Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Hei!

En venn av meg har skaffet seg Oculus Quest 2 og vil kjøre spill fra PC’en til den gjennom Virtual Desktop. PC’en og Oculus Quest vil forøvrig ikke snakke sammen (får feilmelding om at «computer is unreachable, not on same network). Etter mye troubleshooting kan jeg ikke skjønne annet enn at NAT typen fra Altibox routeren må være for «streng» (anbefalles å ha Open NAT fra hjemmesidene til Virtual desktop) ... det er forøvring ingen måte å direkte forandre dette i altibox router menyen.

Noen tips om hva man kan foreta seg som mulig løsning på problemet?

Mvh Stein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, Gunfreak said:

Noe måte å gjøre Skyrim vr mindre grøtete? Ser man 50 meter fremover er det jo grøt.

Ja. Skru av dynamic resolution i settings og juster opp supersampling i SteamVR settings -> video -> per application video settings og så velg skyrim fra lista der. Juster opp custom resolution multiplier så mye du kan. Samme innstillingen skal også være i spillet men husker ikke hva den heter. Bare pass på å kun bruke en av dem om gangen så du ikke får dobbelt opp.

Når du kommer til Riften området må du muligens justere noe ned siden det området er litt ustabilt.

Anbefaler også dette veldig nyttige verktøyet for å teste ytelsen i spill: https://store.steampowered.com/app/908520/fpsVR/

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Ja. Skru av dynamic resolution i settings og juster opp supersampling i SteamVR settings -> video -> per application video settings og så velg skyrim fra lista der. Juster opp custom resolution multiplier så mye du kan. Samme innstillingen skal også være i spillet men husker ikke hva den heter. Bare pass på å kun bruke en av dem om gangen så du ikke får dobbelt opp.

Når du kommer til Riften området må du muligens justere noe ned siden det området er litt ustabilt.

Anbefaler også dette veldig nyttige verktøyet for å teste ytelsen i spill: https://store.steampowered.com/app/908520/fpsVR/

Satt opp til 150% of det er like grøtete aå fort man ser på noe fra 50 meters hold, trær blir grøt, alle detaljer forsvinner.  Bakken blir bare ensfarget grønn. 

Lenke til kommentar
Stein_AG skrev (4 timer siden):

Hei!

En venn av meg har skaffet seg Oculus Quest 2 og vil kjøre spill fra PC’en til den gjennom Virtual Desktop. PC’en og Oculus Quest vil forøvrig ikke snakke sammen (får feilmelding om at «computer is unreachable, not on same network). Etter mye troubleshooting kan jeg ikke skjønne annet enn at NAT typen fra Altibox routeren må være for «streng» (anbefalles å ha Open NAT fra hjemmesidene til Virtual desktop) ... det er forøvring ingen måte å direkte forandre dette i altibox router menyen.

Mvh Stein

Er det en instilling altibox kan endre på fra deres side? 
Ny ruter er jo et alternativ, men må kanskje ha ruteren fra altibox? Da er jo et alternativ å kjøpe en ny ruter eller trådløst aksesspunkt og bruke den mellom pcen og questen :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Satt opp til 150% of det er like grøtete aå fort man ser på noe fra 50 meters hold, trær blir grøt, alle detaljer forsvinner.  Bakken blir bare ensfarget grønn. 

Testet nå. Funker fint her. Når jeg skrur på dynamic resolution så blir det grøt. Med den av så blir det så klart som jeg har satt supersampling til i Steam VR. Jeg satt den til 180% og det nydelig skarpt på lang avstand. Setter jeg den til 50% eller der omkring så er det jævlig grøt.

Så jeg tror det er noe i din ende som ikke fungerer. Jeg aner ikke hva.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Stein_AG skrev (9 timer siden):

Hei!

Mvh Stein

Nå vet jeg ikke om Facebook / oculus har fjernet sperren på Virtual desktop. 

Regner med han har lagt in Virtual desktop streamer på pc,en. Før i alle fall måtte man sette Questen i dev mode og lage seg en dev bruker så  laste ned virtual desktop fra sidequest for og få virtual desktop for og fungere med spill fra pc til Quest. 

Nå vet jeg ikke om dette er forandret.

Du kan jo be han sette questen i developer mode via mobil appen og se om det blir bedre da. 

Endret av Walkyrje
Lenke til kommentar
13 hours ago, Enceladus said:

Testet nå. Funker fint her. Når jeg skrur på dynamic resolution så blir det grøt. Med den av så blir det så klart som jeg har satt supersampling til i Steam VR. Jeg satt den til 180% og det nydelig skarpt på lang avstand. Setter jeg den til 50% eller der omkring så er det jævlig grøt.

Så jeg tror det er noe i din ende som ikke fungerer. Jeg aner ikke hva.

Fant ut nå, var ikke klar over at Skyrim hadde egen options også.

Nå er det mindre grøt, med mindre jeg beveger meg, da blir det grøt, når jeg stopper forsvinner grøten. 

Ellers er det gøy å snike rundt med bue. Veldig tilfredsstillende å få ned en fiende på et skudd. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Fant ut nå, var ikke klar over at Skyrim hadde egen options også.

Nå er det mindre grøt, med mindre jeg beveger meg, da blir det grøt, når jeg stopper forsvinner grøten. 

Ellers er det gøy å snike rundt med bue. Veldig tilfredsstillende å få ned en fiende på et skudd. 

Ok men virker litt rart at det fortsatt er problem når du beveger deg, er ikke slik hos meg.

Og her er ett annet tips; skru på realistic archery i options og realistic sneaking.

Turning it on uses input from both hands for aiming. Basically, you can make small aiming adjustments by moving the hand holding the arrow.With it off, aiming is done solely based on the position of the hand holding the bow.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Enceladus said:

Ok men virker litt rart at det fortsatt er problem når du beveger deg, er ikke slik hos meg.

Og her er ett annet tips; skru på realistic archery i options og realistic sneaking.

Noen påstår det er pga. bitrate men jeg har null problemer med HL Alyx eller SW Squadrons, som har mye mer krevende grafikk, i dag har brillene gått helt bersjerk, hakking og sånn rar lagg der bilde ikke følger helt brillene helt, så når du flytter hode ser man bare et 4 kanta bilde flytte seg rundt. jeg har fått dette før, men har da trodd har har hatt noe med dålrig bitrate å gjøre, men nå hadde jeg stabilt 1200 mbps, virtual desktop bare klager når man kommer under 600. Så jeg vet ikke hva problemet var, spilte 2 timer uten problemer tidligere i dag, så kom dette, fikk det i gang igjen etter restart av både Pc og quest 2 gjenntatte ganger.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gunfreak said:

I dag har jeg hatt 5 timer med VR, alt I skyrim,  så mye vr på en dag har jeg ikke hatt siden Alyx var nytt.

hehe så du har kost deg da? Du får i hvert fall ikke refundet det nå ;) Har du spilt det tidligere på skjerm?

Spillet er ganske bra bortsett fra nærkamp delen (it is what it is), det er også magisk vakkert og stemningsfylt! Mye mye bedre i VR enn på skjerm, men så synes jeg jo også det om de aller fleste spill :p

Lenke til kommentar

Har spilt litt Borderlands 2 etter at jeg kjøpte det på salget. Så langt er det ganske fornøyelig på tross av noen svakheter. F.eks er det auto lading av våpen og tohånds våpen holder jeg med en hånd. Hendene er også noen stive pinner som er kuttet litt for langt opp og ikke stemmer helt med kontrollene. Siktet er også en firkantet boks som dukker opp foran meg som er zoomet inn på hva enn man sikter på, jævlig dårlig løsning.

Men jeg kan leve med disse svakhetene tror jeg, spillet er morsomt det og det er heller ingen ytelses problemer, jeg kjører det stabilt i 90hz med en del av grafikkinnstillingene på max.

Største problemet er egentlig unikt for Index. I og med at jeg har noe mer synsvidde enn andre VR briller så er det noe pop-inn av verden i det høyre synsfeltet mitt, det er litt små irriterende så hvis jeg ikke kan fikse og bestemmer meg for å refunde så blir det pga dette. Har spilt knappe 2 timer nå så er innafor Steam sin refund policy.

Edit:

Fikset pop-in problemet med å justere på en.ini fil i dokument mappen i windows: https://steamcommunity.com/app/991260/discussions/0/1644304412654890618/

Så da tror jeg at jeg faktisk beholder spillet!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Enceladus said:

hehe så du har kost deg da? Du får i hvert fall ikke refundet det nå ;) Har du spilt det tidligere på skjerm?

Spillet er ganske bra bortsett fra nærkamp delen (it is what it is), det er også magisk vakkert og stemningsfylt! Mye mye bedre i VR enn på skjerm, men så synes jeg jo også det om de aller fleste spill :p

Ja, har 130 timer I skyrim,  plus 18 I SE.

Ja valgte å gå archer, aldri hvert noe magi fan,(i noe rollespill) 

Lenke til kommentar
Etheralking skrev (8 minutter siden):

Kan virke som om HP har bæsja på leggen sin litt igjen. De selger G2'er fra de online butikkene sine med ingen ventetid.

Altså, når man først har gått i baret er det ikke meninga at man skal ordne opp før man går videre?

Hvor er dette? Såvidt jeg kan se bruker HP connection.com som leverandør, som  oppgir levering i januar. 

Lenke til kommentar
MrL skrev (2 minutter siden):

Hvor er dette? Såvidt jeg kan se bruker HP connection.com som leverandør, som  oppgir levering i januar. 

Det er ikke super duper relevant for oss i Norge da, men HP selger brillene i Storbritannia nå, med 48 timers levering.

Greia er at det er så dårlig praksis å ikke gjøre alt man kan for å ordne opp for seg der det allerede finnes ventende kunder, koste hva det koste vil. Right?

Sammen med:

https://store.hp.com/UKStore/Merch/Product.aspx?id=1N0T5AA&opt=ABU&sel=DEF

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...