Enceladus Skrevet i går, 17:20 Del Skrevet i går, 17:20 13 minutes ago, Gunfreak said: For meg er 6dof controllers ja. Da alle spill med vr har head tracking. Ellers er det ikke vr. Da er det bare en skjerm i et vr headset som en film. Tja... de første VR headsettene som startet denne nye bølgen med VR, først og fremst Oculus DK1, var 3 dof. Det samme var også en del av disse mobile headsettene som kom ut før Quest; GearVR, Daydream, Oculus Go etc. Der er ikke særlig god VR synes jeg, men det er innenfor definisjonen av VR. Mitt første VR headsett Oculus DK2 var derimot 6 dof. Min gamle Oculus DK2 og Quest 3 Oculus Rift (2016) kom offisielt med en Xbox gamepad i pakken og hadde en rekke spill designet for gamepad, flere litt større veldig polerte spill som Edge of Nowhere, Eve Valkyrie, Lucky's Tale, Chronos etc. Jeg tror veldig mange forventet det var slik VR fremtiden ville bli seende ut. Men så kom Valve og HTC med Vive og de første 6dof håndkontrollerne og satte en kjepp i hjulene for VR spill med gamepad Det var dagens TED foredrag. takk for meg! 1 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet i går, 19:00 Del Skrevet i går, 19:00 Okei, så det er fortsatt noe jank i Cyberpunk VR modden. Den er ikke perfekt enda, virker som noen problemer er løst og så har det oppstått nye? 3Den er litt merkelig innimellom hvor det ser ut som den går over i 2d og folk liksom flyter litt over bakken, virker litt random når det skjer. Et annet problem som jeg tror skyldes DLSS er at hvis en beveger hodet for raskt så glitcher bildet til rundt kantene. Jeg ligger å spiller på sofaen, ser rett opp i taket, så merker ikke mye til dette uansett, så det er ikke et stort problem for meg. Men mulig at dette er dealbreakers for noen her. Så ja... Ikke perfekt altså men fortsatt er det verdt det! Det er likevel utrolig gøy! c1dcde5d9138c414b157edcfd3ea552c.mp4 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Assetto Corsa Evo var skuffende når det kommer til VR-støtte. Mye artifacts og ekstrem dårlig performance. Holder meg til Assetto Corsa i noen måneder til tror jeg til de får patchet spillet, og forhåpentligvis fikser VR støtten. Ellers virker det svært lovende mtp. Kjøringen og bil-fysikken Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) 1 hour ago, Papirkurven said: Assetto Corsa Evo var skuffende når det kommer til VR-støtte. Mye artifacts og ekstrem dårlig performance. Holder meg til Assetto Corsa i noen måneder til tror jeg til de får patchet spillet, og forhåpentligvis fikser VR støtten. Ellers virker det svært lovende mtp. Kjøringen og bil-fysikken Litt jobb å få opp med grei kvalitet, default er definitivt potet men med alt på ultra ser det ikke ille ut (4090 anbefales nok her, den kan finne på å sluke over 19gb vram), definitivt en god start (vil jo oppdateres fortløpende til ihvertfall oktober). Endret 12 timer siden av ps5 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Ga opp MSFS2024, bortsett fra trær ser det ikke noe bedre ut en 2020, norske veier er limt på siden av fjell og ser helt tullete ut. Og jeg fant minimum grafikk instillinger jeg kunne leve med, og det kjørte fremdeles ræv, som en som ikke flyr store fly høyt oppe, men helikopter og små fly nede. Vil jeg ha en brukbar grafikk, da det er som gir meg noe i MSFS spillene. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 22 minutes ago, Gunfreak said: Ga opp MSFS2024, bortsett fra trær ser det ikke noe bedre ut en 2020, norske veier er limt på siden av fjell og ser helt tullete ut. Og jeg fant minimum grafikk instillinger jeg kunne leve med, og det kjørte fremdeles ræv, som en som ikke flyr store fly høyt oppe, men helikopter og små fly nede. Vil jeg ha en brukbar grafikk, da det er som gir meg noe i MSFS spillene. Har du testet landing challengene med helikopter? Disse er aldeles nydelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå