Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Om ikke alle har gitt opp FS2024 så kan den nå kjøres med DLSS4, tester selv as we speak men virker svært lovende.

Da har jeg fått testet litt, ikke lett å a/b teste da fs2024 gjerne tryner (skikkelig) når man switcher mellom taa og dlss, men rent subjektivt er problemene med tidligere dlss borte og man får litt høyere ytelse med dlaa vs taa 100%. Så la oss kalle det en god start. Jeg vil nok kjøre denne fremover.

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Enceladus said:

@Gunfreak

Hvordan fikset du å velge modus på drakten uten trackpad på kontrolleren i Crysis?

For meg var bare å trykke ned høyre stick. Brukte litt tid på å skjønne hvordan jeg faktisk valgte saker. Trodde først jeg måtte flytte på stikka. Så trodde jeg at jeg valgte det med hode.

Men det er mye enklere enn så. Trykke ned høyre stikke. Og flytt høyre kontroll. Det er alt som skal til. Egentlig kjempe lett. Og veldig raskt når man har skjønt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk ikke testet veldig mye. Men dette virker lovende!
Ble mest dilling med grafikk innstillinger og så var det en del styr med PSVR2 jeg bruker nå... Jævla drittheadsett! Forsøker å spare Quest 3 batteriet inntil jeg får nytt i posten, så må slite med PSVR2 i noen uker nå.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Cliffs of Dover Blitz VR beta har siden november eller desember hvert i debug mode. Etter å ha lagt til mye. Fant de ut at de måtte finne løsningen på de ekstremt hyppige krasjene spillet opplevde.

De strippet spillet ikke bare for div grafiske forbedringer. Men fjernet også bygninger og trær. 

Man ble bedt å å fly en fast rute. Ikke noe skyting eller noe. Bare fly.

Gjennom flere uker. Begynte det å komme svar.  De fjernet noen gamle koder. Og oppgraderte et system som var fra 2011 til 2023. 

Nå har de lagt tilbake det nye true sky systemet og spillet er fremdeles stabilt.

Siden jeg lager videoer er jeg ofte nødt til å restarte oppdrag ofte. Noe som gjorde at jeg fikk veldig hyppige krasjer.

I dag stress testa jeg siste debug beta version. I nesten 2 timer hoppet jeg mellom quick missions. Forandret på skyer og tåke osv. 

Ikke en krasj i dag. Så det lover bra.

Lenke til kommentar

Testet mer Crysis i dag men på Quest 3. Stor forbedring i ytelse og ser mye penere ut enn på PSVR2! Dette spillet kan bli en riktig så god opplevelse! Men tror jeg venter med å spille mer til jeg har fått den nye batteristroppen i hus.

Det er litt utrolig at et kablet headset som PSVR2 er så mye dårligere enn trådløs med Quest 3.

Det er også mer dill med å starte opp PSVR2, ta på hodetelefoner og sørge for at alt funker slik det skal før jeg endelig kommer i gang med spillingen. Batteriene på kontrollerene tømmes også fort, gjerne i løpet av en økt. Med Quest så kan det gå uker før batteriene er tomme og da er det bare å bytte til nye så er jeg i gang igjen.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Enceladus said:

Testet mer Crysis i dag men på Quest 3. Stor forbedring i ytelse og ser mye penere ut enn på PSVR2! Dette spillet kan bli en riktig så god opplevelse! Men tror jeg venter med å spille mer til jeg har fått den nye batteristroppen i hus.

Det er litt utrolig at et kablet headset som PSVR2 er så mye dårligere enn trådløs med Quest 3.

Det er også mer dill med å starte opp PSVR2, ta på hodetelefoner og sørge for at alt funker slik det skal før jeg endelig kommer i gang med spillingen. Batteriene på kontrollerene tømmes også fort, gjerne i løpet av en økt. Med Quest så kan det gå uker før batteriene er tomme og da er det bare å bytte til nye så er jeg i gang igjen.

Crystal er veldig grei.

Men jeg må bruke steam vr som openxr runtime, da obs nektet å recorde openxr window. Så må kjøre steam vr med openxr runtime så jeg can recorde med openvr plugin. Så får sikkert noe dårligere ytterste pga det.

Alt jeg gjør er å starte steam vr. Starte obs(må startes etter steamvr ellers krasjer steamvr) starte crysis vr mod. Og er good to go. Crystal kontrollene har sikkert 12-24 timer batteritid og bare lades med USBC. Headsettet må lades sikkert 10 ganger for hver gang kontrollene må lades.

Selv bruker jeg gunstocken min. Som er veldig grei å ha for medium to long range shooting.

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje nevnt det før i tråden, men man kan altså nå få kjøpt Pimax Crystal Light fra Proshop.no. Så det er da å mulig å få norske kjøpsbetingelser osv...  og levert om en par dager. 

Åkke som - det jeg i hvert fall ikke har sagt før er at Proshop også nå har litt tilleggsutstyr til Pimax inne på lager. Det hadde de ikke for noen uker siden... Så, jeg venter nå på å få top strappen som skal gjøre den enda mer behagelig å ha på. Hadde en "uorignal" greie fra Temu som ikke passet helt, og uansett hva jeg gjorde så hjalp den ikke særlig. Så blir nice å få en som passer som den skal :)

Lenke til kommentar

Hvis andre har sansen for immersion og har et snev av racing interesse kan jeg varmt anbefale en av disse: https://www.playseatstore.com/product/playseat-trophy  Beste vr investering jeg har gjort de siste årene med noen dager erfaring. Med vr stjeler den ikke mer enn ca 60x150 cm areal ettersom man kan sette den inntil en vegg (går naturligvis ikke med triple screen) og løfter realismen til overraskende høyder ettersom du sitter dønn stabilt og kan bremse med 100% kraft helt problemfritt. Force feedback blir også noe helt annet med stabil platform, Kommer på salg til 5200 på neste Power dnb supertilbud ved månedsskiftet.

Jeg er selv mest fornøyd med ac evo selv om den er i sin spede begynnelse (og i praksis krever 4090/5090 for vr) pga fysikk realismen. 

Merk: ikke mye fleksibilitet i kjøreposisjon så egner seg nok best for de mellom 175-185 i lengde, eller noe lavere hvis korte bein (grunnet posisjon av ratt som har fast høyde men kan vinkles). Rattfeste må også inverteres for eks g920/g923 noe som ikke er nevnt i manualen.

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...