ps5 Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember (endret) 17 hours ago, Dr.Peedee said: Å bytte til nyere DLSS er ingen mirakelkur akkurat. Det endrer fra ikke spillbart til spillbart i praksis, så jeg vil nok gå så langt som å si at det er en mirakelkur. Man trenger ikke full fps ikke-interpolert men hvis eks cockpit henger etter (som den vil gjøre uten dlss) så blir du sittende med en enorm hodepine på alt som ligner akseptabel kvalitet. Nå skal det sies at 5090 selvsagt ville hjelpe voldsomt men om det er verdt 30K blir opp til den enkelte (som allerede har 4090). Nå vet jeg ikke om du har testet selv, men den medfølgende dlss har enorme visuelle artifakter (i vr) som gjør at den ikke kan brukes. Endret 9. desember av ps5 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember ps5 skrev (På 9.12.2024 den 16.39): Det endrer fra ikke spillbart til spillbart i praksis, så jeg vil nok gå så langt som å si at det er en mirakelkur. Man trenger ikke full fps ikke-interpolert men hvis eks cockpit henger etter (som den vil gjøre uten dlss) så blir du sittende med en enorm hodepine på alt som ligner akseptabel kvalitet. Nå skal det sies at 5090 selvsagt ville hjelpe voldsomt men om det er verdt 30K blir opp til den enkelte (som allerede har 4090). Nå vet jeg ikke om du har testet selv, men den medfølgende dlss har enorme visuelle artifakter (i vr) som gjør at den ikke kan brukes. For meg høres det du skriver rart ut altså. Jeg bruker DLSSS Swapper programmet slik at jeg kan byttet mellom ulike (inkludert den medfølgende) DLSS versjoner med et klikk på en meny i det programmet. Så jeg testet i starten en del fram og tilbake mellom medfølgende og 3.8.10 som jeg tror er siste. Jeg bruker som sagt i9 13900K og RTX 4090, og det gir ikke all verdens forskjell for meg. Jeg bruker DLSS i Quality i simmen, og har justert ting ned slik at jeg får over 45 fps mange steder og derved motion smoothing fungerende til 90fps uten all verdens artifacts. Men mye vil ha mer vettu... og.. jeg vet ærlig talt ikke, når jeg tenker meg om, om jeg kommer til å gå for RTX 5090 når den kommer. Hvis den gir et betydelig løft i DCS og MSFS 2024 så kanskje.. hvis ikke... kanskje jeg lar det ligge til neste etter der, 6090.. Siste to dagene har jeg latt MSFS2024 ligge litt i påvente av fremtidige oppdateringer som jeg håper skal rette opp og bedre ytelsen også for oss VR flygere. Og så har jeg spilt det nye Indiana Jones spillet i stedet (ikke VR spill da) - anbefales foresten... Jeg lurer på hvorfor folk oppgir så forskjellig opplevelse av MSFS2024. Noen sier MSFS 2024 er uspillbart i VR slik det er nå. Andre sier det er bedre enn MSFS 2020 når gjelder grafikk og flyt. Merkelig greier. Det er spillbart for meg, men tror jeg lar det ligge litt allikvel en tid i hvert fall. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet torsdag kl 22:01 Del Skrevet torsdag kl 22:01 Hva tenker folk om Android XR? Jeg tror det kan komme mye spennende ut av dette. https://youtu.be/kuq9vS2f1fI?si=BWXQzPd8g5TX_19d Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet søndag kl 22:44 Del Skrevet søndag kl 22:44 On 12.12.2024 at 11:01 PM, Trene Arnholdt said: Hva tenker folk om Android XR? Jeg tror det kan komme mye spennende ut av dette. https://youtu.be/kuq9vS2f1fI?si=BWXQzPd8g5TX_19d Har nok ikke helt troen på Google med tanke på hvor ofte de dreper produktene sine; slik de tok livet av Daydream VR platformen som kunne blitt en verdig konkurent til Meta. Dessuten så ønsker jo Meta å bli "the Android of XR" og de har tross alt holdt det gående lenge nå og vist at de kan satse og levere. https://www.roadtovr.com/meta-horizon-os-dilemma-google-android-xr/ Slik det virker nå så er Meta et hestehode forran både apple og google med sin Quest (HorizonOS) plaform og sitt smartbrille samarbeid med Luxotica (Rayban). https://www.roadtovr.com/meta-ray-ban-partnership-2030-ar-fashion/ Jeg tror også både apple og Google/samsung ble tatt litt på senga av Meta sine Orion AR briller. https://www.roadtovr.com/meta-orion-interview-deep-dive-resolution-battery-life-specs/ Dette er den type briller som er det egentlige målet her for disse selskapene. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet søndag kl 22:59 Del Skrevet søndag kl 22:59 Har spilt Behemoth i et par timer nå (PCVR) og kan vel ikke egentlig si at jeg er helt fornøyd så langt. Her er både Blade & Sorcery og faktisk Skyrim (med mods) bedre og mer interessant, det samme gjelder også det lille jeg har spilt av Asgards Wrath spillene (note to self; må få spilt mer av dem!). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet søndag kl 23:22 Del Skrevet søndag kl 23:22 26 minutes ago, Enceladus said: Har spilt Behemoth i et par timer nå (PCVR) og kan vel ikke egentlig si at jeg er helt fornøyd så langt. Her er både Blade & Sorcery og faktisk Skyrim (med mods) bedre og mer interessant, det samme gjelder også det lille jeg har spilt av Asgards Wrath spillene (note to self; må få spilt mer av dem!). Spilte du før eller etter den nye patchen? De har gjort div ting for å forbedre combat Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet mandag kl 09:23 Del Skrevet mandag kl 09:23 9 hours ago, Gunfreak said: Spilte du før eller etter den nye patchen? De har gjort div ting for å forbedre combat Spilte i går kveld. Har hørt om den patchen ja, regnet med at spillet var patchet, men sjekket ikke. Fortsetter i kveld. Er litt tidelig å gjøre seg opp en mening enda. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet mandag kl 09:28 Del Skrevet mandag kl 09:28 4 minutes ago, Enceladus said: Spilte i går kveld. Har hørt om den patchen ja, regnet med at spillet var patchet, men sjekket ikke. Fortsetter i kveld. Er litt tidelig å gjøre seg opp en mening enda. Som nevnt. Dette er mer god of war vr enn noe annet. Det er bare skills og våpen upgrade som betyr noe. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet mandag kl 19:22 Del Skrevet mandag kl 19:22 Sitter fast. Hvordan kommer jeg opp det siste trinnet? Forsøker å slenge meg opp med A knappen. Men kommer bare halvveis opp. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet mandag kl 22:55 Del Skrevet mandag kl 22:55 Skal være "hopp/dodge" knappen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Har kommet til det punktet der jeg nå spiller Behemoth på trass for å bli ferdig med video serien min på youtube, Dette spillet er noe av det mest irritrende jeg har hvert borti, Verden er kul og ser bra ut, men alt som har med kamper er irrtrende, det at du er tvunget til å bruke "power" er utrolig snevert, fiender med bar hud mister nesten ikke noe liv når du hugger i dem, så det er bare 2 måter å drepe de på, bruke power og dele de i 2, eller slå og slå til hjelmen faller av og så slå en gang til i hode til de dør. De sender archers mot deg og folk som stormer mot deg bakfra med dagger som bare spawner inn, noe som er helt fint om du spiller god of war i 3rd person, men i FPS VR er det bare irrterende. Du møter en boss som plaffer piler på deg, han var ikke spesielt vanskelig, men fryktelig irriterende, og det er min generelle følese hver gang jeg kommer i kamp, dette er bare irriterende. Møtte en boss som lager flaggermus skrik, og spillet gir det 1 sekund til å lese at du må dekke øra for å beskytte. Noe som er alt for kort tid, og selv om du gjør det, så betyr ikke det at det hjelper, fordi de som har laget spillet har ikke tenkt på at folk kommer til å spille dette på noe annet enn Quest, så min store Pimax crystal gjorde at jeg ikke greide å dekke øra bra nok for spillet og jeg mista masse liv hver gang hun skreik. Ikke legg til VR gimmicks med mindre du kan garantere at det funker. Hadde det ikke hvert for at hun døde fort med noen magiske piler i trynet hadde jeg aldri kommet meg gjennon. Endret 22 timer siden av Gunfreak 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) 23 hours ago, Gunfreak said: Skal være "hopp/dodge" knappen Fant ut av det til slutt, men aner ikke hvordan. Men det var slik jeg trodde hele veien; hoppe knappen. Men fuck dette! Jeg gidder ikke mer! Frusterende spill! Det er så mye tull her jeg ikke liker. For de som vil ha noe lignende; spill heller Blade & Sorcery og Jet Island, bedre spill. Endret 14 timer siden av Enceladus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 43 minutes ago, Enceladus said: Fant ut av det til slutt, men aner ikke hvordan. Men det var slik jeg trodde hele veien; hoppe knappen. Men fuck dette! Jeg gidder ikke mer! Frusterende spill! Det er så mye tull her jeg ikke liker. For de som vil ha noe lignende spill heller Blade & Sorcery og Jet Island, bedre spill. Ja, dette var ikke spillet jeg/vi håpet på. Combat er alt for stivt, og restriktiv. Hvorfor fucker alle de store opp VR. Oppskriften her er jo kjempelett. 1. Blade and Sorcery combat, mer raffinert og polert taket være et høyere budsjett. 2. Samme flotte områder de har i spillet. 3. Enorme bosser du klatter oppover, avbrutt av combat med vanlige fiender. 4. Den hooken de allerde har i spillet. Det er alt de hadde trengt gjøre. Det er ikke vanskelig. Men de fucker jo alltid opp. Metro var en liten skuffelse, men var ok. Dette er en stor skuffelse. Så nå gjenstår Alien, den jeg hadde minst interesse for originalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå