Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Dette suger!http://windowsreport.com/resident-evil-7-biohazard-htc-vive-oculus-rift/https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5pui5i/oculus_rift_users_complain_about_exclusivity_on/ Synd at VR skal preges av slikt tull. Nå er dette gratis å prøve i Storen https://www.reddit.com/r/oculus/comments/5rly1c/the_free_landfall_open_beta_is_now_available_for/ https://www.youtube.com/watch?v=vPFIBlf_4JM Litt annet morro: Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Dette suger! http://windowsreport.com/resident-evil-7-biohazard-htc-vive-oculus-rift/ I ren protest kommer jeg aldri til å kjøpe PSVR. If you want to immerse yourself in the RE 7 VR world, you’ll need a PS4. Resident Evil 7 Biohazard is exclusive to PlayStation VR, but rumors suggest the exclusivity deal is only available for one year. This means that HTC Vive and Oculus Rift owners should be able to play RE 7 in VR starting from January 2018. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5pui5i/oculus_rift_users_complain_about_exclusivity_on/ Ja det suger. Men det er nå en gang slik det har blitt. Noen vil si at slike spill ikke ville blitt til om det ikke hadde vært for denne typen eksklusivitetsavtaler. Men burde du ikke strengt tatt boikottet Oculus også da? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Enceladus: Interessant at du siterer noe jeg fjernet lenge før du siterte det. (Nesten 20 minutter etter jeg endret innlegget) Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Enceladus: Interessant at du siterer noe jeg fjernet lenge før du siterte det. Ah du oppdaterte innlegget ditt Vel det var det du skrev når jeg siterte deg Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Førsteposten i denne tråden ser ut til å ha avgått med døden? Windows 10 VR fra Microsoft vil bestå av en rekke produkter fra billige briller med lav spec til de dyreste med høy spec. Dette vil gjøre VR mer tilgjengelig for massene samt at jeg tipper disse blir mulig å bruke på Scorpio. http://www.theverge.com/2016/10/26/13418156/microsoft-windows-10-holographic-virtual-reality-headset-announced-price http://www.theverge.com/2016/11/21/13697268/microsoft-windows-10-vr-headsets-minimum-specs Hva gjør dette økosystemet bedre enn hva eksempelvis Valve med steam og sin OpenVR API? For meg ser dette ut som enda ett lukket systemet som vil tvinge brukere inn i økosystemer de ikke vil inn i. Valve sin OpenVR API er tilgjengelig for alle som er villig til å bruke det, den er åpen som navnet tilsier, hadde vært mye bedre om industrien kunne bestemme seg for en åpen API som hvem som helst kunne bruke å sluttet med dette tullet som eksempelvis Oculus driver med som skal ha eksklusivitet å stenge ute andre VR briller, det er intet annet enn ekstremt forbrukerfiendtlig. Håper at windows 10 VR dreier seg i all hovedsak om en API på samme vis som DirectX som tillater bruk på hvilken som helst plattform å ikke noe som bitter seg til den fullstendig håpløse windows Storen. Men utifra navnet frykter jeg dessverre at det er snakk om sistnevnte. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 https://www.gamer.no/artikler/rettssaken-mot-oculus-endte-i-milliardbot-for-vr-selskapet/375981Såpass ja... ZeniMax var på sin side fornøyd med utfallet, og vil nå utforske muligheten for å få stanset salget av Oculus Rift: Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Anbefaler folk å ta turen innom VRChat! Veldig bra! Mye kult å se og gjøre der! Man kan lage egne avatarer og verdener å laste opp. Tror jeg kommer til å bruke denne mer enn Altspace fra nå av. Håper å laste opp mine egne greier der etterhvert. Nå begynner det å føles mer som et skikkelig Metaverse! http://store.steampowered.com/app/438100/ https://www.youtube.com/watch?v=WPEVlZFqRNs Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Rec Room social VR app creator Against Gravity raises $5 million http://venturebeat.com/2017/02/02/rec-room-social-vr-app-creator-against-gravity-raises-5-million/ Nice! "In the near term, Fajt said Rec Room will add a cooperative play opportunity in the form of a quest. Four people will party up in a group and fight with monsters or trolls, and then collect loot along the way. They will use weapons that are more fun to use physically with VR hand controls. So you’ll be shooting arrows by going through the motions physically." Niiiiiice! Rec Room er konge! http://store.steampowered.com/app/471710/ Endret 2. februar 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Førsteposten i denne tråden ser ut til å ha avgått med døden? Windows 10 VR fra Microsoft vil bestå av en rekke produkter fra billige briller med lav spec til de dyreste med høy spec. Dette vil gjøre VR mer tilgjengelig for massene samt at jeg tipper disse blir mulig å bruke på Scorpio. http://www.theverge.com/2016/10/26/13418156/microsoft-windows-10-holographic-virtual-reality-headset-announced-price http://www.theverge.com/2016/11/21/13697268/microsoft-windows-10-vr-headsets-minimum-specs Hva gjør dette økosystemet bedre enn hva eksempelvis Valve med steam og sin OpenVR API? For meg ser dette ut som enda ett lukket systemet som vil tvinge brukere inn i økosystemer de ikke vil inn i. Valve sin OpenVR API er tilgjengelig for alle som er villig til å bruke det, den er åpen som navnet tilsier, hadde vært mye bedre om industrien kunne bestemme seg for en åpen API som hvem som helst kunne bruke å sluttet med dette tullet som eksempelvis Oculus driver med som skal ha eksklusivitet å stenge ute andre VR briller, det er intet annet enn ekstremt forbrukerfiendtlig. Håper at windows 10 VR dreier seg i all hovedsak om en API på samme vis som DirectX som tillater bruk på hvilken som helst plattform å ikke noe som bitter seg til den fullstendig håpløse windows Storen. Men utifra navnet frykter jeg dessverre at det er snakk om sistnevnte. Hvor sier jeg at det er bedre? enn ditt og datt? Erh og hva mener du med "Dette tullet som Oculus driver med". Alle har ekslusiviteter og titler som er låst til sitt utstyr Både HTC, Oculus og PSVR. Det som dog gjør PSVR ekslusiver hakket verre er at dette er et helt lukket økosystem. En tittel som "bare støtter vive" kan jeg fint få til å virke med rift og omvendt. Når eks. Resident Evil 7 VR kun kommer med støtte for PSVR så har ingen andre mulighet til å spille det. Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) https://www.gamer.no/artikler/rettssaken-mot-oculus-endte-i-milliardbot-for-vr-selskapet/375981 Såpass ja... ZeniMax var på sin side fornøyd med utfallet, og vil nå utforske muligheten for å få stanset salget av Oculus Rift: Tviler på at det skjer Les dette innlegget som ble skrevet for 2 timer siden. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1913546895546485&id=100006735798590 The exception was the plaintiff’s expert that said Oculus’s implementations of the techniques at issue were “non-literally copied” from the source code I wrote while at Id Software.This is just not true. Early on in his testimony, I wanted to stand up say “Sir! As a man of (computer) science, I challenge you to defend the efficacy of your methodology with data, including false positive and negative rates.” After he had said he was “Absolutely certain there was non-literal copying” in several cases, I just wanted to shout “You lie!”. By the end, after seven cases of “absolutely certain”, I was wondering if gangsters had kidnapped his grandchildren and were holding them for ransom. Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Alle har ekslusiviteter og titler som er låst til sitt utstyr Både HTC, Oculus og PSVR. Jeg har ikke hørt om noen ekslusiviteter til Vive. De har utviklet ett spill, men det støtter Rift også. De spillene som foreløbig kun er til Vive er det opp til hver enkelt utvikler å legge til støtte for andre VR sett, de fleste vil vel støtte alle siden det betyr mer penger i kassa. Så vidt jeg vet har ikke HTC tilbudt spillutviklere penger for at spillene deres kun skal fungere på Vive. Slik det er nå tørr jeg ikke kjøpe spill hos Oculus Store i frykt for at jeg skal bli stengt ute fra nettbutikken deres. Det er en del spill der jeg veldig gjerne skulle ha hatt samt fremtidige spill som Robo Recall 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Hvor sier jeg at det er bedre? enn ditt og datt? Erh og hva mener du med "Dette tullet som Oculus driver med". Alle har ekslusiviteter og titler som er låst til sitt utstyr Både HTC, Oculus og PSVR. Det som dog gjør PSVR ekslusiver hakket verre er at dette er et helt lukket økosystem. En tittel som "bare støtter vive" kan jeg fint få til å virke med rift og omvendt. Når eks. Resident Evil 7 VR kun kommer med støtte for PSVR så har ingen andre mulighet til å spille det. Mulig jeg formulerte meg feil men måten du skrev innlegget på tolket jeg dithen at du mente det var noe nytt og revolusjonerende microsoft holdt på med når Valve allerede har en åpen API som hvem som helst kan utvikle til uavhengig av hvilket headset som blir brukt. Det oculus driver med er å unødig stenge ute andre aktører fra sitt økosystem som er 100% oculus eksklusivt mens Valve på den andre siden har et økosystem som tillater hvilken som helst headsett selv oculus rift, du finner faktisk oculus rift eksklusive spill i Steam om du leter litt. De spillene som har vært eksklusive til Vive har for det meste dreid seg om room scale spill som oculus ikke har kunne spilt fremtil nå. APIen som vive og valve bruker er universal som hvem som helst kan bruke, APIen Oculus bruker er lukket og kun Oculus headsett kan bruke den, det er vel egentli det som er hele poenget. Det som gjør dette spesielt sårt er at Oculus lovde på tro og ære at dette aldri skulle skje under kickstarter kampanjen sin. Endret 2. februar 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Som jeg sa tidligere... However, several these titles have launched exclusively on the platform, leaving HTC Vive owners in the dust. If you're looking to play these titles, there's now a relatively simple way to get Oculus Touch games working on the HTC Vive. The same accuracy of headset and controller tracking is offered, with the only noticeable difference being the physical controller shape. Here's how to play Oculus Touch titles on your HTC Vive without investing in a second VR headset! Juni 2016 Oculus Rifts drops DRM, allowing games to be played on HTC Vive Samt... With the recent release of Google Earth VR, many VR enthusiasts were outraged that Google arbitrarily locked the app to the Vive. Generally, developers who choose to be HMD-exclusive do so because there is additional work in developing for multiple ecosystems - this is exactly the problem OSVR is supposed to solve. However, it seems Google has taken it one step further and not only locked their app to one ecosystem (SteamVR), but to one single piece of hardware within that ecosystem (the Vive). the fact that the devs is still tailoring the experience to individual hardware, rather than ecosystems (or compatible ecosystems, in the cases of OSVR-SteamVR or Rift on SteamVR)Of course, the blame for that failure may not lie with Google - it probably more closely lies with SteamVR. The trouble is that the SteamVR ecosystem still does not make certain things abstract enough. For example, I believe developers render the Vive controllers in-game. So what if the player is using Touch, or Hydras, or some other controller? SteamVR could render them on top, with a toggle to turn them off, but then the lighting wouldn't match up with the game scene. What is one to do?These are complex issues. Google isn't necessarily doing the wrong thing, and neither is SteamVR. It's just a reflection of the infancy of consumer VR in general. This comment by earthvr dev confirms http://steamcommunity.com/app/348250/discussions/0/215439774851839746/?ctp=4#c215439774858401498 our fears.How Valve can allow deliberate breakage of open vr support ? ; I really do wonder. https://github.com/Shockfire/FakeVive/issues/2 Så for meg som kjøper og bruker er det ingen forskjell, alle aktørene driver med sitt fiksfakseri som gjør det vanskelig for brukerne. Ingen er bedre enn de andre. Hadde jeg visst dette før jeg kjøpte mitt første VR headset hadde jeg muligens ventet.Jeg forsvarer ingen som driver med denne praksisen. Men å mene at den ene parten har bedre hensikter enn den andre i det komersielle markedet, well keep on dreaming. Jeg har også kjøpt de fleste av mine VR titler i Steam, ikke Oculus shop av den enkle årsak at jeg alltid kjøper i Steam hvis mulig. At Microsoft kommer inn med sin satsing og gir kjøperne flere prisalternativer og valgmuligheter er bare positivt for VR.Dette med at alle skal definere sin måte å gjøre ting på er vel ikke akkurat nytt, men saken er at ingen har edlere motiver enn andre. Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Ja en kan bruke en workaround for å få spille oculus spill på vive, det denne workarounden gjør er å lure Oculus programvaren til å tro at viven din er en Oculus Rift, Oculus har jo og patchet dette flere ganger for å prøve å sette en stopper for det men nye workarounds kommer jo uansett. Om Oculus oppdager at du bruker en workaround blir du jo og forsovidt bannet fra Oculus Storen, si hva du vil , men det er ikke innafor å oppføre seg slik når de lovet alle backerene sine at det skulle være en åpen plattform, et regelrett løftebrudd. Og igjen, at google velger å utvikle sin programvare eksklusivt for vive er jo på ingen måten hverken HTC eller Valve sin feil, om en skal legge skyld på noen er det oculus som på død og liv skal leve i sin egen lille boble i sitt lukkede økosystem å sådan skape en todelt utviklings fase hvor en ellers kunne hatt en felles API og økosystem. Ellers selvfølgelig google som her velger å ikke utvikle til Oculus, som jeg misstenker er en liten protest pga det lukkede systemet de insisterer på å bruke. Endret 2. februar 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Fullstendig klar over at det er en workaround. Akkurat som man som Rift bruker må utføre workarounds. Sitat When pressed about why the store was only supporting the Oculus Rift and Samsung Gear VR at this time, Luckey said in a Reddit thread that “we can only extend our SDK to work with other headsets if the manufacturer allows us to do so. It does not take very much imagination to come up with reasons why they might not be able or interested.”That certainly sounds like someone other than Oculus is causing the bottleneck. The idea that Valve would lock down Steam makes sense. After all, it makes most of its revenue from taking small cuts of every bit of software sold on Steam. Keeping as many sales there as possible is good for business. 16. januar 2017Sitat Game developers making VR titles are showing a preference for Valve and HTC’s Vive headset over the Oculus Rift, according to the Game Developers Conference (GDC) 2017 survey. On every category - games in development, future platform of choice, general interest and platform exclusives - the Vive was in the lead. This is especially significant since the Vive was behind the Oculus in some categories as recently as last year.https://www.pcgamesn.com/vr-developers-prefer-htc-vive-gdc-2017 Men klart, det er mye enklere for en Vive eier å skylde på Oculus. Uansett, jeg gir en lang marsj i dette og støtter ingen av partenes forsøk på lock-in, som du forsøker å få det til å høres ut som.Jeg er dog ikke så naiv at jeg tror Valve og/eller HTC er den "snille". Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Steam er ikke nødvendig for å bruke Vive, vive kan jo kjøres helt uavhengig såfrem driverene og OpenVR er installert på PCen. Det er jo interessant at du ikke vil poste den fulle artikkelen, men det kan jo jeg gjøre http://www.digitaltrends.com/virtual-reality/virtual-reality-and-exclusivity/ We reached out to Valve for its take on the situation and received a quick response. The company’s VP of Marketing, Doug Lombardi, replied with a statement from Valve CEO, founder and PC gaming figurehead, Gabe Newell. “If I have a Vive, can I buy software on non-Steam stores? Yes. The Vive is not tied to the Steam store. If I have a non-Vive HMD, can I buy software on Steam? Yes. Steam is not tied to the Vive HMD,” according to Newell. He went on to explain his thoughts on exclusivity, and just why Valve won’t tie any developers to Steam, or the Vive headset.“We think exclusivity is a bad idea for customers, for developers, and for the long term,” said Newell. “Developers can ship their VR apps on Steam regardless of whether or not they support Vive. We think customers should buy their VR apps on whatever store they prefer.”Recent comments made by Oculus’ founder, Palmer Luckey, had led some people to think that Valve was the reason the Vive wasn’t currently compatible with the Oculus Store. Men klart, det er mye enklere for en Vive eier å skylde på Oculus.Uansett, jeg gir en lang marsj i dette og støtter ingen av partenes forsøk på lock-in, som du forsøker å få det til å høres ut som.Jeg er dog ikke så naiv at jeg tror Valve og/eller HTC er den "snille". Du kan jo tro det du vil for min del sliksett, Valve og HTC er den første store aktøren som prøver å lage en felles standard, det er det viktigste og det første vi må få på plass om VR skal bli noen stor suksess. Kan jo tenke deg hvordan det hadde vært om vi ikke hadde hatt DirectX, OpenGL eller andre standardiserte APIer for hardware generelt, men vi isteden hadde hatt separate APIer for hver hardware produsent. Noen må være på banen å prøve å etablere en standard å det er dette Valve og HTC her prøver på nå, selvfølgelig vil det være en lukerativ possisjon for valve å sitte på denne standarden, men det er i det minste en åpen standard. Å svartmale Valve for dette er jo bare dumt. Endret 2. februar 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Hvem sier at jeg ikke vil poste mer av en artikkel? Geez. Your barking up the wrong tree mr. Og hvem svartmaler Valve? Stråmann? Og ja, det suger fortsatt at Resident Evil 7 VR er ekslusivt til PSVR, som var det som fikk noen til å starte denne ranten. Og nei en Vive eier er ikke bedre enn en Oculus eier Mr. Duck. Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Hvem sier at jeg ikke vil poste mer av en artikkel? Geez. Your barking up the wrong tree mr. Og hvem svartmaler Valve? Stråmann? Og ja, det suger fortsatt at Resident Evil 7 VR er ekslusivt til PSVR, som var det som fikk noen til å starte denne ranten. Og nei en Vive eier er ikke bedre enn en Oculus eier Mr. Duck. Når du poster det lille sitatet i artikkelen som støtter din sak uten å poste kilden du har tatt sitatet fra når resten av artikkelen handler om hvordan Oculus kan komme til å starte en plattform krig så må jo du selv innrømme at det virker litt som om du unnlater å poste kilden til artikkelen for å føre din argumentasjon Men dette blir en metadiskusjon som ikke har noe med saken å gjøre. Det var jo og du som lurte på hva jeg mente med det opprinnelige svaret mitt, det ble en diskusjon ut av det slik det skal være på diskusjons forum, om alle bare skal sitte å være enige hadde det blitt ganske kjedlig her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Først og fremst. Hvis du ønsker å drive cherrypicking av ord i en artikkel, hvordan får du det til å bli bedre enn hva du påstår jeg gjorde? (som ikke var hensikten). Diskusjon er vel og bra men etter å ha postet at jeg synes det suger at Resident Evil 7 VR er låst inne på PSVR i 1 år og synes det er topp at Microsoft også satser på VR så vrir man det til at jeg representerer Oculus og andres forretningsmessige valg?Hvorfor kjøpte jeg Rift? Fordi PSVR var utsolgt 3-4 uker før jul og hadde ikke lyst til å skru opp masse sensorer. Jeg gadd ikke legge ett gram politikk bak kjøpet og er så langt veldig fornøyd med Rift.Denne karen oppsummerer det jeg opplevde her i dag godt. Wow. Who knew there was this much animosity concerning the credibility, reliability, validity, dexterity, playability and and other ity you can think of, all this, and more, simply because there are rival VR headsets? Fascinating. My writer's instincts have kicked in. When this occurs, a wall of words is sure to follow. Prepare yourself. You must be high to use this ride.Here I was, innocent and unaware of the tangled mess that currently resides within the Steam VR community. All I wanted was to do the Earth, albeit in Google VR style. Alas, I am, depending on your VR politics, a fool or a hero for owning an Oculus Rift. <insert suitable insult or compliment> Sadly, this means I won't get the chance to satisfy my desire to do the Earth.That was just the start of my problems. To further add to my current distress, I discover there is a war, simmering in the vile underbelly of VR. Like it or not, I have been conscripted into the Oculus army and from now on, I must be on guard at all times. If I'm not careful, someone from the Hive army will be curt with me and ridicule my innocent VR device choice of purchase. Naturally, I would feel compelled to return with a witty retort, designed to melt his confidence quicker than a chunk of butter on some red hot grits, a cookin' on the Sunday skillet.Before, there were no doubts. No hate. I was free to be an Oculus user, without any fear or conflict. Now, the Hive haunts me. It mocks me and uses words only a child can understand. Yes. I hired a child to interpret the words, but it was just jibberish. But, then again, what else could it be, apart from childish nonsense?Ultimately, I teamed up with a little thing called indifference. Indifference gives me the power to see the reality of virtual reality. I can shrug my shoulders and laugh. Being able to laugh at it makes it a prime target for a bit of parody. Personally speaking, trying to resist parody is like some of the Hive and Oculus users trying to resist insulting each other for their choice.Now, the person I would have tremendous respect for, is the person who owns an Oculus, but argues vehemently that Hive is superiour or vice versa. Gotta love those "march-to-the-beat-of-their-own-drum" types. As well, a shout out to the "have-my-cake-and-eat-it" types. Respect. I love cake.Peace. Surrealistisk Og ift. det temaet dreier seg om. Jeg sitter fortsatt med et Logitech G25 som er haug-gammelt og nekter plent å kjøpe noe annet så lenge aktørene insisterer på lock-ins. "Kan brukes på PS4 og PC", "Kan brukes på Xbox One og PC". Pfft. Men Dirt Rally VR kjøpt på Steam og Oculus Rift fikk meg til å grave frem G25 igjen, fantastisk opplevelse. Endret 2. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå