veldig spent på om vi er kvitt screen door effekten Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 (endret) Sitter og venter på å få bestille Asus sitt sett. Er veldig spent på om vi er kvitt screen door effekten Det er vi nok ikke, men jo høyere oppløsning og bedre skjermteknologi jo mindre synlig er den. Jeg ville heller gått for Samsung sitt VR sett enn noen av de andre akkurat nå hvis det er minst mulig screendoor du er ute etter. Den har høyere oppløsning og en bedre skjerm med 1440 x 1600 AMOLED i forhold til 1440 x 1440 LCD for de andre. https://www.wareable.com/microsoft/best-windows-mixed-reality-vr-headset-8763 Endret 11. november 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Jeg skjønte ikke helt hva Asus skulle tilføre? Virket veldig likt på de andre? Samsungs høres absolutt spennende ut med sine AMOLED paneler, og med bittelitt høyere oppløsning. Venter spent på tilbakemelding fra Enceladus når han har fått det i hus. Men jeg er litt skeptisk også mtp screendoor. Jeg er redd AMOLED panelet kanskje er verre enn de andre på akkurat det. Mange ser ut til å tro, eller tenke, at jo høyere oppløsning. Desto mindre screendoor effect får man. Men det er jo egentlig helt feil. Hvor mye screendoor effect man får, utledes av hvor stor "fill rate" hver pixel har. Hvis vi bruker disse bildene til å illustrere med. Ser vi på første bildet de sorte strekene mellom hvert bildepunkt. De strekene er screendoor effekten. Jo tykkere de strekene blir. Desto lavere "fillrate" er det for pikslene. Og jo mere screen door vil man se.. Dette var jo ikke så galt? Kanskje 95% fillrate eller noe slikt? Og om man zoomer ut, så skal det jo bli enda mindre synlig. Men ser vi på dette bildet: Så ser vi at 100% fillrate, gjør at screendoor effekten er helt borte. Selv om hver enkelt "pixel" her sikkert er ~25 ganger så store som i bildet over. Dette er selvsagt grovt overdrevet for å illustrere nøyaktig hva det er det er vi snakker om når vi sier "screendoor effekt". Det er altså ikke bare en annen måte å klage på dårlig oppløsning på. Men det er det som blir problemet. Jo mindre pikslene blir fysisk på et bittelite OLED eller LCD panel. Desto større prosentvis andel av skjermen blir til screendoor. Hver sub-pixel må jo få tilført strøm på noe vis.. Og disse ledningene ledes altså rundt pixlene.. Personlig tenker jeg oppløsningen på dagens Rift og Vive er litt i minste laget. Men jeg ville heller beholdt den oppløsningen, om de kunne fått opp fillrate'en og redusert screendoor effekten drastisk. Enn høyere oppløsning med enda dårligere fillrate/mer screendoor effekt.. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Skjønner. Takk for oppklaringen Så høyere oppløsning er ikke nødvendigvis løsningen da, vel bortsett fra sinnssykt høy oppløsning som 16k per øye SDE plager meg heldigvis ikke i særlig grad. Men ja er spent på om det er en synlig forskjell på samsung odyssey og Oculus Rift spesielt. SDE er helt klart bedre på Rift enn Vive og best på PSVR etter min mening når jeg har testet den ved et par anledninger. Når jeg har fått Samsung sitt sett i hus skal jeg gjøre noen sammenligninger. Jeg er ikke den mest teknisk kyndige personen da, kan bli så som så med den vurderingen. Jeg har godt syn da hvis det spiller noen rolle. De som bor i Oslo området kan også ta en tur innom Bitraf Makerspace hvis dere er interessert i å teste selv. Jeg er blitt fast inventar der etter at jeg flyktet vestlandet og the local VR guy Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Ahh, det er Samsung sitt som har høyere oppløsning. Var den jeg mente Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Han har litt liten plass da, kan tenke meg at det må være gøy med et stort rom her slik at man kan springe rundt motstanderene i RL trådløst. Endret 12. november 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 http://store.steampowered.com/app/427760/A_Chair_in_a_Room__Greenwater/ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. november 2017 Forfatter Del Skrevet 16. november 2017 Er egentlig nokså spent på Skyrim i VR Har spilt litt Resident Evil VII, men synes det er litt kvalmende.. Aldri pleid å være følsom for slike ting, men er VR noe man venner seg mer til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå