Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah kult! Håper det er god support da for flere av de vanligste settene.

Quote

Fly your way - Star Wars: Squadrons has controller, joystick, and hands on throttle-and-stick (HOTAS) support. We’ll have more details on supported sticks as we get closer to launch.

https://help.ea.com/en/help/star-wars-squadrons/star-wars-squadrons/pre-order-star-wars-squadrons/

 

Jævlig kul cinematic forøvrig som jeg har sett gjennom litt for mange ganger nå. Får den god følelsen jeg hadde som ung når jeg så de første originale filmene. Håper spillet ikke blir en stor skuffelse, det kan fort gå begge veier her..

Blir spennende med flere detaljer og faktisk gameplay i løpet av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Enceladus said:

Ah kult! Håper det er god support da for flere av de vanligste settene.

https://help.ea.com/en/help/star-wars-squadrons/star-wars-squadrons/pre-order-star-wars-squadrons/

 

Jævlig kul cinematic forøvrig som jeg har sett gjennom litt for mange ganger nå. Får den god følelsen jeg hadde som ung når jeg så de første originale filmene. Håper spillet ikke blir en stor skuffelse, det kan fort gå begge veier her..

Blir spennende med flere detaljer og faktisk gameplay i løpet av de nærmeste dagene.

Lurer på hvordan grafikken blir i VR, eneste spillet som har kommet i nærheten av current gen grafikk i VR er jo Alyx. 

Skal de bruke Frostbite motoren som de bruker i alle spillene sine, blir det interessant å se hvordan den håndterer VR

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Enceladus said:

Har en kald kjeller men den er et stort opppussingsprosjekt, det er uansett altfor lavt under taket der. Da er det kanskje likegreit å rigge seg til med noen større avkjølende vifter.

Eller montere vifter på VR settet!

https://www.vrnchill.com/

 

Det er ikke  bare hode som blir varmt, når man spreller rundt med armene i et forsøk på å stikke noen folk i halsen og samtidig blokke med skjoldet. 

 

Forresten patch 8.2 er ute til blade and sorcery, forsetter å prøve å fikse på en drøss med problemer som dukket opp i 8.0 updaten. Spesielt ytelsen som nå er helt horribel. 

Lenke til kommentar

Prøvde Skyrim VR nå, kan ikke si meg videre imponert, er glad jeg ikke betalte full pris, og er ikke sikker på om dette er verdt de 180kr jeg brukte på det, de har gjort absolutt minimum for å gjøre dette til VR.  våpen har ingen vekt(noe de prøvde å få til i hovedspillet) de har ikke prøvd å få det til å se ut som du holder 2 hånds våpen  i 2 hender. De har ikke gjort noe for å tilpasse combat til VR i det hele tatt. Så nei ikke noe jeg kan si jeg liker, de kunne gjort mye mer, med tanke på hva slags guddommelige summer penger de har. 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Gunfreak said:

Prøvde Skyrim VR nå, kan ikke si meg videre imponert, er glad jeg ikke betalte full pris, og er ikke sikker på om dette er verdt de 180kr jeg brukte på det, de har gjort absolutt minimum for å gjøre dette til VR.  våpen har ingen vekt(noe de prøvde å få til i hovedspillet) de har ikke prøvd å få det til å se ut som du holder 2 hånds våpen  i 2 hender. De har ikke gjort noe for å tilpasse combat til VR i det hele tatt. Så nei ikke noe jeg kan si jeg liker, de kunne gjort mye mer, med tanke på hva slags guddommelige summer penger de har. 

Njaa, skjønner godt hva du sier, særlig det med vekt på våpen og slikt men på den tiden så var også det med simulering av vekt i VR veldig nytt, så de er litt unnskyldt også synes jeg. Var vel bare Gorn som hadde det til en viss grad.

Uansett det er med bue, magi og mods at SkyrimVR virkelig skinner. Også stikk inn i options og skru på realistic archery og skru av den auto supersampling greien som får spillet til å se blurry ut.

For flere tips og triks sjekk ut: https://www.reddit.com/r/skyrimvr/

Spillet synes jeg absolutt er verdt pengene.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Gunfreak said:

Men om de kan modde magi og archery såpass burde de kunne modde inn at man bruker 2 hender på 2 hånds våpen og legge til litt "vekt" 

Kanskje.. er ikke helt sikker på hva som eventuelt stopper moddere fra å integrere noe slikt, veldig omfattende arbeid kanskje. Nå er det vel nærmere et halvt år siden jeg spilte og det skjer hele tiden noe nytt på mod fronten der så jeg er nok også ikke helt oppdatert. Jeg skal gi spillet en ny omgang når jeg får fiberoppkobling her forhåpentligvis ganske snart. 

Denne combat modden er helt ny for meg f.eks: https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/2824

Fra denne topp listen over mods:

Ville også spurt spesifikt i forumet der om noen vet mer om tohånds og vekt simulering. Veldig aktivt mod miljø virker det som.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg en overpriset Vive 2.0 kontroller for å erstatte den ene Index kontrolleren som ikke funker slik den skal. Har bestilt nye deler fra kina for å prøve å fiske selv, men det er en risikabel prosess..

Men så savner jeg også Vive kontrollerene litt. De føltes mer som å holde et våpen i noen spill og det er ikke like lett å miste våpenet med uhell som ofte skjer med Index kontrollerene.

Men så var det prisen da.. fuckings 2500 kr og oppover for en kontroller! https://www.prisjakt.no/product.php?p=5166712

Lurer også på om byggekvaliteten er forbedret fra 1.0. De originale kontrollerene hadde det problemet at touchpadden ikke kunne presses ned på visse steder etter en tids bruk. Noen som vet om det er forbedret i 2.0 kontrollerene?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg tenker å gi et forsøk på å anskaffe meg et komplett Valve Index kit. Hvilken metode fungerer best i disse tider? Jeg kjenner dessverre ingen i Sverige som i enkleste løsning kunne sendt videre, så det må bli et annet alternativ.

 

Noen her med erfaring som kan komme med forslag? :)

Endret av Sisto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sisto skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker å gi et forsøk på å anskaffe meg et komplett Valve Index kit. Hvilken metode fungerer best i disse tider? Jeg kjenner dessverre ingen i Sverige som i enkleste løsning kunne sendt videre, så det må bli et annet alternativ.

 

Noen her med erfaring som kan komme med forslag? :)

Kult! Jeg håper du får det til. Er svært dyrt om det ikke går bra mtp. garanti osv, men jeg vet Valve er ganske gode på support så dersom det skulle være noe skal du ikke se bort ifra at de faktisk hjelper deg på en god måte, selv om de ikke shipper til Norge. 

 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (11 timer siden):

Kult! Jeg håper du får det til. Er svært dyrt om det ikke går bra mtp. garanti osv, men jeg vet Valve er ganske gode på support så dersom det skulle være noe skal du ikke se bort ifra at de faktisk hjelper deg på en god måte, selv om de ikke shipper til Norge. 

 

Det er betryggende å høre! Jeg vet det er en risiko involvert mtp. en eventuell service/garanti-sak, men jeg er villig til å strekke meg langt for å få den beste VR-opplevelsen på markedet. Tenkte egentlig å vente på HP Reverb G2 i grunn, men det ser ut til at Index fortsatt holder ledelsen på flere punkt. Høyere FOV og Hz, bedre tracking, og fortsatt en bra nok oppløsning i forhold. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sisto skrev (1 minutt siden):

Det er betryggende å høre! 

Bare ikke ta meg på ordet. Det kan være du blir i en situasjon hvor de ikke har mulighet til å hjelpe deg og da sitter du i det. Så det er viktig å tenke risiko. 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Bare ikke ta meg på ordet. Det kan være du blir i en situasjon hvor de ikke har mulighet til å hjelpe deg og da sitter du i det. Så det er viktig å tenke risiko. 

Jepp. Slik som meg hvor ene kontrolleren ikke fungerer slik den burde. Dette vil nok skje de fleste før eller siden ettersom det er en svakhet i kontrolleren som fører til slitasje på en komponent. Nå har jeg bestilt inn deler fra kina og skal forsøke å fikse selv men det er jo en del styr og risko inkludert. Får jeg det ikke til så må jeg gå tilbake til de eldre Vive kontrollerene.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...