Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Enceladus skrev (16 timer siden):

3 dager til Pavlov på PSVR2 her i Norden er det jeg hører. Gleder meg sykt! Jeg har jo spillet på PC men ikke så gøy med ødelagt kontroller.

 

 

Nice! Er vel cross play mot PCVR ?  Jeg har spilt noe Pavlov med Pico 4 med PCVR/Virtual Desktop løsning. DET er rimelig sykt. Knallskarpt over hele, og trådløst allikevel :) Tror ikke jeg kjøper det til PSVR2 da. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men på en positiv side så vil det bli veldig, veldig mange noobs å eie 😂 

Større playerbase er uansett bra, og forhåpentligvis er PSVR2 såpass dyr at ikke 90% av nye spillere er kids. Bedre at spillet koster litt enn f.eks. Pavlov Shack som er gratis. Bare squeakers man spiller mot der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Panelet på PSVR2 har ikke så værst skarphet, men GT 7 er likevel ganske så blurry. Så ingenting der som hjelper deg mot kvalme dessverre. 

GT7 og andre bilspill / flyspill etc der man sitter i en "cockpit" skal normalt ikke fremkalle kvalme med mindre man er spesielt utsatt. Hvis dette forekommer en nok kun roomscale med teleporting safe, evt spill der man ikke har noen form for bevegelse i "rommet" (alstå der man står på en fast plass slik som tetris effect)

Endret av ps5
Lenke til kommentar
46 minutes ago, vidor said:

Noen som vet om PSVR2-spillene som er gitt ut bruker foverated rendering som er fast (dvs senteroptimalisert) eller om de optimaliserer dette basert på eye-tracking (som er mest logisk og optimalt) ?

Det er øyesporing basert på hvor øynene dine ser i PSVR2 og ikke fixed foveated rendering som f.eks brukes i noen Quest spill. Fixed foveated rendering er også mulig på PCVR med performance tools modden.

Jeg har lest at Horizon og GT7 bruker foveated rendering men noe mer enn det vet jeg ikke. Jeg tror ikke gevinsten i form av bedre ytelse er veldig stor med tanke på at Horizon og de andre grafikktunge storspillene likevel kjører i 60fps i 120hz med motion smoothing og også tilsynelatende med lav oppløsning siden bildet oppfattes som blurry.

Indie spillene vet jeg ikke om de bruker foveated rendering. Noen av dem oppleves som om de kjører i høy oppløsning og i full 90 og 120fps.

Det hele er igrunn litt rart.

Jeg er spent på hvor Pavlov legger seg her.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Alak87 said:

Enig, sunket mange, mange timer i både TDM og Battle Royale, og også zombie mode. Veldig gøy spill. Hvordan blir mod support på PS5?

Har hørt at utviklerne skal vare fleksible med hva de tillater på konsoll. Men mer vet jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Nice! Er vel cross play mot PCVR ?  Jeg har spilt noe Pavlov med Pico 4 med PCVR/Virtual Desktop løsning. DET er rimelig sykt. Knallskarpt over hele, og trådløst allikevel :) Tror ikke jeg kjøper det til PSVR2 da. 

Her er en liste med cross-play titler jeg fant på reddit, så tas med en liten klype salt siden jeg ikke har hørt noe offisielt enda.
 

Quote

 

Pavlov(not at launch)

Demeo

Zenith: The last city

No Man's Sky

After the fall

Synch Riders(not at launch)

 

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/119hpsp/which_games_are_crossplay_between_psvr2_and_pc/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med ekstra linser for å justere for syn? Jeg har skaffet meg PSVR2, men er ganske sterkt nærsynt (drøyt -5), og synes det er klønete med briller inni. Så jeg vurderer å kjøpe noe som disse (det finnes en god del forskjellige leverandører, men prinsippet er det samme).

Det er naturlig nok ingen som har erfaring fra PSVR2 med slike linser ennå, men hører gjerne fra spillere som har prøvd dette med andre sett.

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar
vidor skrev (På 28.2.2023 den 10.45):

DnB har supertilbud med 20% (2. til 4. Mars) på Power om du er i markedet for PSVR2. Krever DnB Mastercard og fra kundeprogram.

DNBSUPER43 (rabatt-kode)

https://www.power.no/magasinet/produkter/playstation-vr2/

Ikke mange som får utnyttet dette tilbudet da det er utsolgt i nettbutikken….og kun veldig få butikker utenfor de store byene som har VR2 på lager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hater quest, hater quest. 

Etter en episode av Mandelorian, måtte jeg bare prøve tales from the galaxy edge. Men har ikke brukt questen på et type et år.

Så den var tom for strøm, samme var kontrollene. Så det var den kvelden borte mens lading pågår. Så er det jo type 5 updates som må lastes ned(som bare kan lastes ned når den er på 50%...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/15/2023 at 2:43 PM, Dr.Peedee said:

Takk for linkene. Men, orker ikke vente en måned 🤪 Altså hvis jeg visste at facepaddene ga meg bedre FOV enn standard så kanskje, men det står ikke noe om det der. Så langt jeg kunne seg i hvert fall.

Jeg får vel PSVR 2 om ikke så lenge, har forhåndsbestilt. Spent på Grand Turisimo 7. Har cockpit med med ganske ok ratt, pedaler som passer med PC og Playstation også. Ikke Fanatech, men top of the line fra Thrustmaster.

Håper PSVR2 slår ann :) 

To uker tok det, og så var knuckle straps, ny face pad og magnetiske brilleglass på plass! Jeg kan ikke annet enn å anbefale face pad, den er solid og gir tydelig bedre fov! Brilleglass fra HONS VR er også perfekte, og slapp unna tollen rett til postkassa. Stor forskjell å betale 400,- der enn å betale 1700 inkl. fortolling for VR Optician.

20230302_071934.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Gunfreak said:

Hater quest, hater quest. 

Etter en episode av Mandelorian, måtte jeg bare prøve tales from the galaxy edge. Men har ikke brukt questen på et type et år.

Så den var tom for strøm, samme var kontrollene. Så det var den kvelden borte mens lading pågår. Så er det jo type 5 updates som må lastes ned(som bare kan lastes ned når den er på 50%...)

Meta har nylig solgt 20 millioner Quest type headsets, men sliter med å få folk til å fortsette å bruke de.

Quote

Rabkin went on to stress that the company has to do a better job at keeping customers using the headsets well after their purchase.

Quote

“We need to be better at growth and retention and resurrection,” he said. “We need to be better at social and actually make those things more reliable, more intuitive so people can count on it.”

https://www.roadtovr.com/quest-sales-20-million-retention-struggles/

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Well, quest 2 er mer eller mindre bare en mobil man bare kan spille på, problemet er at mobil "spill" er for å sitte som en zombie på dass og spille mens man glemte at man var ferdig på do for 40 minutter siden, og det er vanskelig å gjøre med et VR headset. Det er fremdeles få ekte spill på Quest, det er ikke behagelig å bruke, grafikken er jo på en måte imponerende når man tenker på at det er en mobil, men er jo ikke veldig bra. Tror de fleste som faktisk bruker Quest 2 mye bruker den på PCen, og det får jo ikke Oculus noe for, de vil du skal bruke penger på deres butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, de har ikke knekt koden mtp. standalone og en jevn cash flow. Og det tror jeg helt ærlig aldri kommer til å skje, med mindre man får til et ekte metaverse, hvor alt og alle spill, sosiale events og så videre er integrert i et sammensveiset "univers". Da kunne NFT i form av avatarer, ting til home environment osv. fungert mye bedre. VR headsets vil ikke gi mer cash enn hva devicen koster, spesielt ikke når spillene som tilbys på f.eks. Quest store er såpass.... kjipe, stort sett. Folk kjøper et eller tre spill maks, og så er de fornøyde. 

Skjønner sånn sett at f.eks. Bigscreen Beyond koster så mye som det gjør, for det er heftig teknologi som koster mye penger, spesielt fra et lite selskap. De har ikke råd til å tape penger slik som Meta kan, og må derfor passe på at prisen blir en sunn, overlevbar pris. Vil tro at det blir trenden fremover også.

Lenke til kommentar

Fikk spilt en times tid med Tales from the galaxy edge, men problemt er fremdeles der som sist, etter ca. 15 minutter blir lyd og bilde disynca. Blir rundt et halvt sekund feil, så blir det bare verre og verre jo lengre du spiller. Og drive å prøve å redigere og få lyden synca er jo masse små prik jobb og ikke verdt det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...