Enceladus Skrevet torsdag kl 17:20 Del Skrevet torsdag kl 17:20 13 minutes ago, Gunfreak said: For meg er 6dof controllers ja. Da alle spill med vr har head tracking. Ellers er det ikke vr. Da er det bare en skjerm i et vr headset som en film. Tja... de første VR headsettene som startet denne nye bølgen med VR, først og fremst Oculus DK1, var 3 dof. Det samme var også en del av disse mobile headsettene som kom ut før Quest; GearVR, Daydream, Oculus Go etc. Der er ikke særlig god VR synes jeg, men det er innenfor definisjonen av VR. Mitt første VR headsett Oculus DK2 var derimot 6 dof. Min gamle Oculus DK2 og Quest 3 Oculus Rift (2016) kom offisielt med en Xbox gamepad i pakken og hadde en rekke spill designet for gamepad, flere litt større veldig polerte spill som Edge of Nowhere, Eve Valkyrie, Lucky's Tale, Chronos etc. Jeg tror veldig mange forventet det var slik VR fremtiden ville bli seende ut. Men så kom Valve og HTC med Vive og de første 6dof håndkontrollerne og satte en kjepp i hjulene for VR spill med gamepad Det var dagens TED foredrag. takk for meg! 1 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet torsdag kl 19:00 Del Skrevet torsdag kl 19:00 Okei, så det er fortsatt noe jank i Cyberpunk VR modden. Den er ikke perfekt enda, virker som noen problemer er løst og så har det oppstått nye? 3Den er litt merkelig innimellom hvor det ser ut som den går over i 2d og folk liksom flyter litt over bakken, virker litt random når det skjer. Et annet problem som jeg tror skyldes DLSS er at hvis en beveger hodet for raskt så glitcher bildet til rundt kantene. Jeg ligger å spiller på sofaen, ser rett opp i taket, så merker ikke mye til dette uansett, så det er ikke et stort problem for meg. Men mulig at dette er dealbreakers for noen her. Så ja... Ikke perfekt altså men fortsatt er det verdt det! Det er likevel utrolig gøy! c1dcde5d9138c414b157edcfd3ea552c.mp4 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet fredag kl 10:19 Del Skrevet fredag kl 10:19 Assetto Corsa Evo var skuffende når det kommer til VR-støtte. Mye artifacts og ekstrem dårlig performance. Holder meg til Assetto Corsa i noen måneder til tror jeg til de får patchet spillet, og forhåpentligvis fikser VR støtten. Ellers virker det svært lovende mtp. Kjøringen og bil-fysikken Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 11:20 Del Skrevet fredag kl 11:20 (endret) 1 hour ago, Papirkurven said: Assetto Corsa Evo var skuffende når det kommer til VR-støtte. Mye artifacts og ekstrem dårlig performance. Holder meg til Assetto Corsa i noen måneder til tror jeg til de får patchet spillet, og forhåpentligvis fikser VR støtten. Ellers virker det svært lovende mtp. Kjøringen og bil-fysikken Litt jobb å få opp med grei kvalitet, default er definitivt potet men med alt på ultra ser det ikke ille ut (4090 anbefales nok her, den kan finne på å sluke over 19gb vram), definitivt en god start (vil jo oppdateres fortløpende til ihvertfall oktober). Endret fredag kl 11:29 av ps5 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet fredag kl 11:29 Del Skrevet fredag kl 11:29 Ga opp MSFS2024, bortsett fra trær ser det ikke noe bedre ut en 2020, norske veier er limt på siden av fjell og ser helt tullete ut. Og jeg fant minimum grafikk instillinger jeg kunne leve med, og det kjørte fremdeles ræv, som en som ikke flyr store fly høyt oppe, men helikopter og små fly nede. Vil jeg ha en brukbar grafikk, da det er som gir meg noe i MSFS spillene. 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 11:52 Del Skrevet fredag kl 11:52 22 minutes ago, Gunfreak said: Ga opp MSFS2024, bortsett fra trær ser det ikke noe bedre ut en 2020, norske veier er limt på siden av fjell og ser helt tullete ut. Og jeg fant minimum grafikk instillinger jeg kunne leve med, og det kjørte fremdeles ræv, som en som ikke flyr store fly høyt oppe, men helikopter og små fly nede. Vil jeg ha en brukbar grafikk, da det er som gir meg noe i MSFS spillene. Har du testet landing challengene med helikopter? Disse er aldeles nydelige. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 10:39 Del Skrevet lørdag kl 10:39 (endret) On 1/17/2025 at 11:19 AM, Papirkurven said: Assetto Corsa Evo var skuffende når det kommer til VR-støtte. Mye artifacts og ekstrem dårlig performance. Holder meg til Assetto Corsa i noen måneder til tror jeg til de får patchet spillet, og forhåpentligvis fikser VR støtten. Ellers virker det svært lovende mtp. Kjøringen og bil-fysikken Vil anbefale å gi det en sjanse til om du har "god nok" hardware. Jeg fikk langt bedre resultater med virtual desktop kontra steam link som jeg forsøkte initielt. Et relativt godt ratt er nok nesten et must, og jeg har en enklere cockpit på shoppinglisten. Det som har irritert meg mest med GT7 er detaljene på avstand som overhodet ikke er noe problem her - gøy å teste med forskjellige værforhold. Selve realismen i kjøringen er også naturligvis noen knepp opp. Ser frem til fortsettelsen. Det største problemet med nåværende versjon er nok aien som forhåpentlig får en skikkelig overhaling underveis - bilene kjører som klovner. Edit: Etter å ha målt litt var jeg kanskje litt vel optimistisk. Jeg sliter med å holde 60fps på maks overklokket 4090 der absolutt alt av minne allokeres og load ligger på 97-99% kontinuerlig. Jeg trodde subjektivt dette var høyere. Men å dra dette på "normal" hardware i vr kan man nok bare glemme til de har fått optimalisert litt. Tror selv 5090 får sitt å stri med her FSR3 kan man bare glemme da du får artifakter av en annen verden. Etter å ha lagt ned noen timer tror jeg at jeg med sikkerhet kan si dette blir den nye gullstandarden for racing, Fysikken er helt rå - spesielt med tanke på dekkene. Road cars er nok de absolutt best modellerte foreløpig og et fint sted å starte. Den største forskjellen fra forgjengeren er at man kan treffe veikanter / gress / grus uten å fullstendig miste kontrollen - en stor fordel ettersom "ai" kan finne på å treffe deg bakfra i svinger da du tilsynelatende er usynlig for dem. "Barrel roll" i god fart er dessuten en opplevelse i vr - mer skremmende enn man skulle tro Endret søndag kl 11:37 av ps5 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet søndag kl 20:31 Del Skrevet søndag kl 20:31 (endret) Noen performance test videoer av Cyberpunk. Nesten alt av instillinger på Max. Først litt fra introen og så litt gladvold i video nr 2 med skyting og biljakt: Dette spillet er insane i VR! En kjempeopplevelse! Det kjører utrolig bra og ser dritfint ut! Det er fortsatt litt smårusk med modden, men det er ikke mye etter min mening. Modden er nå i en mye bedre form enn hva den var for et års tid siden. Veldig spillbart! Endret søndag kl 20:39 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet søndag kl 21:58 Del Skrevet søndag kl 21:58 Nok en Cyberpunk video. Denne gangen med H.264+ codec i virtual desktop, som slik jeg forstår det er best egnet for raske action spill. Og jeg synes det merkes, spillet føles enda mer smooth nå. Det er også mindre av denne litt rare pixeleffekten (hvis det da bare ikke er innbilning 😅), som dukker opp innimellom rundt geværmunningen når det skytes. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet mandag kl 13:16 Del Skrevet mandag kl 13:16 Stalker 2 er Spillbart i vr 8mb.video-vSg-7FNaog9S.mp4 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet mandag kl 18:56 Del Skrevet mandag kl 18:56 (endret) Kjøpte meg ny batteri strap og litt annet til Quest 3. Min gamle som er et annet merke (Aubika) har begynt å miste mye kapasitet på batteriet. Men jeg har jo også stort sett brukt den nesten hver dag i over et år nå og gjerne med flere ladinger på en dag, så ikke rart at den har mistet kapasitet. Dette sier jo også litt om hvor mye jeg har likt Quest 3 som headset. Har aldri brukt et headset så utrolig mye! Jeg gikk for K4 versjonen som er en elite type strap. Alternativet ville vært H4 Halo strap. Men jeg har egentlig aldri likt halo straps så derfor gikk jeg for elite. Jeg gambler også litt på at den kan tiltes opp på hodet og sitter ålreit der (ser slik ut i videoer) slik at jeg har bakhodet fritt og hvilende på pute når jeg ligger på sofaen; som er der jeg nå bruker mesteparten av tiden min i VR. Endret mandag kl 18:57 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Kjøpte meg også en PC adapter til PSVR2. Mens jeg venter på den så koblet jeg opp PSVR2 til gamle PCen med 2080Ti og la in Luke Ross modden til Cyberpunk og fikk utrolig nok spillet til å kjøre stabilt i potet kvalitet, så fikk gjort meg opp noen inntrykk av PSVR2. Og PSVR2 kan altså være enda bedre i dette spillet en Quest 3! Bedre FOV og OLED er jo flott! Og så løste PSVR2 et litt snodig problem jeg hadde i spillet med at bildet henger etter i kantene hvis jeg vrir hodet for fort med Quest 3. Det er ikke noe problem hvis jeg ligger å spiller, men med PSVR2 må jeg sitte fordi den ikke har ligge modus slik som Quest 3. Blir spennende å teste mer når adapteren kommer. Endret 7 timer siden av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå