Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Heiti said:

Jeg hadde det utrolig gøy med spillet, med lite eller ingen bugs.

For mye preik, for lite faktisk spilling, om jeg vil se på folk preike har jeg tv og film, høre folk preike dagen lang er ikke det jeg syns er bra med spill.

Noe preik er bra, men som med Wicher 3 blir det for mye preik.

Ellers ser jeg  bare 16% av de som har Medal of honor har gjort ferdig Mission 2. det sier jo en del.

Og bare 24% er ferdig med Mission 1, så Mission 1 er helt klart en killer, når bare en 1/4 av spillerne orker å komme seg gjennom de første 90 minuttene.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdig med Mission 3, det som begnyte så bra gikk ned en del på slutten. Man ender opp på en tanks, dette er 5 minutter med gameplay de kunne spart seg, det er ikke gøy, det ser ikke bra ut. Det beste med grafikken forsvinner når man har disse store åpene områdene, skyte på andre tanks var kjedelig, du føler ikke noe kraft hverken i kanonen eller maskingeævret, det hele føles tomt og kjedelig ut, så de kunne spart seg for dette og brukt de ukene de brukte på å lage dette til å finpusse spillet i stedet. Et prakt eksmepel på "turrent" seksjon laget dårlig.

Så har man noen kule brett igjen når man slåss gjennom en by, så på siste oppdrag i Mission 3 står man oppe i et kirketårn med kjedelig "shooting gallery" saker, de har gikk deg en BAR som er helt ubrukelig i spillet, da den sprer kulene sine på magisk vis, så det er umulig å treffe folk på mer enn 20 meters hold med den, så jeg endte opp med å bruke Garanden da, optikk i dette spillet er fucka og ubehagelig å bruke, men man er nødt til det, fordi helt på slutten skal man finne noen 88s, og da må man bruke en kikkert, her kommer igjen inkompetansen til Respwan frem når det kommer til VR, bilde gjennom kikkerten er trykket sammen, husene ser knust ut, det er dårlig bilde, og man blir litt svimmel av å se gjennom de. 

Så Mission 3 slutta på en liten downer. Da har jeg 5.1 timer spilt og er da halveis.

Lenke til kommentar

Ferdig med Mission 4, den virker kortere enn de andre, og for meg den kjipeste, min VR achilles er tydeligvis klatring, det var mye klattring i et kapitel av mission 4. Ble svimmel og kvalm.

Mission 5 er den obligatoriske spreng tungtvann på Rjukan som er i ca. 50% av alle ww2 spill. Ser flott ut i VR(og man skal vist gå på ski) men det ser ikke ut som Rjukan,  mer som alpene, masse spisse fjell topper.  

Lenke til kommentar
15 hours ago, Gunfreak said:

For mye preik, for lite faktisk spilling, om jeg vil se på folk preike har jeg tv og film, høre folk preike dagen lang er ikke det jeg syns er bra med spill.

Noe preik er bra, men som med Wicher 3 blir det for mye preik.

Ellers ser jeg  bare 16% av de som har Medal of honor har gjort ferdig Mission 2. det sier jo en del.

Og bare 24% er ferdig med Mission 1, så Mission 1 er helt klart en killer, når bare en 1/4 av spillerne orker å komme seg gjennom de første 90 minuttene.

Kjenner meg mye igjen i det du sier der altså. Når jeg var yngre så jeg på spill på samme måte som bøker og filmer. En annen tilnærming til å oppleve en historie. Var primært glad i story-tunge spill med masse dialog og cut-scenes.

Nå er jeg helt motsatt. Er cut-scenes for lange blir jeg frustrert, sliter med å få med meg dialog fordi jeg bare klarer ikke bry meg. Ser oftest etter korteste vei ut av en dialog heller enn å utforske alle optioner.

Det er ofte sånn at spillskaperne har brukte masse ressurser på å skape universet og bygge karakterer både igjennom notes, conversations og cut-scenes. Til syvende og sist er alle spill nå i dag "just another X-game". Sett det før, og du vet at etter investerte X-antall timer så skal du aldri se eller møte de karakterene igjen. Du kommer garantert heller aldri til å få bruk for informasjon som at den sidekarakteren elsker eplekake. Merker derfor at gameplay er blitt så uhyrlig mye viktigere for meg enn story og univers.

Før så jeg ned på folk som skipet cut-scenes eller kun spilte type CoD MP. Er ikke en av de selv, men kommer stadig nærmere. Når man som voksen kun har noen timer per dag og spill ikke lenger er prioritet 1 her i livet, ønsker man ikke bruke 10 minutter ekstra av fritiden sin på å bli kjent med enda et univers og flere ubetydelige sidekarakterer

Lenke til kommentar
16 hours ago, Gunfreak said:

For mye preik, for lite faktisk spilling, om jeg vil se på folk preike har jeg tv og film, høre folk preike dagen lang er ikke det jeg syns er bra med spill.

Noe preik er bra, men som med Wicher 3 blir det for mye preik.

Hvis du ikke var så fan av det i The Witcher 3 ville det ikke vært så vanskelig å tenke seg til at det ble det samme i Cyberpunk. Er jo et av de større RPG-spillene noen sinne, og det blir servert med en mengde lore og dialog. Jeg elsker det, og mener det gir meg mer value enn å få action på action. Men det kommer helt an på hva jeg føler for å spille. 

Lenke til kommentar

Jepp, fort gjort å ende opp OT :D

Er det flere som har prøvd Asgard's Wrath? Jeg hadde labre forventninger egentlig, men fy dæven! Det her er faktisk det desidert beste VR-spillet jeg har prøvd hittil. Lest flere som omtale det som "det nærmeste et RPG spill i VR du kommer" etc, men hva snakker folk om? Det er jo et RPG spill, og i motsetning til Skyrim VR er det faktisk lagd for VR og ikke portet til VR.

Her snakker vi ekte combat med sverd, skjold, øks eller hva det skulle være. Du kan parrye(?) motstanderenes slag, blokke, bashe, kaste våpenet ditt etc. Det bare fungerer så sykt bra!

Spillet er også fylt av svært gode puzzles, og jeg får ikke nok av samarbeidet mellom "Gud" (deg selv), mennesket og minions for å løse puzzles. Det har en overaskende dyp crafting og progression, der du kan lage bedre gear til både menneskene du styrer og minionsene du skaper. Elsker hvordan du kan gi haien din en high five eller stappe et eple i munnen hans bare for å få spyttet ut i retur. Haier spiser selvfølgelig ikke frukt og grønt! Sånne småting bare gjør opplevelsen så utrolig good feeling :D

Puzzles er bra utført og faktisk gøy å løse.

Det hjelper jo på veldig at alt er kjente karakterer og miljøer også, siden det er basert på vår egen ur-religion (les norrøn). Det er rimelig kult å kjempe mot og møte guder og skapninger du allerede har et forhold til fra barndommen, og som ikke er hentet fra andre deler av verden.

Spillet ser også utrolig bra ut. Jeg har lett etter et "Waoh" spill å vise kompiser for å demostrere Reverb G2, og dette er nok det for min del. Jeg har bare 2080 Max-Q, men det drar dette spillet på fullt uten issues og det ser utrolig bra ut. Det er beviset på at et VR spill kan se bra ut, og kjøre smooth uten et monster av en PC. Skulle ønske flere utviklere var mer kompetent på å få spillene sine til å kreve mindre, spesielt for VR-markedet.

Kan ikke huske sist jeg har kost meg så mye med et spill. Jeg lever meg så inn i det her at jeg tar meg selv i å snakke med minionsene mine mens jeg spiller, selv om de selvfølgelig ikke responderer til det. Har gledet meg de siste dagene til arbeidsdagens slutt slik at jeg får tid til å utforske det mer. Det her er 9/10 altså, en ekte skjult perle :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er min Reverb G2 endelig i hus også. Gleder meg til å få koblet opp og testet i kveld! Mitt første VR-headset.

Lurer på hvilket spill jeg skal fyre opp selv. Vurderer The Lab som en intro, noen som har andre tips til en god start? Gitt at jeg får det til å funka da, jeg har jo X570 hovedkort og Radeon RX 5700XT skjermkort. Forstår det sånn at det har vært USB-problemer på en del X570.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zaith skrev (8 minutter siden):

Jepp, fort gjort å ende opp OT :D

Er det flere som har prøvd Asgard's Wrath? Jeg hadde labre forventninger egentlig, men fy dæven! Det her er faktisk det desidert beste VR-spillet jeg har prøvd hittil. Lest flere som omtale det som "det nærmeste et RPG spill i VR du kommer" etc, men hva snakker folk om? Det er jo et RPG spill, og i motsetning til Skyrim VR er det faktisk lagd for VR og ikke portet til VR.

Her snakker vi ekte combat med sverd, skjold, øks eller hva det skulle være. Du kan parrye(?) motstanderenes slag, blokke, bashe, kaste våpenet ditt etc. Det bare fungerer så sykt bra!

Spillet er også fylt av svært gode puzzles, og jeg får ikke nok av samarbeidet mellom "Gud" (deg selv), mennesket og minions for å løse puzzles. Det har en overaskende dyp crafting og progression, der du kan lage bedre gear til både menneskene du styrer og minionsene du skaper. Elsker hvordan du kan gi haien din en high five eller stappe et eple i munnen hans bare for å få spyttet ut i retur. Haier spiser selvfølgelig ikke frukt og grønt! Sånne småting bare gjør opplevelsen så utrolig good feeling :D

Puzzles er bra utført og faktisk gøy å løse.

Det hjelper jo på veldig at alt er kjente karakterer og miljøer også, siden det er basert på vår egen ur-religion (les norrøn). Det er rimelig kult å kjempe mot og møte guder og skapninger du allerede har et forhold til fra barndommen, og som ikke er hentet fra andre deler av verden.

Spillet ser også utrolig bra ut. Jeg har lett etter et "Waoh" spill å vise kompiser for å demostrere Reverb G2, og dette er nok det for min del. Jeg har bare 2080 Max-Q, men det drar dette spillet på fullt uten issues og det ser utrolig bra ut. Det er beviset på at et VR spill kan se bra ut, og kjøre smooth uten et monster av en PC. Skulle ønske flere utviklere var mer kompetent på å få spillene sine til å kreve mindre, spesielt for VR-markedet.

Kan ikke huske sist jeg har kost meg så mye med et spill. Jeg lever meg så inn i det her at jeg tar meg selv i å snakke med minionsene mine mens jeg spiller, selv om de selvfølgelig ikke responderer til det. Har gledet meg de siste dagene til arbeidsdagens slutt slik at jeg får tid til å utforske det mer. Det her er 9/10 altså, en ekte skjult perle :)

Vurderte faktisk og teste det ut, men har ikke kommet så langt. Er det fortsatt gratis for quest 2 eiere på oculus store tro. 

Får vel gi det en sjanse i romjula. Akkurat nå er det fult stress med julegaver frue som skal ha ditt og datt og unge som sitter med hjemmeskole og meg selv som prøver og få tid til vr og xbox series x :) 

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (1 time siden):

Da er min Reverb G2 endelig i hus også. Gleder meg til å få koblet opp og testet i kveld! Mitt første VR-headset.

Lurer på hvilket spill jeg skal fyre opp selv. Vurderer The Lab som en intro, noen som har andre tips til en god start? Gitt at jeg får det til å funka da, jeg har jo X570 hovedkort og Radeon RX 5700XT skjermkort. Forstår det sånn at det har vært USB-problemer på en del X570.

Høy sannsynlighet for at du får problemer, X570 problemet var ikke løst sist jeg sjekket og veldig mange har problemer. 
 

Du må nok regne med å bestille PCIe USB kort eller en USB hub. Selv har jeg allerede montert et PCI kort. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, MrL said:

Høy sannsynlighet for at du får problemer, X570 problemet var ikke løst sist jeg sjekket og veldig mange har problemer. 
 

Du må nok regne med å bestille PCIe USB kort eller en USB hub. Selv har jeg allerede montert et PCI kort. 

Det er løst ved å sette PCIe slot configuration til Gen. 3 i BIOS visstnok :)

 

Lenke til kommentar

Reverb G2 - håndtracking igjen.  Fått testet litt mer i Population One, og det er ikke helt bra der altså. En ting er følelsen av det er etterslep på hvor våpenet peker når jeg snur meg og/eller våpenet fort. Det andre er det skal ikke så mye til før våpenet ikke peker nøyaktig der jeg føler at det skal gjøre ut fra hvordan jeg holder kontrollerene foran meg. Jeg må liksom holde våpenet kunstig langt ut fra kroppen. Man kunne lett tro at det er svakhet med G2 maskinvare og WMR software/tracking, at headsettet ikke tracker riktig når man har kontrollerene nærme kropp/hode. Høres jo logisk ut. Men i andre spill funker det. Inntil en grense selvsagt, man kan ikke holde kontrollerne helt inntil headsettet. (Men hvem vil vel det?). 

Så enn så lenge er dette et Population One problem med G2. Har testet litt i Pavlov nå, mest mot Boter/AI riktignok, men det er nok til å si om handtracking, aim down the sight med hendene foran hverandre funker. Og det funker veldig bra! Ikke som på Population One.

(Gunfreak - jeg har ikke rukket sjekke DCS innstillinger ennå :)

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (5 timer siden):

Da er min Reverb G2 endelig i hus også. Gleder meg til å få koblet opp og testet i kveld! Mitt første VR-headset.

Lurer på hvilket spill jeg skal fyre opp selv. Vurderer The Lab som en intro, noen som har andre tips til en god start? Gitt at jeg får det til å funka da, jeg har jo X570 hovedkort og Radeon RX 5700XT skjermkort. Forstår det sånn at det har vært USB-problemer på en del X570.

Par småting å huske - som kanskje mange vil synes er åpenbart - men som jeg har dummet meg ut på.

1. Pass på å fjerne plasten over linsene inne i headsettet :) Kremt... Mine først 2 minutter med G2 var forvirrende.. hehe. 

2. For best komfort, synsvinkel osv.. så er det viktig hvordan du tilpasser headsettet. Personlig spilte jeg med det feil satt på en hel helg fordi det virket riktig i farta da jeg ordnet det første gang, og det satt jo greit. Faktisk bedre enn Quest 2 med Elite strap. Men,det skal være enda bedre enn så, og det er viktig for synsvinkelen også. Når du tilpasser første gang, ha reimene på siden og oppå hodet slakke. Dra bakstykket langt ned/langt nok ned på bakhodet før du begynner stramme til. Jeg hadde bakstykket for langt opp på bakhodet i starten, og det påvirket synsvinkel og sweetspot,hvor klart ting fra utover mot sidene.

3. IPD justering. Vet du din IPD så greit, da kan du bare stille den inn med slideren på headsettet. Vet du ikke så funker det greit for meg å se på noe tekst/detaljer midt i bildet og også mot sidene, og så stille til det blir klarest. Så greia som jeg oppdaget først etter en stund - det er lett å komme borte den slideren på headsettet når du tar det på/av, og jeg har oppdaget at jeg har spilt med feil innstilling noen ganger. At jeg har kommet borti den. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gunfreak said:

Da nærmer jeg meg slutten på MOH kampanjen(så da slipper dere snart flere MOH oppdateringer fra meg, og jeg lager heller en full anmeldelse og legger den et annet sted) 

Jeg tror jeg vil bruke litt over 9 timer innen jeg er ferdig. 

Så ca. 10 timer da. Legger en til multiplayer så er det jo ikke så verst.

Testet multiplayer enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...