Patman b Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg tenkte jeg skulle lage vindu i taket på mitt chieftec matrix fulltower. Noen som vet hvordan verktøy som er best til å skjære i alu. med? Er det noe annet jeg burde tenke på når jeg skal gjøre dette? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Dremmel funka fint for meg : men siden du ikke skal ha noe fancy mønster så er det bedre å bruke stikksag.. Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det beste verktøyet for en slik jobb er enten Dremel eller stikksag. Du kan lese en guide til dette her: http://www.overklokking.no/guides/vinduguide/index.html Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Stiksag e nok best til den jobben ja Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Brukte stikksag til min mod Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 brukte blikksaks.........type bacco...ble dritbra...gikk lett som bare det Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Tror jeg ville ha styrt langt unna blikksaksen. De fleste har en tendens til og deformere metallet ganske kraftig. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ok....bare sa hva jeg klarte....men sant.....er nok bedre verktøy Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Går det tregere med dremmel enn med stikksag? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Går det tregere med dremmel enn med stikksag? Ja gjett om det gjør! For å ikke snakke om mye rimeligere med stikksag. Dremmel har egentlig fått en litt ufortjent "heltestatus" i casemod miljøet. Ikke misforstå, det er et hendig lite og ganske rimelig multiverktøy som kan påta seg masse forskjellige oppgaver. Dermed har den havnet i de fleste hjem rundt om på kloden, og er også det første poden griper etter, kanskje fordi den ser "minst farlig ut"? Men til lange og rene kutt i stål og alu (også runde hull) er en stikksag et mye bedre valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå