Gjest medlem-329093 Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Jeg bruker ikke Homido apper (pga. elendig utvalg Homido apper), men Fulldive til mine Homido V2 briller. Fulldive har absolutt alt jeg trenger, i en app. Endret 2. mai 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 12 Best VR Horror Games To Play in 2017 https://vrtodaymagazine.com/vr-horror-games Påminnelse til meg selv om at jeg må skaffe meg flere av spillene på den listen. Blant andre: http://store.steampowered.com/app/467660/Paranormal_Activity_The_Lost_Soul/ http://store.steampowered.com/app/589200/Dreadhalls/ Og bytte ut Syren (dårlig kritikk på steam) med dette: http://store.steampowered.com/app/366870/Narcosis/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Hva er det med folk? "Å, jeg vil bruke denne nye teknologien til å SKREMME VETTET AV MEG!!" Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Er det noen som har prøvd det pimax settet? Tenker da spesielt på 3d film og screen door effekten siden det har 4k oppløsning..... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Er det noen som har prøvd det pimax settet? Tenker da spesielt på 3d film og screen door effekten siden det har 4k oppløsning..... Gabri3L har Pimax og har skrevet detaljert omtale Siterer meg selv her så jeg slipper å repetere så mye. Har fått 4K headsettet nå. Med "LHPIMAX" som rabatt kode kom det på rett under 3000Kr inkl. porto (Vet ikke om det kommer en regning på mva. senere?). Da valgte jeg "Expedited shipping". Bestilte klokken 15:00 på en Lørdag, og fikk det levert 15:00 på Onsdag. Slett ikke verst når det kom helt fra kina. Expedited shipping kostet ~35Kr!! Det første man legger merke til er at 4K settet veier "ingenting" i forhold til HTC Vive. Så det er umiddelbart mye mer behagelig å ha på. Og SDE? Vel, det er dessverre ikke borte for meg.. Det er nok nesten dobbelt så bra på 4K settet som på Vive. Men jeg er dessverre blant de som leser nederste linjen på synstest plansjen.. Jeg tror uansett dette betyr at for de fleste så vil nok SDE med dette 4K settet ikke være et problem lenger. Og det er for meg MYE bedre enn Vive. Det neste "positive" med settet er fullstendig mangel på "Godrays" da dette settet ikke bruker hybrid Fresnel linser.. "Positive" i gåseøyne fordi man i stedet for "Godrays" får en svært kraftig chromatisk abberasjon effekt. Jeg har sett en annen på Pimax forumet klage på det samme. Men vet ikke om det er en defekt, eller om det er en ny versjon av headsettet, der FW ikke passer helt enda? Settet var nemlig ikke pakket som i unboxing videoene jeg har sett på nett. Med litt optimisme kan man håpe at denne effekten kan bli korrigert for i software. Man kan fint lese skrift med dette settet, og ting er i fokus selv om man beveger litt på øynene. Dessverre er den chromatiske abberasjonen veldig tydelig, veldig tidlig, når man beveger øynene litt fra sentrum. Når det gjelder selve panelet så synes jeg kanskje det er litt blasst i fargene. Men det ligger ikke langt bak Vive som første inntrykk. Men sortnivå er jo dessverre ikke eksisterende. Ikke så viktig kanskje til vanlig VR. Men når jeg testet Kodi versjonen som følger med, så blir det litt for tydelig synes jeg. Da ser man filmen som projisert på et "lerret" i en mørk kinosal, bortsett fra at "mørkt" er grått i stedet for svart. Ellers har jeg jo tidligere blitt "dausjuk" av VR med DK2. Det var kanskje mest på grunn av oppløsningen, siden jeg med dette 4K settet selv med 60Hz ikke opplever like mye "VR syke". Men jeg er jo fremdeles utsatt. Jeg testet å sette headsettet i 1440p "mode" der det visstnok viser 75Hz i stedet. Men altså at bildet blir oppskalert til 4K. Dette syntes å hjelpe enda bittelitt på "VR syken" men jeg har ikke testet nok til å konkludere enda.. En del "ghosting" må dessverre påregnes med dette settet. Og jeg tror egentlig det er det som gjorde meg litt "VR syk" fremdeles. Jeg tenkte å prøve litt med "Earth VR" for å se hvor mye verre det blir. Men det fungerte dessverre kun i Vive, utviklerne støtter ikke andre headsett. Ellers må Vive settet koples fra for å få bilde i Pimax settet, så da fikk jeg ikke Vive kontrollerne til å fungere. Jeg skal prøve å jukse litt. Men kan altså ikke gi noe mer tilbakemelding enda. Fant et Hydra sett på Ebay som gikk i auksjon for ~170EUR, så det var ikke aktuelt. Vel, bare et par første inntrykk i denne omgang. Kan komme tilbake med mer etter litt mer testing. Og for all del stil spørsmål om det er noe jeg kan bidra med. Takk for detaljert omtale Men kan du bruke dette VR settet til så mye? Virker utifra beskrivelsene dine at på tross for den høye oppløsningen så er det flere negativer som trekker ned her. Hvordan er støtten i spill og applikasjoner? Fikk levert tilbake HTC Vive på angreretten i dag. Så kan ikke gjøre noe mer "side-by-side" sammenlikning. Grunnen til at Vive gikk i retur var til dels at 4K Pimax er såpass mye bedre visuelt, men i hovedsak fordi Rift ble satt så mye ned. Vive virker liksom ikke å være så mye "bang for buck" nå.. Men jeg rakk å teste litt til før Vive'en gikk i retur. Så jeg kan prøve å oppsummere litt. Først å fremst så glemte jeg når jeg skrev forrige post en negativ ting til med Pimax settet. Og det var noe så for j*vlig med "vertical banding". Det blir jo veldig synlig i ensfargede settinger. Så skuffelsen var rimelig stor når det første jeg gjorde var å sette opp Steam VR. Det er jo rimelig ensfarget lyst grått i oppsettings delen. Heldigvis så merket jeg ikke så mye til det i bruk. Så det var en lettelse. Men ett irritasjonsmoment vil det nødvendigvis måtte bli innimellom. Fotball, og VM på ski hadde nok vært nærmest uutholdelig. Men i bruk altså, ikke det helt store problemet. Og det gjelder for såvidt også den kromatiske abberasjonen. Når man tar på seg headsettet, så ser man Pimax logo som en stor hvit disk, med sort Pi symbol i midten. Ut til sidene så er det så ille at man skulle nesten tro det var gammel 3D beregnet på briller med rødt og blått glass. I bruk, når det ikke er store kontraster, så merkes dette imidlertid likevel ikke. Det eneste er at man kan være trygg på at fargene nok ikke er helt korrekte. Som jeg sa innledningsvis her nå, så gikk Vive i retur blant annet på grunn av at Pimax settet er bedre visuelt. Det er åpenbart min subjektive mening. Og det gir nok mindre mening for mange andre. For om man er fornøyd med oppløsning/SDE på Vive, så taper jo Pimax settet på nesten alle andre parametre. Men for min del altså, så trekker den lave oppløsningen og voldsomme SDE voldsomt ned for Vive. Når jeg tok en tur i skogen i "Ethan Carter", så blåser der løv i vinden. Og når hvert løvblad ser ut som det er delt opp i 4-5 biter som følge av SDE, så forsvinner immersjonen fullstendig for meg. Jeg er akutt klar over at jeg spiller et dataspill inni et hjelm display. Med Pimax settet var det en nydelig tur nedover i skogen og ut på broen. Men det var en bug med skaleringen når man skal "sanse", og man endte opp med et mye mindre "vindu" å se i. I "ProjectCARS" opplevde jeg ikke den lave oppløsningen/SDE på Vive som like ødeleggende for opplevelsen. Kanskje på grunn av farten og at det er mye færre små detaljer? Men Pimax settet var likevel overlegent. Man kan la øynene vandre mye mer inni Pimax settet uten at ting går ut av fokus. Og detaljnivået med 4K er rett og slett umåtelig mye bedre. Jeg har også testet å se litt film på "storskjerm" med settene. Med Vive settet, så utgår det fullstendig for min del. Jeg ville heller lagt meg med en laptop på magen, enn å prøve å fange "storskjerm" opplevelsen med Vive. Det blir altså (hakk i plata fra meg nå, beklager) for kornete. Med Pimax settet, så ble det veldig innholds avhengig. Sin City for eksempel? I dont think so! Og også andre filmer har veldig mye sterke kontraster som man kanskje ikke tenker så mye over. Men med en gang det skjer, så kan den kromatiske abberasjonen ødelegge hele opplevelsen. Men oppløsningen, og den minimale SDE'en gjør det altså likevel til et alternativ med passende innhold. Jeg hentet forøvrig min MovieMask tidligere i dag, så jeg kan komme tilbake med litt erfaring med den til film bruk senere. Men enden på visa, og konklusjon for min del.. Vel, det er liksom ikke VR uten hånd kontrollere heller da.. Jeg vurderer å bestille en leap motion til Pimax settet. Men med bugs, og "less than perfect" bilde også med Pimax settet. Så spørs det om ikke det heller dukker opp et Pimax sett på bruktmarkedet snart. Jeg er litt lei av å knote og dille nå... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Er det noen som har prøvd det pimax settet? Tenker da spesielt på 3d film og screen door effekten siden det har 4k oppløsning..... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711291&p=23758262 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1711291&p=23768917 Ikke testet så mye med film.. Edit: Litt for sen der ja.. Endret 6. mai 2017 av Gabri3L Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Wow, takk for den Jeg ser at du foretrekker Pimax settet til film. Det er litt det jeg håpet på Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Half Life 2: VR! Kommer snart! Ikke offisielt fra Valve men en mod som noen entusiaster har arbeidet med i flere år nå. Lengre artikkel her (2sider): http://www.roadtovr.com/half-life-2-vr-mod-coming-to-oculus-rift-and-htc-vive/ Stem spillet frem på Steam Greenlight her: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=923491647&insideModal=0&requirelogin=1 Gleder meg helt sykt til dette! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Battlezone er nå ute til VR på PC. http://store.steampowered.com/app/312650/Battlezone/Postet også om Payday 2 VR i Vive tråden her forleden. Usikkert om det kommer til andre VR sett. Sier bare Steam i traileren.. Det er forøvrig et av Starbreze sine utviuklerteam som står bak Payday 2. Starbreeze er også utvikler av StarVR brillene. De slapp også denne "visjonen" om hvordan de tenker seg VR litt inn i fremtiden. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 (endret) Microsoft har vist frem sine VR kontrollere Pris for Acer sitt VR/AR sett bundlet med disse kontrollene blir 399$ altså rundt 3500kr Siden kontrollene ser ut til å være såpass like både Touch og Vive kontrollerene så håper jeg også det betyr kompatibilitet med dagens VR spill og programmer. Endret 12. mai 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 (endret) Microsoft har planer om et VR MMO for konsoll og pc. http://www.roadtovr.com/microsoft-building-vr-mmo-xbox-pc-job-listing-indicates/ Do you love MMOs? Are you excited about Virtual Reality? Would you like every Xbox user to experience your design every time they use it? We are embarking on a bold charter and need your help us take the next step. The Xbox Mixed Reality team is looking for an experienced senior design manager with deep expertise and passion around crafting immersive social systems and experiences. We’re looking to build a massively social gaming and entertainment experience for both the PC and the console. Here is an opportunity to join a fun and collaborative team that experiments with the latest toys, works with state of the art tech, and crafts the future of entertainment.[/size] Mulig at vi får vite mer om dette på E3 messen neste måned. “Holiday 2017 is going to be phenomenal,” said Kipman. “We have a product lineup that customers really want. I hope you tune in to E3 to learn more about Windows Mixed Reality content story for this holiday.” http://www.roadtovr.com/microsoft-holiday-2017-going-phenomenal-e3-see-mixed-reality-announcements/ Endret 13. mai 2017 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Gearbox har et VR prosjekt på gang. Borderlands kanskje? https://uploadvr.com/borderlands-dev-gearbox-working-vr-game/ Gøy å se at stadig flere kjente spillstudioer har VR planer. Endret 18. mai 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 The first “experimental” VR implementation was far from perfect and for quite some time VR has not been a priority as we had to complete all the core elements of the game, first. Fortunately, we were able to hire another talented developer back in March this year to solely focus on the VR implementation. We are excited to announce that the full version will ship with full VR support for HTC Vive and Oculus Rift. Yeey! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 (endret) Google i samarbeid med HTC og Lenovo om å lage standalone VR briller. Altså briller som hverken krever en mobil eller en pc. Att er innebygget. Brillene kommer senere i år. Pris bli antydet å være i samme prisklasse som Oculus Rift og HTC Vive. https://www.theverge.com/2017/5/17/15655102/google-io-vr-standalone-headset-htc-lenovo-daydream http://www.roadtovr.com/google-announces-standalone-daydream-vr-headsets-coming-htc-lenovo/ Ikke så my info enda men her er en bitteliten teaser video; En video av sporingen i aksjon. Endret 17. mai 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Er spent på om de har gjort noe med screendoor effekten. Er litt ny enda of holder på med 3d filmer siden jeg ikke har hatt noen 3d skjerm før. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) http://store.steampowered.com/app/436230/Detached/ Får jevnt over gode kritikker bortsett fra en fyr som klager over forferdelig kvalme haha Jeg må vist ha dette! Endret 18. mai 2017 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) https://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/1256913672017157095 Dette er fantastisk!! Testet nettopp betaen. Eneste som mangler nå er en nettleser som jeg kan se på youtube og surfe sammen med venner så er dette nærmest komplett Endret 19. mai 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Teamet som lager Kerbal Space Program har visstnok blitt hyret inn av Valve for en del måneder siden. Og siden vi vet at Valve jobber med 3 større VR spill så er det jo litt interessant å ha i baktankene Transcript fra en samtale med en en spilldesigner hos Valve: Roger Lundeen: They're still buying up mod teams. There's the group, the modders who made, is it Kerbal, Kerbal Space Station [sic]? Larry Charles: Kerbal? RL: Kerbal Space Station. Brandon Pham: Lately? RL: Yeah, lately. I think that just happened about four or five months ago, six months ago. BP: Wow. I wasn't aware that they're still buying up mods. RL: They didn't buy the mod, sorry. I think they just gave that entire team jobs, if they wanted it, and those guys are out of Mexico I believe. LC/BP: Damn. RL: So I don't know how many have then gone up to Valve. Yeah, I just heard that the crew that made Kerbal Space Station. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå