Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Star Wars Outlaws er utrolig stemningsfullt!

 

Både ser bra ut og kjører bra på PCen min! Stabil 90fps med god oppløsning. Jo høyere oppløsning jo bedre ser det ut. Det er fortsatt litt smårusk med visse grafikkdetaljer som ikke ser helt riktig ut, men det er så lite at jeg lett kan se forbi det.

Og i forhold til andre Luke Ross mods jeg har spilt som Cyberpunk så er spillfølelsen her mye bedre fordi det er i 3dje person.

Dette er virkelig anbefalt i VR!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (21 timer siden):

Star Wars Outlaws er utrolig stemningsfullt!

 

Både ser bra ut og kjører bra på PCen min! Stabil 90fps med god oppløsning. Jo høyere oppløsning jo bedre ser det ut. Det er fortsatt litt smårusk med visse grafikkdetaljer som ikke ser helt riktig ut, men det er så lite at jeg lett kan se forbi det.

Og i forhold til andre Luke Ross mods jeg har spilt som Cyberpunk så er spillfølelsen her mye bedre fordi det er i 3dje person.

Dette er virkelig anbefalt i VR!

Høres kult ut. Men er det ikke mye styr å få det til å funke?

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Dr.Peedee said:

Høres kult ut. Men er det ikke mye styr å få det til å funke?

Veldig lite styr. Du extracter noen filer til spillmappa og så kjører et lite program som setter opp ting. Og så er det bare å starte opp spillet på vanlig måte, starter da rett opp i brillene. Veldig enkelt.

Hvert spill som er støttet har også noen optimale innstillinger du bør justere i spillets grafikkinnstillinger og en egen meny for modden. Men alt dette kan justeres etter behov underveis når du spiller.

Mer om det her:

Spoiler

Setup

I developed and tested the Star Wars Outlaws mod using the Ubisoft+ version of the game; other editions should also work, but if you encounter issues please upload your RealVR.log file somewhere so we can try to sort them out. Also, always make sure that your video drivers are updated to the latest version.

Run the game flat (not in VR) at least once, so that it can generate its config files and you can check that it works correctly. Then quit out of it and extract the mod archive into the "C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Star Wars Outlaws" folder. Note that you might need to customize the path if you moved your library or own the game from a different store, but it will always be the folder that contains the "Outlaws.exe" executable file.

Finally run RealConfig.bat. It will perform a few required operations (including the v-sync fix for NVIDIA drivers) and preselect graphics settings that are known to work well in VR. Remember that running RealConfig is mandatory; if you omit this step the mod will not work.

At this point, the next time you launch Star Wars Outlaws it should automatically display in your VR headset. You're almost ready to maraud across the galaxy, but I recommend that you first tweak a few things in-game, in order to get the best possible experience.

Setting the resolution

You will need to play in windowed mode. The high resolution needed for VR can be set very easily by bringing up the mod overlay and looking for a slider in the main "R.E.A.L. VR" tab named "Target pixels per degree". Set it to a value approximately in the range 15-25 depending on your GPU (the mod now defaults to 15 the first time you launch it), then press the "Adapt resolution" button to set the game resolution to your preferred value. You can do that at any moment, even during actual gameplay. The target PPD you choose will be remembered and re-applied automatically across sessions.

Cutscenes

Most cutscenes are fully 3D and allow you to look anywhere without restrictions. There can be subtle black bars above and below, which work correctly in VR and give that "cinematic" look without overly restricting your field of view.

Several cutscene segments however were prerendered by the developers and stored as movies (notably the initial one when you first start your adventure) so there's nothing I can do about them: they will appear as if projected on a virtual 2D screen in VR.

The cinematics quality is mostly very good, but as usual there will be some missing props, invisible chairs, levitating characters and so on in the parts of the scene that you were never supposed to see in the flat game.

Game options

You can set all graphics and gameplay options in the game menus according to your liking and how powerful your GPU is, but there are a few settings that you must leave to the defaults preselected by RealConfig in order for the mod to work properly. Specifically:

In the CONTROLS menu, Aim assist must be Off, and under Advanced Controls I also recommend setting Starship aim assist to Manual aim and Starship horizon auto-align to Off.

In the VIDEO menu:

  • Vertical sync = Off

  • Display mode = Window

  • Cinematic display mode = Fill screen (this is very important, otherwise menus will be borked and your field of view will be severely restricted)

  • Cinematics framerate = Unlocked

  • Frame rate limiter = Off

  • NVIDIA Reflex low latency = Off

  • Frame Generation = Off

  • Ray Reconstruction = Off

In the GRAPHICS menu you can tweak whatever you like, but I highly recommend that under Advanced graphics you set all the RAYTRACING and VOLUMETRIC EFFECTS to their minimum values. They do little to improve the VR image and eat up a lot of fps. I already killed the super-obnoxious Depth of field and Motion blur (together with the hidden Lens distortion that was making the whole world swim in VR) so you won't have to worry about those.

Finally, I recommend that in the USER INTERFACE you set the HUD icon size to 150%, as world item icons can look tiny in the headset.

Input

You will want to use a gamepad to play Star Wars Outlaws (XInput-compatible controllers like the ones from Microsoft are the best for my mods). Keyboard and mouse sort of work too, but there might be issues, like mouse clicks activating other windows at random or some entries in the game menus being unreachable with the cursor; thus, in order to have a smooth experience, using a gamepad is highly recommended.

There is a strange bug with this game where it can complain about the controller being disconnected while you are navigating the mod overlay, although it isn't really disconnected and becomes available again as soon as you close the overlay. I will try to fix this if possible.

Update: remember to disable Steam Input, for the game or globally. It often tends to create problems with my mods, and with this title many of you have reported crashes to desktop each time they open the mod overlay.

Don't worry about console-player syndrome: in my mods aiming is gaze-driven and extremely fast, intuitive and accurate, so even if you're used to playing FPS with your mouse, give your gamepad a chance 😉

HUD

In Star Wars Outlaws, to show all HUD elements in their correct 3D positions (for instance enemy status bars, quest markers, etc.) I used the same technique I employed for the Uncharted and Horizon Forbidden West games.

This has the unfortunate side effects that the HUD will always be headlocked, i.e., following your head rotation, instead of looking as if it was suspended in space in front of you; also, some HUD elements like the subtitles will jitter/double slightly when you look around.

The HUD rescaling can be finely customized, so you won't miss any of the important information that appears at the sides. If the default size I suggest doesn't work for you, you can tweak it in the "SWO" tab of the R.E.A.L. VR mod overlay, using the "HUD scale" slider with default at 0.4 (NOTE: I'm not referring to the usual sliders found in the "R.E.A.L. VR" main tab, which won't have any effect in this title).

The "HUD scale" slider in the "SWO" tab takes effect immediately while playing, without any need to bump the resolution.

Gameplay

The Star Wars Outlaws mod supports 6 DoF tracking, i.e, the camera will follow your head rotation and movement. You are going to experience the full impact of that when you're traveling and shooting in space, believe me 😉

In the "SWO" tab you can change the world scale, from small adjustments to playing with dolls or giants, and even force the game to render to a 2D virtual screen in case you should find a section too hard to play in full VR. You can optionally bind the 2D virtual screen toggle so that it's quickly activated/deactivated by pressing both gamepad thumbsticks.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (1 time siden):

Veldig lite styr. Du extracter noen filer til spillmappa og så kjører et lite program som setter opp ting. Og så er det bare å starte opp spillet på vanlig måte, starter da rett opp i brillene. Veldig enkelt.

Hvert spill som er støttet har også noen optimale innstillinger du bør justere i spillets grafikkinnstillinger og en egen meny for modden. Men alt dette kan justeres etter behov underveis når du spiller.

Mer om det her:

  Skjul innhold

Setup

I developed and tested the Star Wars Outlaws mod using the Ubisoft+ version of the game; other editions should also work, but if you encounter issues please upload your RealVR.log file somewhere so we can try to sort them out. Also, always make sure that your video drivers are updated to the latest version.

Run the game flat (not in VR) at least once, so that it can generate its config files and you can check that it works correctly. Then quit out of it and extract the mod archive into the "C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Star Wars Outlaws" folder. Note that you might need to customize the path if you moved your library or own the game from a different store, but it will always be the folder that contains the "Outlaws.exe" executable file.

Finally run RealConfig.bat. It will perform a few required operations (including the v-sync fix for NVIDIA drivers) and preselect graphics settings that are known to work well in VR. Remember that running RealConfig is mandatory; if you omit this step the mod will not work.

At this point, the next time you launch Star Wars Outlaws it should automatically display in your VR headset. You're almost ready to maraud across the galaxy, but I recommend that you first tweak a few things in-game, in order to get the best possible experience.

Setting the resolution

You will need to play in windowed mode. The high resolution needed for VR can be set very easily by bringing up the mod overlay and looking for a slider in the main "R.E.A.L. VR" tab named "Target pixels per degree". Set it to a value approximately in the range 15-25 depending on your GPU (the mod now defaults to 15 the first time you launch it), then press the "Adapt resolution" button to set the game resolution to your preferred value. You can do that at any moment, even during actual gameplay. The target PPD you choose will be remembered and re-applied automatically across sessions.

Cutscenes

Most cutscenes are fully 3D and allow you to look anywhere without restrictions. There can be subtle black bars above and below, which work correctly in VR and give that "cinematic" look without overly restricting your field of view.

Several cutscene segments however were prerendered by the developers and stored as movies (notably the initial one when you first start your adventure) so there's nothing I can do about them: they will appear as if projected on a virtual 2D screen in VR.

The cinematics quality is mostly very good, but as usual there will be some missing props, invisible chairs, levitating characters and so on in the parts of the scene that you were never supposed to see in the flat game.

Game options

You can set all graphics and gameplay options in the game menus according to your liking and how powerful your GPU is, but there are a few settings that you must leave to the defaults preselected by RealConfig in order for the mod to work properly. Specifically:

In the CONTROLS menu, Aim assist must be Off, and under Advanced Controls I also recommend setting Starship aim assist to Manual aim and Starship horizon auto-align to Off.

In the VIDEO menu:

  • Vertical sync = Off

  • Display mode = Window

  • Cinematic display mode = Fill screen (this is very important, otherwise menus will be borked and your field of view will be severely restricted)

  • Cinematics framerate = Unlocked

  • Frame rate limiter = Off

  • NVIDIA Reflex low latency = Off

  • Frame Generation = Off

  • Ray Reconstruction = Off

In the GRAPHICS menu you can tweak whatever you like, but I highly recommend that under Advanced graphics you set all the RAYTRACING and VOLUMETRIC EFFECTS to their minimum values. They do little to improve the VR image and eat up a lot of fps. I already killed the super-obnoxious Depth of field and Motion blur (together with the hidden Lens distortion that was making the whole world swim in VR) so you won't have to worry about those.

Finally, I recommend that in the USER INTERFACE you set the HUD icon size to 150%, as world item icons can look tiny in the headset.

Input

You will want to use a gamepad to play Star Wars Outlaws (XInput-compatible controllers like the ones from Microsoft are the best for my mods). Keyboard and mouse sort of work too, but there might be issues, like mouse clicks activating other windows at random or some entries in the game menus being unreachable with the cursor; thus, in order to have a smooth experience, using a gamepad is highly recommended.

There is a strange bug with this game where it can complain about the controller being disconnected while you are navigating the mod overlay, although it isn't really disconnected and becomes available again as soon as you close the overlay. I will try to fix this if possible.

Update: remember to disable Steam Input, for the game or globally. It often tends to create problems with my mods, and with this title many of you have reported crashes to desktop each time they open the mod overlay.

Don't worry about console-player syndrome: in my mods aiming is gaze-driven and extremely fast, intuitive and accurate, so even if you're used to playing FPS with your mouse, give your gamepad a chance 😉

HUD

In Star Wars Outlaws, to show all HUD elements in their correct 3D positions (for instance enemy status bars, quest markers, etc.) I used the same technique I employed for the Uncharted and Horizon Forbidden West games.

This has the unfortunate side effects that the HUD will always be headlocked, i.e., following your head rotation, instead of looking as if it was suspended in space in front of you; also, some HUD elements like the subtitles will jitter/double slightly when you look around.

The HUD rescaling can be finely customized, so you won't miss any of the important information that appears at the sides. If the default size I suggest doesn't work for you, you can tweak it in the "SWO" tab of the R.E.A.L. VR mod overlay, using the "HUD scale" slider with default at 0.4 (NOTE: I'm not referring to the usual sliders found in the "R.E.A.L. VR" main tab, which won't have any effect in this title).

The "HUD scale" slider in the "SWO" tab takes effect immediately while playing, without any need to bump the resolution.

Gameplay

The Star Wars Outlaws mod supports 6 DoF tracking, i.e, the camera will follow your head rotation and movement. You are going to experience the full impact of that when you're traveling and shooting in space, believe me 😉

In the "SWO" tab you can change the world scale, from small adjustments to playing with dolls or giants, and even force the game to render to a 2D virtual screen in case you should find a section too hard to play in full VR. You can optionally bind the 2D virtual screen toggle so that it's quickly activated/deactivated by pressing both gamepad thumbsticks.

 

Takk for god informasjon! Prøvde en sånn derre mod på Harry Potter spillet som ikke er Harry Potter i følge guttungen. Ble aldri helt fornøyd altså. Prøvde mye rart for å få bra resultat men.. tja.. Men eier allerede dette Star Wars spillet, dog ikke spilt ferdig. Er vel egentlig i starten. Så kanskje teste etterhvert.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
9 hours ago, ps5 said:

Nå er det bare noen dager til launch, antar flere enn meg gleder seg. 
VR skal være native støttet, så antar den er med fra dag 1.

 

Blir kult ja. Selv ser jeg mest frem til den free drive moden. Kjøre på vanlig vei med trafikk i de tyske skoger.

Lenke til kommentar

Free driving delen er det som muligens interesserer meg med evo.

Men frister ikke helt å spille det på Quest 3. Racing var bedre med Index på 144hz mode. Men så er det også vanskelig å skulle gå tilbake til Index siden den har dårligere specs og funksjoner på det meste annet.

Håper på et skikkelig godt PCVR headset snart fra en pålitelig stor leverandør. Jeg vil ha høyere FOV, 144hz eller mer. Vil ha øyesporing med foveated rendering. Og hvis jeg kan få skikkelig god trådløs så vil jeg ha det også. Trådløs på Quest 3 har vært så utrolig deilig og det samme med ligge ned funksjonen som roterer bildet, den er gull verdt! Særlig de dagene jeg har smerter i ryggen og egentlig ellers også når jeg bare vil være lat og spille i VR på sofaen.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Enceladus said:

Free driving delen er det som muligens interesserer meg med evo.

Men frister ikke helt å spille det på Quest 3. Racing var bedre med Index på 144hz mode. Men så er det også vanskelig å skulle gå tilbake til Index siden den har dårligere specs og funksjoner på det meste annet.

Evo blir første skikkelige løft på bilspill på åresvis så tror det blir morro også med banekjøring. Men noterer meg at det nok blir behov for å ta seg plass til eks en slik. Uten cockpit ryker mye av innlevelsen og kontrollen.

https://www.komplett.no/product/1248839/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/playseat-trophy-racingstol-sort

Lenke til kommentar
14 minutes ago, ps5 said:

Evo blir første skikkelige løft på bilspill på åresvis så tror det blir morro også med banekjøring. Men noterer meg at det nok blir behov for å ta seg plass til eks en slik. Uten cockpit ryker mye av innlevelsen og kontrollen.

https://www.komplett.no/product/1248839/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/playseat-trophy-racingstol-sort

Jeg er nok litt for lite "sim" interessert til at det blir et fornuftig kjøp for meg med racing stol. Sånn realisme fokusert banekjøring er og forblir kjedelig for meg, jeg vil ha arcade racing. Slik som dette!


 

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Lol, hvilket spill er dette?

RoboCop: Rogue City. En av de spillene som funker best med Injector.

Bare brukt den configen i pinned og du er good to go. Eneste og da mener jeg eneste minus er at spillet ofte krasjer når det loader in i en del cut scenes eller cinematics. Noe som ikke ville være et problem i det hele tatt, da det tar type 20 sekunder og starte alt på nytt. Om det ikke var for at checkpoint savene er litt vel spredd. Hadde den hatt autosave når du gikk inn i et cutscene Hadde dette hvert null problem. Men det skjer ikke. Så du er ofte nødt til å gjøre flere minutter på nytt. Og da helst i flat mode. For å være sikker på at den ikke krasjer neste gang du har en cinematic.

Noen ganger risikerer du krasje ofte. Andre ganger kan du spille over en time uten problemer.

Lenke til kommentar

Folkens! Sjekk ut Cyberpunk modden til Luke Ross. Kraftig forbedret opplevelse rett ut av boksen nå.

Denne shimmer effekten som har preget spillet tidligere er nå helt borte. Det ser og føles veldig bra ut! Ingen knoting med innstillinger denne gangen heller. Default grafikk settings opplevdes veldig bra. Stabil 90fps.

Der er veldig få spill av dette kaliberet i VR ellers, kanskje bare Half Life Alyx.

Jeg fikk litt hakeslipp da jeg loadet inn i baren helt i starten av spillet. Det er utrolig rått! Jeg hadde også litt samme følelsen for et år siden men da så det mye verre ut. Nå var det bare vilt bra helt fra begynnelsen av!

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Enceladus said:

Folkens! Sjekk ut Cyberpunk modden til Luke Ross. Kraftig forbedret opplevelse rett ut av boksen nå.

Denne shimmer effekten som har preget spillet tidligere er nå helt borte. Det ser og føles veldig bra ut! Ingen knoting med innstillinger denne gangen heller. Default grafikk settings opplevdes veldig bra. Stabil 90fps.

Der er veldig få spill av dette kaliberet i VR ellers, kanskje bare Half Life Alyx.

Jeg fikk litt hakeslipp da jeg loadet inn i baren helt i starten av spillet. Det er utrolig rått! Jeg hadde også litt samme følelsen for et år siden men da så det mye verre ut. Nå var det bare vilt bra helt fra begynnelsen av!

 

 

Takk for oppdatering! Jeg har spilt det litt med modden tidligere, men nå får jeg vel subscribe en mnd. til så jeg får teste om det er fikset. Shimmer var veldig, veldig udigg å se på, så dette blir veldig nice å prøve! Jeg har også kjøpt Phantom Liberty på julesalget til Steam, så tenkte å starte en ny playthrough fra starten av. Helt ærlig et av de beste spillene jeg har spilt. Helt rå verden å leve seg bort i, og å se den i VR vil være toppen av kransekaka!

Lenke til kommentar

Veldig lite interessert i fps eller andre typer spill om man ikke hae 6DOF.  I strategi og slikt kan jeg bruke mus og tastatur eller kontroller. Men ikke i fps.

Virker som Stalker 2 er 100% spillbart med UEVR Injector. Så jeg har lasta det ned fra gamepass.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

Veldig lite interessert i fps eller andre typer spill om man ikke hae 6DOF.  I strategi og slikt kan jeg bruke mus og tastatur eller kontroller. Men ikke i fps.

Virker som Stalker 2 er 100% spillbart med UEVR Injector. Så jeg har lasta det ned fra gamepass.

Er 6dof head tracking da ;) Men er vel kontrollere du mener? Du vil ha hender.

Jeg synes det er digg med gamepad så lenge det er head aiming, da er det lett å sikte.

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Enceladus said:

Er 6dof head tracking da ;) Men er vel kontrollere du mener? Du vil ha hender.

Jeg synes det er digg med gamepad så lenge det er head aiming, da er det lett å sikte.

For meg er 6dof controllers ja. Da alle spill med vr har head tracking. Ellers er det ikke vr. Da er det bare en skjerm i et vr headset som en film. 

Selv jobber jeg med å få MSFS 2024 til å  kjøre moothish i VR. Så langt har jeg ikke sett noen grafiske forbedringer.

Norske veier om vinteren ser dårligere ut enn 2020. 

Alle kirker i Norge er fremdeles enten stavkirker eller store døde katedraler.

Flyr man over Skien er det 10 store røde dobbelt spira katedraler innen ofre 2km2.

Den lille hvite kirken nedi veien er en stor brun stavkirke. Det gjør at å fly over tett eller semi tette strøk i Norge er bare krap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...