Enceladus Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars En del nye VR spill er annonsert, bla disse to: Flere her: https://www.reddit.com/r/virtualreality/s/x6Hh86Ayux Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Jeg synes nye vr headset lar vente på seg. Jeg har ikke vr oppsett for øyeblikket, så jeg lurer nesten bare på om jeg skal kjøpe noe snart. Jeg ønsker i utgangspunktet pc-vr, micro oled og høy fov med gode linser. Hva er de beste på markedet nå og hva ryktes å komme innenfor rimelighetens grenser? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars (endret) 13 hours ago, Trene Arnholdt said: Jeg synes nye vr headset lar vente på seg. Jeg har ikke vr oppsett for øyeblikket, så jeg lurer nesten bare på om jeg skal kjøpe noe snart. Jeg ønsker i utgangspunktet pc-vr, micro oled og høy fov med gode linser. Hva er de beste på markedet nå og hva ryktes å komme innenfor rimelighetens grenser? Hvilket headset har du tidligere hatt? Meganex er det nyeste akkurat nå som ser bra ut. Men den er ikke tilgjengelig enda. Men FOV ser ut til å være i minste laget etter det jeg har sett. Ellers ryktes det om litt av hvert. Det hevdes at Valve kommer med headsett i år. Asus kommer med et headsett som bruker Meta sitt OS, vistnok i år. Quest 4 er under utvikling men den er ikke forventet i år. Samsung og Google har et headset på vei i år men det virker å være noe i samme gate som Apple Vision Pro, så neppe særlig egnet til gaming. Jeg hørte også et rykte om Big Screen Beyond 2 av en tilfeldig person på reddit lol. Og så er det Pimax. Her er en ganske fersk artikkel om deres siste: https://www.roadtovr.com/pimax-shares-development-updates-on-dream-air-and-crystal-super-headsets/ Personlig sitter jeg veldig godt med Quest 3 frem til noe nytt skikkelig bra er ute. Den erstattet min tidligere Index, det var litt av en oppgradering og har dramatisk økt tiden jeg nå er i VR! Ellers har jeg også en PSVR2, den suger. Eller den er nok sikkert helt ok. Men faen så utrolig irriterende det headsettet er både på PC og til PS5. Sony har tatt så mange rare avgjørelser her. Endret 12. mars av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars 2 hours ago, Enceladus said: Hvilket headset har du tidligere hatt? Meganex er det nyeste akkurat nå som ser bra ut. Men den er ikke tilgjengelig enda. Men FOV ser ut til å være i minste laget etter det jeg har sett. Ellers ryktes det om litt av hvert. Det hevdes at Valve kommer med headsett i år. Asus kommer med et headsett som bruker Meta sitt OS, vistnok i år. Quest 4 er under utvikling men den er ikke forventet i år. Samsung og Google har et headset på vei i år men det virker å være noe i samme gate som Apple Vision Pro, så neppe særlig egnet til gaming. Jeg hørte også et rykte om Big Screen Beyond 2 av en tilfeldig person på reddit lol. Og så er det Pimax. Her er en ganske fersk artikkel om deres siste: https://www.roadtovr.com/pimax-shares-development-updates-on-dream-air-and-crystal-super-headsets/ Personlig sitter jeg veldig godt med Quest 3 frem til noe nytt skikkelig bra er ute. Den erstattet min tidligere Index, det var litt av en oppgradering og har dramatisk økt tiden jeg nå er i VR! Ellers har jeg også en PSVR2, den suger. Eller den er nok sikkert helt ok. Men faen så utrolig irriterende det headsettet er både på PC og til PS5. Sony har tatt så mange rare avgjørelser her. Jeg har hatt litt forskjellig. Det hele startet med forhåndsbestilling av 1. gen HTC Vive. Det siste jeg hadde var Reverb G2. Nå kjenner jeg at jeg har gått lenge uten vr. Jeg så på Meganex, men det blir for snever fov ja. Kanskje jeg bare kjøper et Quest 3 mens jeg venter på at det skal dukke opp noe nytt jeg også. Må man ha egen link kabel til pc-vr og er det nødvendig med Meta Quest+ abonnement? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars 11 minutes ago, Trene Arnholdt said: Jeg har hatt litt forskjellig. Det hele startet med forhåndsbestilling av 1. gen HTC Vive. Det siste jeg hadde var Reverb G2. Nå kjenner jeg at jeg har gått lenge uten vr. Jeg så på Meganex, men det blir for snever fov ja. Kanskje jeg bare kjøper et Quest 3 mens jeg venter på at det skal dukke opp noe nytt jeg også. Må man ha egen link kabel til pc-vr og er det nødvendig med Meta Quest+ abonnement? Bruk heller pengene på å kjøpe virtual desktop softwaren til Quest 3 og så en dedikert wi-fi 6e router til PCen. Fungerer like bra som kabel etter min mening og så blir du trådløs på PC. Nei trenger ikke Meta+ abonnement. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars 22 hours ago, Enceladus said: En del nye VR spill er annonsert, bla disse to: Flere her: https://www.reddit.com/r/virtualreality/s/x6Hh86Ayux Er skeptisk til et Battlefield type spill I VR. Er skeptisk til at de kan kan få bra nok spillermasse til at de ikke bare blir 3 spillere og masse botter. Det var jo et annet VR Battlefield spill noen år tilbake som jeg prøvde og det var en laggy mess. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars (endret) 2 hours ago, Trene Arnholdt said: Jeg har hatt litt forskjellig. Det hele startet med forhåndsbestilling av 1. gen HTC Vive. Det siste jeg hadde var Reverb G2. Nå kjenner jeg at jeg har gått lenge uten vr. Jeg så på Meganex, men det blir for snever fov ja. Kanskje jeg bare kjøper et Quest 3 mens jeg venter på at det skal dukke opp noe nytt jeg også. Må man ha egen link kabel til pc-vr og er det nødvendig med Meta Quest+ abonnement? Personlig ville jeg nå gått for Crystal Light om jeg hadde startet på "scratch". Q3 er ikke dum, men jeg savner de siste detaljene og sort-gjengivelse til spesielt simulering. Crystal Super ser ut til å ha store produksjonsutfordringer og selv 5090 vil slite med å levere denne oppløsningen. Hadde det ikke sett ut til at Valve Deckard kommer ila året hadde CrystalLight vært neste på min innkjøpsliste. (dessverre nettopp avsluttet salg av denne på Proshop). Q3 fungerer fint uten kabel men du må nok ha en gratis-konto (krav om facebook konto skal være fjernet), Steam Link er også et godt alternativ til Virtual Desktop som er langt enklere å ha med og gjøre og også gratis. Ikke like god, men svært nære. Endret 12. mars av ps5 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Enda en ny oppdatering til UEVR Ready or Not WE HAVE ARMS! I REPEAT WE HAVE ARMS! Ved å legge til armer fungerer også rekylen bedre av en eller annen grunn. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars On 3/8/2025 at 10:15 AM, ps5 said: Relatert er det også knalltilbud på eksempelvis g pro ratt / pedaler (kit) på https://logitechg.com/ akkurat nå, både rabatt og masse ekstra stash på kjøpet. Fikk g pro ratt og pedaler i dag. Dette var bare helt vilt rått med gt7 psvr2. Gleder meg til 5090 blir tilgjengelig så jeg får testet på pc. 11nm med realtime respons var noe helt annet en ca 1nm med g923 selv om begge i teorien har true force. Samme tilbud gjelder fremdeles og kan varmt anbefales. Jeg benytter med en playseat trophy. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Interessant. Har det første spillet men det traff meg ikke helt. Håper dette er bedre! Jeg liker at det tilsynelatende går litt i retning av Home World. Og apropos lignende spill, så kan jeg anbefale House Of The Dying Sun. Det er så gjennomført bra! https://store.steampowered.com/app/283160/House_of_the_Dying_Sun/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars On 3/13/2025 at 11:33 PM, Enceladus said: Interessant. Har det første spillet men det traff meg ikke helt. Håper dette er bedre! Jeg liker at det tilsynelatende går litt i retning av Home World. Og apropos lignende spill, så kan jeg anbefale House Of The Dying Sun. Det er så gjennomført bra! https://store.steampowered.com/app/283160/House_of_the_Dying_Sun/ Jeg koste meg veldig med første spillet. Selv om rogue like ikke er en sjanger jeg er super fan av. Og spillet ble fort veldig gjentagende. Men det var kult. Og når man så kampene fra utsiden så det drit bra ut. Man kunne zoome helt inn. Og detaljene på disse romskipet var helt enormt. Så om de kan bygge videre på dette. Skape mer variasjon og gjøre at man kan få en mer interessant gameplay loop. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars Jeg gjorde ikke koblingen før nå, men det er muligens noe stort i gjerde for VR de neste årene med Microsoft Xbox og Steam. Podcasten Ruff Talk snakker mer om det i sin siste episode: https://www.rufftalkvr.com/vr-news-vr-games-showcase-wrapup-flat2vr-studios-new-games-forefront-reave-zix-ghost-town-an/ Men ta med en klype salt altså. Dette er spekulativt. Likevel, veldig interessant hvis det skulle vise seg å være noe i det! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet torsdag kl 06:58 Del Skrevet torsdag kl 06:58 Konge! Jada, vet ikke alle liker gamepad i VR. Men jeg liker det! Det er herlig å bare slenge seg på sofaen og ikke måtte bruke noe energi på å bevege seg men fortsatt være i VR Og er det ikke slik at combat systemet i Kingdom Come uansett ville vært uegnet med motion controllers? 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet torsdag kl 11:06 Del Skrevet torsdag kl 11:06 4 hours ago, Enceladus said: Konge! Jada, vet ikke alle liker gamepad i VR. Men jeg liker det! Det er herlig å bare slenge seg på sofaen og ikke måtte bruke noe energi på å bevege seg men fortsatt være i VR Og er det ikke slik at combat systemet i Kingdom Come uansett ville vært uegnet med motion controllers? Kan man spille med tastatur og mus? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet torsdag kl 11:08 Del Skrevet torsdag kl 11:08 Enceladus skrev (4 timer siden): Konge! Jada, vet ikke alle liker gamepad i VR. Men jeg liker det! Det er herlig å bare slenge seg på sofaen og ikke måtte bruke noe energi på å bevege seg men fortsatt være i VR Og er det ikke slik at combat systemet i Kingdom Come uansett ville vært uegnet med motion controllers? Jeg tror combat systemet Kingdom Come ville vært perfekt med motion controllers!! Men måtte nok noe arbeid til å få det til å funke. Spillet prøver jo å etterligne virkeligheten så godt det går med gamepad stikkene eller mus - der du bruker spaken for å slashe ovenfra, fra sidene eller underfra/rett fram. Var det ikke et nintendo wii spill, en Zelda, som brukte bevegelsene på dingsen du holdt i hånda for å bestemme slagene? Åkke som - Kingdom Come vil være fantastisk VR uansett. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet torsdag kl 13:30 Del Skrevet torsdag kl 13:30 2 hours ago, Gunfreak said: Kan man spille med tastatur og mus? Ja. Testet kjapt nå. Men synes ikke det var spesielt god opplevelse. Gamepad er etter min mening bedre her. Da har du én dings med ferre knapper som fortsatt gjør alt du trenger. Det er mindre knot med gamepad og dessuten mer behagelig ergonomisk. Å flytte bildet rundt med musen er også noe desorienterende. Ja man ser i stor grad med hodet som i alle VR spill, men når en sitter eller ligger slik jeg gjør så kompenserer jeg også med å flytte bildet med stikkene. Musebevegelsen her er for brå og rask. Men mulig at dette kan justeres på... 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet torsdag kl 13:37 Del Skrevet torsdag kl 13:37 6 minutes ago, Enceladus said: Ja. Testet kjapt nå. Men synes ikke det var spesielt god opplevelse. Gamepad er etter min mening bedre her. Da har du én dings med ferre knapper som fortsatt gjør alt du trenger. Det er mindre knot med gamepad og dessuten mer behagelig ergonomisk. Å flytte bildet rundt med musen er også noe desorienterende. Ja man ser i stor grad med hodet som i alle VR spill, men når en sitter eller ligger slik jeg gjør så kompenserer jeg også med å flytte bildet med stikkene. Musebevegelsen her er for brå og rask. Men mulig at dette kan justeres på... Kanskje jeg skal prøve en gang, men må unansett blir ferdig med min første gjennomspilling. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet torsdag kl 14:17 Del Skrevet torsdag kl 14:17 Da kom det et Pimax Crystal Light fra Proshop i dag. Jeg får ikke registrert det med ordrenummer fra proshop, så måtte lage en ticket. Å få løst dette via kundeservice til Pimax virker som det kan ta tid. Regner med at planen med å bruke helgen i VR går i dass nå. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 15:44 Del Skrevet torsdag kl 15:44 (endret) Bigscreen Beyond 2 er her, denne ser også spennende ut - spesielt med eye tracking rundt hjørnet. Endret torsdag kl 15:47 av ps5 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet torsdag kl 17:18 Del Skrevet torsdag kl 17:18 1 hour ago, ps5 said: Bigscreen Beyond 2 er her, denne ser også spennende ut - spesielt med eye tracking rundt hjørnet. Hah! Det lille ryktet jeg hørte om at en 2er var på vei på reddit for en tid siden stemte altså! Åpenbart et veldig kult headset! Dette skulle nok passe visse personer veldig bra! Er jeg klar for en oppgradering? Nei, ikke riktig enda. Har jo tross alt bare hatt Quest 3 i litt over et år nå. Quest 3 er dessuten et ganske annerledes type headsett og egnet til andre fokusområder med bl.a. trådløs og standalone egenskaper jeg setter pris på. Men jeg har også lyst å vente å se hva Valve gjør. Ryktene sier at de lanserer noe i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå