Dicky2020 Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 4 minutes ago, Alak87 said: @Dicky2020 Basert på hva MRTV og Tyriel Woods erfaringer med pre-production utgavene får vi veldig mye headset for pengene våre Sjekk ut Through The Lens-videoene deres også, så ser du forbedringene de har gjort med skjermene. Og viktig å merke seg er at linsene og fargene ikke er kalibrerte på de utgavene der, og alikevel ser det veldig bra ut. Ang. leveringsdatoen vil ikke HP si noe før de er sikre på at de kan sende ut nok headset til det internasjonale markedet, da de har brent seg på dette ved lanseringen av den originale HP Reverb. Der satt de en dato, men klarte ikke sende ut headset før noen måneder senere, om jeg ikke tar feil. Så nå går egentlig folk bare å venter på den offisielle datoen, som fortsatt står som Fall/Winter 2020. Eneste vi vet er at den kommer før desember, men mer enn det er bare rykter og spekulasjon. Nå er det riktignok noen som har fått bekreftelse fra HP selv om at headsettet skal bli sendt ut den 5. oktober, men som sagt er det ikke kommet noen offisiell pressemelding rundt dette enda. Så nå får vi bare vente til vi vet noe mer. Sett noen av videoene til MRTV, og det ser utrolig lovende ut! Samtidig skeptisk til fyren da han virker som han har noe med HP å gjøre. Litt sånn som Sweviver når han fikk en avtale med Pimax, sluttet å følge med på hva han hadde å si når det bare var snakk om Pimax og informasjonen ikke føltes helt troverdig/objektivt. Får vurdere ila. dagen om jeg forhåndsbestiller fra komplett, farlig nærme på avtrekkeren nå 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 27 minutes ago, Dicky2020 said: Noen som vet hvor viktig VRAM er i forhold til VR, samt mediatypen på kabelen? Noe jeg har grublet på: Texture i spill holdes i minnebufferet til GPU'en, så det vil jo si jo mer VRAM man har desto mer kan man holde. Så om man supersampler til noe så sykt som 8K (hvorvidt det er nødvendig er jo selvsagt avhengig av oppløsningen, men for å illustrere), så må man ha ganske mye minne? I tillegg, så er jo mediatypen som mater HMD'en en flaskehals, hvor mye båndbredde kan leveres til brillene. Se URL for spesifikasjoner: https://www.tomshardware.com/features/displayport-vs-hdmi-better-for-gaming I følge tomshardware så greier HDMI2.1 48 gbps, og DP2.0 greier 80gbps. Da vil jo det si at man bør ha en HMD som bruker displayport for å få mest mulig ut av å supersample? Grunnen jeg spør er hvor mye jeg kan slippe unna med DLSS2.0 når RTX3080 kommer på banen Prøv å still spørsmålet her: Er en del kompetente folk som kan slikt der 1 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Alak87 skrev (39 minutter siden): @Dicky2020 Basert på hva MRTV og Tyriel Woods erfaringer med pre-production utgavene får vi veldig mye headset for pengene våre Sjekk ut Through The Lens-videoene deres også, så ser du forbedringene de har gjort med skjermene. Og viktig å merke seg er at linsene og fargene ikke er kalibrerte på de utgavene der, og alikevel ser det veldig bra ut. Ang. leveringsdatoen vil ikke HP si noe før de er sikre på at de kan sende ut nok headset til det internasjonale markedet, da de har brent seg på dette ved lanseringen av den originale HP Reverb. Der satt de en dato, men klarte ikke sende ut headset før noen måneder senere, om jeg ikke tar feil. Så nå går egentlig folk bare å venter på den offisielle datoen, som fortsatt står som Fall/Winter 2020. Eneste vi vet er at den kommer før desember, men mer enn det er bare rykter og spekulasjon. Nå er det riktignok noen som har fått bekreftelse fra HP selv om at headsettet skal bli sendt ut den 5. oktober, men som sagt er det ikke kommet noen offisiell pressemelding rundt dette enda. Så nå får vi bare vente til vi vet noe mer. Forrige gang brant de seg på en feil med headsettet som dukket opp da det startet masseproduksjon. Det gjorde at de måtte stoppe produksjonen og rette feilen. Dermed havnet de på etterskudd med leveringer. Jeg vil tro de har lyst til å være godt i gang med masseproduksjon og testing av masseproduserte headset denne gangen for å unngå samme feil. 1 Lenke til kommentar
Alak87 Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 1 minute ago, Zlatzman said: Forrige gang brant de seg på en feil med headsettet som dukket opp da det startet masseproduksjon. Det gjorde at de måtte stoppe produksjonen og rette feilen. Dermed havnet de på etterskudd med leveringer. Jeg vil tro de har lyst til å være godt i gang med masseproduksjon og testing av masseproduserte headset denne gangen for å unngå samme feil. Takk for rettelsen! Virker også som at de har hatt mye god kommunikasjon med brukerne denne runden, for å lage et så godt headsett som mulig. Skulle gjerne hatt trackingen til Rift S selv, men føler at headsettet veier mer enn nok opp for dette. 1 Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Enceladus skrev (22 timer siden): På tross av imponerende specs så langt: XR2 chip 4k (2k per øye) Ja litt misvisende å kalle det for 4k men slik er nå markedsføringen.. 6GB ram 256MB lagring Så lurer jeg på hvilken oppdateringfrekvens den har? Jeg håper det i hvert fall er 90hz. Quest 1 sin 72hz er for lite for meg siden den ofte gjør meg dårlig. 256MB Lagring var super enormt. 256 GB høres bedre ut Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 2 minutes ago, Walkyrje said: 256MB Lagring var super enormt. 256 GB høres bedre ut Haha der glapp det litt ja retter nå 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 (endret) En annen video av Quest 2 jeg ikke fikk med meg før nå. Hadde det ikke vært for alle problemene med Facebook så ville dette vært en helt opplagt oppgradering for meg fra Quest 1 (såfremt ryktene om 90hz også stemmer). Det er så jævlig synd! En ting om frister veldig når jeg tenker meg om er alle de Oculus eksklusive spillene via Link kabel som jeg aldri har vært fornøyd med når jeg har spilt via revive programmet, ytelse problemene der suger! Endret 15. september 2020 av Enceladus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Med link kabel er jo quest 2 en rift s killer også, bedre oppløsing, mer behagelig, og om den har samme refresh rate som rift s har, er jo valget enkelt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 58 minutes ago, Gunfreak said: Med link kabel er jo quest 2 en rift s killer også, bedre oppløsing, mer behagelig, og om den har samme refresh rate som rift s har, er jo valget enkelt. Spørs jo bare hvor god komprimeringen er med link kabelen da kontra displayport som Rift S bruker. Men ellers en veldig god totalpakke ja. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 (endret) Facebook Connect starter om en times tid: https://www.facebookconnect.com/en Endret 16. september 2020 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 (endret) Edit: 72-90hz bekreftet. Endret 16. september 2020 av Enceladus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Hva betyr 72-90? Bør det ikke være stabilt 90? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 (endret) 44 minutes ago, Gunfreak said: Hva betyr 72-90? Bør det ikke være stabilt 90? Så vidt jeg forstår så må spill og link kabelen ha støtte for 90hz før man kan benytte seg av det.. litt usikker ? Edit: Quote But it’s going to take some time until we see the XR2 really shining in Quest 2. On day one, Oculus says that Quest 2 will run have an ‘experimental’ 90Hz option which will run the headset’s main menu at that refresh rate. Games, however, will continue to run at 72Hz. “Soon” after launch, according to Oculus, the company will make the 90Hz mode default for the main menu and also allow developers to take advantage of the extra refresh rate, but that may well require per-app updates. The same thing applies to Oculus Link. On day one, if you plug Quest 2 into your PC to use Link, your PC VR content will run at 72Hz and have the same encoding quality as original Quest. “Soon” after launch, Oculus says, Quest 2 will be able to use Link at 90Hz and higher quality Specs: Quest 2 Quest Resolution (per-eye) 1,832 × 1,920 (LCD) 1,440 × 1,600 (OLED) Refresh Rate 90Hz 72Hz Processor Snapdragon XR2 Snapdragon 835 RAM 6GB 4GB Battery Life 2–3 hours 2–3 hours Controller Battery Life 4x original – Field of View Equal Equal IPD Adjust 58mm, 63mm, 68mm 58–72mm Weight 503g 571g Storage 64GB or 256GB 64GB or 128GB Strap Soft (rigid sold separately) Rigid https://www.roadtovr.com/oculus-quest-2-review-better-in-almost-every-way/ Endret 16. september 2020 av Enceladus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Litt smålig at de beholder 64gig og bytter ut 128 med 256. Skulle heller ha bytte ut 64 med 128. Så 128 var minste. Komplett skal nå ha 5099 for Quest 2 256gb. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Har veldig lyst til å kjøpe en. Bryr meg ikke så mye om Facebook tvang da jeg har en veldig slank profil fra før som jeg nesten aldri bruker. Men har en følelse av hvis jeg kjøper en så er det gøy i en uke, også samler den støv. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 25 minutes ago, Psykake said: Har veldig lyst til å kjøpe en. Bryr meg ikke så mye om Facebook tvang da jeg har en veldig slank profil fra før som jeg nesten aldri bruker. Men har en følelse av hvis jeg kjøper en så er det gøy i en uke, også samler den støv. Versågod en negativ omtale av Quest 2 som kan få deg fra å kjøpe den https://arstechnica.com/gaming/2020/09/review-we-do-not-recommend-the-299-oculus-quest-2-as-your-next-vr-system/?comments=1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 30 minutes ago, Psykake said: Har veldig lyst til å kjøpe en. Bryr meg ikke så mye om Facebook tvang da jeg har en veldig slank profil fra før som jeg nesten aldri bruker. Men har en følelse av hvis jeg kjøper en så er det gøy i en uke, også samler den støv. VR er ikke bare en leke man blir fort lei av, ihvertfall ikke når man har link kabel og kan spille skikkelige spill. Jeg bruker det veldig i perioder, men jeg har over 210 timer i steam VR, som er mye mye mye, mer enn jeg noen gang har spilt på PS4. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Medal of Honor: Above and Beyond kommer til Steam! Krever visst ikke Facebook konto heller for å spille det der. Dette er positive nyheter fra Facebook synes jeg, og gir mulighet til å spille spillene deres på flere plattformer. 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 9 minutes ago, Zlatzman said: Medal of Honor: Above and Beyond kommer til Steam! Krever visst ikke Facebook konto heller for å spille det der. Dette er positive nyheter fra Facebook synes jeg, og gir mulighet til å spille spillene deres på flere plattformer. Det er virkelig godt nytt! De eksklusive spillene til Oculus har plaget meg veldig! Nå blir det garantert kjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå