Gunfreak Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars 1 minute ago, Dr.Peedee said: Gratulerer!! Hvilket kort ble det? Ble PNY sin 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars 1 hour ago, Gunfreak said: Ble PNY sin Litt luksus å få to generasjoner i en oppgradering. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars 18 hours ago, ps5 said: Litt luksus å få to generasjoner i en oppgradering. Blir spennede. Men puster ikke ut før alt er på plass og fungerer. Jeg har aldri funka opp en PC oppgradering. Men hater det. Hovedkort og CPU er jo såklart det verste. Det meste andre er jo plug and play. Men tror ikke jeg har bytta PSU på sånn 15 år. Egentlig burde jeg bytte hele kabinettet. Det er vel 20 år gammalt. Den har jo egentlig noen USB plasseringer foran. Men ledningene fra de usb pluggene har hvert ødelagt i type 10år. Så de 2 extra USBene har jeg ikke fått brukt på lenge. Så kan hende jeg nå bestille et nytt kabinett om 5090 viser seg å være for stor. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Ellers forsetter Ready or not å være en av mine favoritt spill i VR. 8mb.video-sWq-hxwkmrGy.mp4 8mb.video-Nzi-P0eZ72fO.mp4 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april Så er det å vente på incompetensen til posten. De fikk pakka fra komplett i går og jeg bestilt hvor pakka skulle settes fra seg. Og det var rundt 16 i går. Siden da har ingenting skjedde. På 24 timer. Sikkert fordi i dag drives hele posten av en kar som heter Bob. Og han jobber bare hver fjerde onsdag i måneden mellom 11 og 12. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april 5 minutes ago, Gunfreak said: Så er det å vente på incompetensen til posten. De fikk pakka fra komplett i går og jeg bestilt hvor pakka skulle settes fra seg. Og det var rundt 16 i går. Siden da har ingenting skjedde. På 24 timer. Sikkert fordi i dag drives hele posten av en kar som heter Bob. Og han jobber bare hver fjerde onsdag i måneden mellom 11 og 12. Håper du ikke får levert 40000 utenfor døra? Ingen hentested i nærheten? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april 3 minutes ago, ps5 said: Håper du ikke får levert 40000 utenfor døra? Ingen hentested i nærheten? Bor på landet og jeg er hjemme 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april 3 minutes ago, Gunfreak said: Bor på landet og jeg er hjemme Postmannen er litt opptatt neste uka med Halflife 2 RTX 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 1. april Del Skrevet 1. april 2 minutes ago, Gunfreak said: Bor på landet og jeg er hjemme Bor på en øy på landet. Det er helt bingo med levering av pakker her 🙄 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg ikke har død av inkompetanse for mange år siden. Alt kom i dag til min store overraskelse. Jeg tok en rask sjekk og det så ut som kortet passa. Så jeg bytta PSU som gikk greit. Stappe inn i påkrevde kablene for cpu og hovedkortet. Så noen nye type kablet som det sto 600W er jo litt lite. Noe 5090 sikkert bruker mer enn det. Så jeg slang de i en alt dette hadde tatt 20 minutter. Så kommer en time der jeg roter noe jævlig. For 5090 har jo en helt ny type connector. Og jeg finner en adapter med kortet, men den krever 4 8 pin connectors. Og det har jeg jo ikke. Jeg finner en 3 x 6+2. Men hva skal jeg gjøre med den 4? Jeg prøver å få 8 pin inn i den siste 8 pin, den passer ikke. Febrilsk Google og youtube for å finne noe løsning. Men alt blir bare rot. Leser på psu pappen flere ganger. Ved 3 lesing av utsiden av pappen ser jeg det står 2 x 16 pin PCI E. Hæ? Hvor er disse? Leter Febrilsk i 5 minutter. Før jeg finner de i pappesken der jeg slang de for en time siden. Og de passe jo de 16 inn i PSU og 16 inn i kortet. Nå håper jeg bare 600W er nok(alle kilder på nettet kaller disse 12V connectors) Nå tror jeg at jeg legger meg i skogen for å dø av pinighet. PCen er på og alt ser ut til å virke. Må ta en nærmere titt. Og aner ikke om det er stabilt under spilling. 3 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april @Gunfreak Lol Post noen videoer med spilling da etterhvert 😄 Jeg vil se Flight Sim 2024 hvis du har det og beskrivelser av opplevelsen, hva som er bra og dårlig. Mener jeg så at spillet fikk en ny stor oppdatering de siste dagene? Jeg tror det var noe foveated rendering greier? 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april 36 minutes ago, Enceladus said: @Gunfreak Lol Post noen videoer med spilling da etterhvert 😄 Jeg vil se Flight Sim 2024 hvis du har det og beskrivelser av opplevelsen, hva som er bra og dårlig. Mener jeg så at spillet fikk en ny stor oppdatering de siste dagene? Jeg tror det var noe foveated rendering greier? Ja er beta 2 eller noe kaller den. Skal få lasta ned å teste. Har generelt ikke hvert veldig imponert over MSFS2020 eller 2024. Vel bortsett fra den timen jeg kasta bort på egentlig ingenting, vil jeg kalle det en suksess. Brukte et par timer på gå gjennom innstillinger i Quadview, Pimax, DCS, samt jukse til meg DLSS 4. The baics jeg gjrode var. 1. Få igang DLSS 4. 2. De generelle DCS innstillingene er for det meste likt. Bortsett fra DLSS 4. Jeg hadde allerede ganske høye settings. 3. Det viktigste er at jeg økte kvaliteten på Quadview, foveated vinduet er større. Og oppløsningen utenfor vinduet er også høyere. Det hae irritert meg lenge når jeg ser på mine egne videoer. Så er jo store deler av cockpiten eller ting utenfor cockpit om jeg ser ut. I veldig lav kvalitet, på grense til pixilated. Jeg merket jo ikke dette selv når jeg flyr pga eye tracking. Men veldig merkbart på vidoene jeg laster opp. Ser jeg på F16 HUD er alt utenfor huden veldig lav oppløsning. Når er det et litt større område(som jeg også har økt fra 120% til 135% . Og det utenfor området er mindre blurry osv. Så det gjør at ting ser mye bedre ut. For publikum. Selv med økt kvalitet på bildet. Har jeg merkbart bedre ytelse. Har faktisk ikke telt FPS enda, men må gjøre det. I oppdraget jeg fly i dag har jeg slitt veldig med ytelsen. En blanding av tåke. Mye enheter osv. Jeg lagde oppdraget for flere måneder siden. Men fikk aldri noe video ut av det. Men i dag fløy jeg og det fløyt bra. Ikke konstant 60+ fps. Men virker som den ligger på rundt 60. Som er en stor forbedring. Da jeg har flydd DCS med type 45-55 i flere år. Alt virker også stabilt. Som tyder på at jeg ikke har ødelagt PCen i prosessen. Over en time i VR i DCS, uten problemer. 30 minutter i DCS i flat uten problemer. 8mb.video-Fnr-DMJvHVdo.mp4 1 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Enceladus skrev (54 minutter siden): @Gunfreak Lol Post noen videoer med spilling da etterhvert 😄 Jeg vil se Flight Sim 2024 hvis du har det og beskrivelser av opplevelsen, hva som er bra og dårlig. Mener jeg så at spillet fikk en ny stor oppdatering de siste dagene? Jeg tror det var noe foveated rendering greier? Beta update 2 finn full foveated rendering. Problemet er at den betaen virker ustabil for mange. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. april Del Skrevet 2. april Gunfreak skrev (6 timer siden): Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg ikke har død av inkompetanse for mange år siden. Alt kom i dag til min store overraskelse. Jeg tok en rask sjekk og det så ut som kortet passa. Så jeg bytta PSU som gikk greit. Stappe inn i påkrevde kablene for cpu og hovedkortet. Så noen nye type kablet som det sto 600W er jo litt lite. Noe 5090 sikkert bruker mer enn det. Så jeg slang de i en alt dette hadde tatt 20 minutter. Så kommer en time der jeg roter noe jævlig. For 5090 har jo en helt ny type connector. Og jeg finner en adapter med kortet, men den krever 4 8 pin connectors. Og det har jeg jo ikke. Jeg finner en 3 x 6+2. Men hva skal jeg gjøre med den 4? Jeg prøver å få 8 pin inn i den siste 8 pin, den passer ikke. Febrilsk Google og youtube for å finne noe løsning. Men alt blir bare rot. Leser på psu pappen flere ganger. Ved 3 lesing av utsiden av pappen ser jeg det står 2 x 16 pin PCI E. Hæ? Hvor er disse? Leter Febrilsk i 5 minutter. Før jeg finner de i pappesken der jeg slang de for en time siden. Og de passe jo de 16 inn i PSU og 16 inn i kortet. Nå håper jeg bare 600W er nok(alle kilder på nettet kaller disse 12V connectors) Nå tror jeg at jeg legger meg i skogen for å dø av pinighet. PCen er på og alt ser ut til å virke. Må ta en nærmere titt. Og aner ikke om det er stabilt under spilling. Litt mekking skal det være Men de 600W merkede kablene er vel det alle bruker, tror jeg. Så de holder nok bare alt er kabla skikkelig sammen. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april Gunfreak skrev (18 timer siden): Ja er beta 2 eller noe kaller den. Skal få lasta ned å teste. Har generelt ikke hvert veldig imponert over MSFS2020 eller 2024. Vel bortsett fra den timen jeg kasta bort på egentlig ingenting, vil jeg kalle det en suksess. Brukte et par timer på gå gjennom innstillinger i Quadview, Pimax, DCS, samt jukse til meg DLSS 4. The baics jeg gjrode var. 1. Få igang DLSS 4. 2. De generelle DCS innstillingene er for det meste likt. Bortsett fra DLSS 4. Jeg hadde allerede ganske høye settings. 3. Det viktigste er at jeg økte kvaliteten på Quadview, foveated vinduet er større. Og oppløsningen utenfor vinduet er også høyere. Det hae irritert meg lenge når jeg ser på mine egne videoer. Så er jo store deler av cockpiten eller ting utenfor cockpit om jeg ser ut. I veldig lav kvalitet, på grense til pixilated. Jeg merket jo ikke dette selv når jeg flyr pga eye tracking. Men veldig merkbart på vidoene jeg laster opp. Ser jeg på F16 HUD er alt utenfor huden veldig lav oppløsning. Når er det et litt større område(som jeg også har økt fra 120% til 135% . Og det utenfor området er mindre blurry osv. Så det gjør at ting ser mye bedre ut. For publikum. Selv med økt kvalitet på bildet. Har jeg merkbart bedre ytelse. Har faktisk ikke telt FPS enda, men må gjøre det. I oppdraget jeg fly i dag har jeg slitt veldig med ytelsen. En blanding av tåke. Mye enheter osv. Jeg lagde oppdraget for flere måneder siden. Men fikk aldri noe video ut av det. Men i dag fløy jeg og det fløyt bra. Ikke konstant 60+ fps. Men virker som den ligger på rundt 60. Som er en stor forbedring. Da jeg har flydd DCS med type 45-55 i flere år. Alt virker også stabilt. Som tyder på at jeg ikke har ødelagt PCen i prosessen. Over en time i VR i DCS, uten problemer. 30 minutter i DCS i flat uten problemer. 8mb.video-Fnr-DMJvHVdo.mp4 Den jevne bruker vil nok ligge langt over dine 60fps med det kortet der! , men du har nok litt større krav til utstyret i og med at du lager videoer og poster. Jeg har ikke så mye problem med å ligge på 72fps jevnt både i krevende singelplayer og online multiplayer med min i9/rtx4090 rigg. Men jeg har vel plottet inn snillere verdier i Quadviews. Men hyggelig å høre at det funker og at det er stabilt! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. april Del Skrevet 3. april 31 minutes ago, Dr.Peedee said: Den jevne bruker vil nok ligge langt over dine 60fps med det kortet der! , men du har nok litt større krav til utstyret i og med at du lager videoer og poster. Jeg har ikke så mye problem med å ligge på 72fps jevnt både i krevende singelplayer og online multiplayer med min i9/rtx4090 rigg. Men jeg har vel plottet inn snillere verdier i Quadviews. Men hyggelig å høre at det funker og at det er stabilt! Eneste grafikk options jeg ikke har på maks i DCS er view distance og AA( som strengt tatt ikke er nødvendig i 4k+) og flat shadows. Pluss at jeg nå bruker DLSS 4 istedet for MSAA x2. Men jeg har opplevd noe rare ting. Gode men rare. Det rareste er at DCS ser bedre ut i flat screen, enn det gjorde med en 3090. Noe som ikke henger på greip. Da jeg alltid har kjørt maks innstillinger i flat. Og det er samme 1440p skjerm. Det er ingen grunn at bytte et grafikk kort skal gjøre dette, samme kabler også. Så det er heller ikke en mulig forklaring Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. april Del Skrevet 4. april Med 5090 OC kan jeg spille Ready or Not i VR, med nesten alt på fult, eneste jeg har på "low" er AA som man ikke trenger når man kjører 4K+ Og det er veldig smooth. 8mb.video-2dI-lxyCbE51.mp4 2 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april Kan ikke være noe særlig kult å være Pimax kunde i USA framover.... Sitat " The U.S. tariff rate on Chinese imports will shoot up to 104% at 12:01 a.m. ET on Wednesday, a White House official confirmed to CNBC. Trump on Monday had threatened to raise existing tariffs on China by 50% on Wednesday unless Beijing dropped its retaliatory duties on U.S. goods by Tuesday. That same day, Trump said he specified that China faced a deadline of “12 o’clock” to remove its tariffs. Beijing vowed that it would not scrap its 34% retaliatory tariffs." Et VR headset blir dobbelt så dyrt for dem i forhold til original pris oppgitt på Pimax.com når de bestiller.... Og heller ikke gøy å være Pimax eller Winwing for den saks skyld. De har bra kundebase i USA virker det som. Salget i USA vil jo falle helt ut hvis denne tollen blir stående over noe tid. Trist. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 8. april Del Skrevet 8. april (endret) On 4/2/2025 at 5:55 PM, Dr.Peedee said: Beta update 2 finn full foveated rendering. Problemet er at den betaen virker ustabil for mange. Fixed foveated rendering testet med Quest 3. (max overklokket 5080). Dette ble for meg særdeles plagsomt med synlig border på høyre og venstre side. Fungerer om man holder hodet 100% i posisjon men da blir liksom litt av vitsen borte. For å unngå kræsj må man slå av hdr både i windows 11 og også i flatskjerm innstillingene i fs. Men selv uten foveated rendering ble ytelsen overraskende bra med native dlss nå. Pimax super med eventyrpris 25699 har forresten kommet til Proshop nå, her får man nok vente å se. https://www.proshop.no/VR-utstyr/Pimax-Crystal-Super-50PPD/3361899 Endret 8. april av ps5 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå