Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

To PCVR spill testet i dag med Q2 og virtual desktop.

Først ute var SW Squadrons,  ser helt klart bedre ut med Q2 enn Rift S. Merket ingen problemer, da satt jeg ved PC naturlig nok.

 

Så testa jeg PC versjonen av Onward, hadde ikke prøvd det siden før siste update som skulle være brukbar. Da var jeg i stua, og det funket perfekt,  merket ikke noe latency, hverken i singleplayer eller multiplayer. Og spillet ser mye bedre ut, siden 1.8 updaten har man feks ikke kunne se hva selector switchen er på flere våpen,  det kan man nå, dette gjelder vist Q2 standalone versjonen også. Forcetuben funket også i stua, det er jo bare 3 meter og noe tregulv mellom pcen og stua der jeg står, så Bluetoothen funket. 

 

MEN jeg fikk en elendig ny begynner på laget, snakk om å ikke prøve singleplayer først før man hopper ut it det.  Han ante ikke hva thing var, i en runde døde jeg og han sto like ved, men han konsentrerte seg om å lade M16s sin. Og han holdt på og holdt på. Tok et minutt før han fikk lada den og da var det jo for sent. Også null hensyn når man driver med outload, mens vi 3 andre var klare drev han pg lystig nynne til seg selv,  mens han gikk gjennom hver og en ting han vurderte å bruke. Så han ble til slutt votekicka.

AIen har nå begynt å kaste granater, så selv Rookie ai kan nå gjøre mye skade.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Gunfreak said:

To PCVR spill testet i dag med Q2 og virtual desktop.

Først ute var SW Squadrons,  ser helt klart bedre ut med Q2 enn Rift S. Merket ingen problemer, da satt jeg ved PC naturlig nok.

 

Så testa jeg PC versjonen av Onward, hadde ikke prøvd det siden før siste update som skulle være brukbar. Da var jeg i stua, og det funket perfekt,  merket ikke noe latency, hverken i singleplayer eller multiplayer. Og spillet ser mye bedre ut, siden 1.8 updaten har man feks ikke kunne se hva selector switchen er på flere våpen,  det kan man nå, dette gjelder vist Q2 standalone versjonen også. Forcetuben funket også i stua, det er jo bare 3 meter og noe tregulv mellom pcen og stua der jeg står, så Bluetoothen funket. 

 

MEN jeg fikk en elendig ny begynner på laget, snakk om å ikke prøve singleplayer først før man hopper ut it det.  Han ante ikke hva thing var, i en runde døde jeg og han sto like ved, men han konsentrerte seg om å lade M16s sin. Og han holdt på og holdt på. Tok et minutt før han fikk lada den og da var det jo for sent. Også null hensyn når man driver med outload, mens vi 3 andre var klare drev han pg lystig nynne til seg selv,  mens han gikk gjennom hver og en ting han vurderte å bruke. Så han ble til slutt votekicka.

AIen har nå begynt å kaste granater, så selv Rookie ai kan nå gjøre mye skade.

Så du spiller trådløst nå og alt ser bedre ut enn med Rift S? Det er vel ganske herlig!

Hvor mye plass har du i stua til å bevege deg rundt på?

Tips er å skaffe deg et mykt teppe i stua, da får du en enda bedre opplevelse, jeg har denne ;)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Enceladus said:

Så du spiller trådløst nå og alt ser bedre ut enn med Rift S? Det er vel ganske herlig!

Hvor mye plass har du i stua til å bevege deg rundt på?

Tips er å skaffe deg et mykt teppe i stua, da får du en enda bedre opplevelse, jeg har denne ;)

Jeg har litt større plass enn oppe ved PCen, men ikke veldig mye, er lett nok å flytte bord og sofa, men er noen skap med glass dører jeg absolutt ikke vil bokse i. Så jeg har laget ganske trange områder. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så en video fra en Youtube racing kanal, bilsim/spill, som testet Quest 2 mot PC. De fant at det funket helt knall med Half Life Alyx, og at det så bra ut, kunne ikke se noe komprisjonsartifacts av betydning. Men de kunne dessverre ikke anbefale det til racingspill/flyspill der man beveget seg mange hundre meter i sekundet. Det ble for mye for komprisjonen, det ble grøtete og utydelig. Det gjaldt på både kablet og trådløst. Men er man hardcore simfan bør man vel gå for HP reverb G2 uansett, mener nå jeg.

Nok om det...
Population One folkens - har dere testet? Første Battle Royale spillet native til Quest. Lansert i dag, torsdag. Eller fredag kanskje nå da.. Åkke som.. sett litt videoer. Virket lovende. Testet min førte runde her for litt siden i kveld - dæggærn... virker veldig lovende altså. Knall (funksjonell) grafikk, skarp nok til å se fiender på litt avstand. Flyter som bare det på Quest 2. Spillmekanikken virket bra, sånn i første forsøk her. Man spiller i tremannslag, og jeg havnet på lag med to amerikanere tror jeg. Funka greit med voice chat og alt da. Fint å samarbeide. Og så vant vi - yay!! Litt stressende, men var tross alt første runde. :)    Mener det er crossplay mot alle andre headsett der ute. Sjekk det ut! :) 

Lenke til kommentar

Sikkert et litt dumt spørsmål.. og ikke sikkert jeg får svar heller, men, litt sånn ELI5:


Hvorfor er det mer eller mindre ikke bare å sette "kamera" i hodehøyde på spilleren, eks. singleplayerspill, så kan alle slike spill få en VR-patch, og jeg får lov til å løpe rundt og spille Assassin's Creed og whatnot i VR?

 

Prøvd litt Moss, også. Herlig så langt. Slik kunne jo Lego-spillene ha vært. Hadde gjerne tatt ei ny runde med mange av dem i et VR-miljø. :)

Lenke til kommentar
Bone skrev (4 minutter siden):

Sikkert et litt dumt spørsmål.. og ikke sikkert jeg får svar heller, men, litt sånn ELI5:


Hvorfor er det mer eller mindre ikke bare å sette "kamera" i hodehøyde på spilleren, eks. singleplayerspill, så kan alle slike spill få en VR-patch, og jeg får lov til å løpe rundt og spille Assassin's Creed og whatnot i VR?

 

Prøvd litt Moss, også. Herlig så langt. Slik kunne jo Lego-spillene ha vært. Hadde gjerne tatt ei ny runde med mange av dem i et VR-miljø. :)

hadde gjort seg med Lego starwars, Lord of the rings lego i vr :) 

Lenke til kommentar
58 minutes ago, Bone said:

Sikkert et litt dumt spørsmål.. og ikke sikkert jeg får svar heller, men, litt sånn ELI5:


Hvorfor er det mer eller mindre ikke bare å sette "kamera" i hodehøyde på spilleren, eks. singleplayerspill, så kan alle slike spill få en VR-patch, og jeg får lov til å løpe rundt og spille Assassin's Creed og whatnot i VR?

 

Prøvd litt Moss, også. Herlig så langt. Slik kunne jo Lego-spillene ha vært. Hadde gjerne tatt ei ny runde med mange av dem i et VR-miljø. :)

Det er vel mer eller mindre det de har gjort med en del spill/mods.

GTAV VR moden feks, hitman VR versjonen til PSVR, subnautica osv.

Det er jo flott, men krever jo at man bruker kontroller eller Mus/tastatur. 

Blir ikke helt samme innlevelsen, men bedre enn ingenting. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bone said:

Sikkert et litt dumt spørsmål.. og ikke sikkert jeg får svar heller, men, litt sånn ELI5:


Hvorfor er det mer eller mindre ikke bare å sette "kamera" i hodehøyde på spilleren, eks. singleplayerspill, så kan alle slike spill få en VR-patch, og jeg får lov til å løpe rundt og spille Assassin's Creed og whatnot i VR?

 

Prøvd litt Moss, også. Herlig så langt. Slik kunne jo Lego-spillene ha vært. Hadde gjerne tatt ei ny runde med mange av dem i et VR-miljø. :)

Ønsker selv flere VR spill i 3.person perspektiv ja.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gunfreak said:

Det er vel mer eller mindre det de har gjort med en del spill/mods.

GTAV VR moden feks, hitman VR versjonen til PSVR, subnautica osv.

Det er jo flott, men krever jo at man bruker kontroller eller Mus/tastatur. 

Blir ikke helt samme innlevelsen, men bedre enn ingenting. 

Med GTA V modden kan man bruke xbox kontroller som fungerer veldig bra. Men en av problemene man opplever i eks. GTA5 er at det blir noe stereoskopiske mismatch i enkelte situasjoner, eks. når man ser på ansikter til de som passerer deg på gaten.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Gunfreak said:

heh ja skeptisk til at en aktør uten noe tilsynelatende erfaring bare kan hoppe inn i gamet slik. Men vi får se.. om de faktisk kan levere et produkt og vi får noen sikre omtaler så er det litt mer interessant. Teknologien ser ut til å matche tilsvarende VR sett på markedet så det er ikke det jeg er skeptisk til, alt som er vist her eksisterer og er mulig.

Og ja trådløst og alle de godene vi så lenge har blitt lovet med sporing av øyner er det jeg ønsker meg i mitt neste VR sett så det er i hvert fall spennende med dette VR settet. Men jeg går ikke ned i kvalitet fra Index som har 144hz, høy synsvidde og gode påmonterte hodetelefoner.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Bone said:

Sikkert et litt dumt spørsmål.. og ikke sikkert jeg får svar heller, men, litt sånn ELI5:


Hvorfor er det mer eller mindre ikke bare å sette "kamera" i hodehøyde på spilleren, eks. singleplayerspill, så kan alle slike spill få en VR-patch, og jeg får lov til å løpe rundt og spille Assassin's Creed og whatnot i VR?

 

Prøvd litt Moss, også. Herlig så langt. Slik kunne jo Lego-spillene ha vært. Hadde gjerne tatt ei ny runde med mange av dem i et VR-miljø. :)

Zelda the Wind Waker fungerer i VR. Har selv spilt det for en del år siden og det er helt nydelig i VR! :) Kan spilles via Gamecube og Wii emulatoren DolphinVR.

Yooka Laylee fungerer også med denne modden: https://uploadvr.com/play-3d-platformer-yooka-laylee-vr-mod/

Godt mulig at det også finnes mer der ute som jeg ikke har fått med meg. Er jo bare å søke på eldre spill og VR og se hva som dukker opp ;)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Istedenfor å starte en ny tråd, anbefalt VR headset for noen med briller? Har linser klar men er virkelig usikker å sette det direkte i øyne selv med øvelse, er kanskje bare meg 😛

Hva er egentlig det riktige for 5k~ ish?

Har ikke så veldig stort rom, men kan eventuelt flytte på bord så det er stor plass å bevege seg rundt på.

Lenke til kommentar
9 hours ago, MultiGamerClub said:

Istedenfor å starte en ny tråd, anbefalt VR headset for noen med briller? Har linser klar men er virkelig usikker å sette det direkte i øyne selv med øvelse, er kanskje bare meg 😛

Hva er egentlig det riktige for 5k~ ish?

Har ikke så veldig stort rom, men kan eventuelt flytte på bord så det er stor plass å bevege seg rundt på.

To gode alternativer nå; Oculus Quest 2 og Reverb G2 (G2 er er ute iløpet av november). Til 5k så er det Quest 2 som faller innenfor. https://www.prisjakt.no/search?search=Quest 2

3 895 ,- for 64GB

4 995 ,- for 256GB

 

Reverb G2 : https://www.prisjakt.no/product.php?p=5484489

7 349,-

Reverb G2 krever en VR kompatibel PC, Quest 2 er standalone og trenger ikke PC men kan kobles til PC om du vil for PC spilling og bedre grafikk.

Briller vet jeg ikke, må høre med noen av de andre her i tråden hvordan de er med briller. Men du kan også få kjøpt tilpassede linser slik at du slipper å bruke briller :) Her: https://vroptician.com/# eller her: https://vr-lens-lab.com/

Største ulempen med briller er at det er en sjanse for at du kan ripe linsene i VR brillene.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær veldig forsiktig med briller i Rift S, du får lett microriper i glasset som gir permanent skade. Jeg ville aldri kjøpt Rift S brukt fra en brillebruker, kun hvis de kunne vise meg at de har brukt snapon prescription lenses.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...