Gå til innhold

hjemmekino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du skal forklare litt mere mere om hva slags rom utstyret skal være i...

Sikker på at det ikke er bedre å ha vanlif stereo lyd? Klart at hvis det skal være i et klasserom er det greit med surround.. Men snakker vi et stort møtelokale er vel 5-6000 litt lite?!

 

tim

Lenke til kommentar

Skal de bare ha en receiver eller forlanger de 5.1 høyttalere også for denne kjempe summen ;)

 

Uansett du får sikkert en streit receiver for 4k som støtter alt det du snakker om, mp3 osv må være opp til dvd spilleren å fikse. Hva som er beste kjøpet på disse tingene aner jeg ikke . dvd og hjemmekino bladet kan sikkert opplyse om hva som er best akkurat nå på disse tingene. nad, onkyo, hk, denon, yamaha, sony osv osv har alle aktuelle kandidater vil jeg tro.

 

hvis du faktisk skal ha alt sammen for denne summen har du et problem. Brukt er kanskje en mulighet. Eller du får slå til på et pakketilbud på elkjip eller lignende.

Lenke til kommentar

For å ikke slakte forslaget med en gang og heller prøve å forklare så kan jeg si som så: I en liten stue på 20m^2 kunne du kanskje sluppet unna med en "pakke" (receiver + 5 små høyttalere), men i et stort rom som et klasserom vil dette bli helt patetisk, og lydnivået vil ikke imponere noen. Resultatet blir at volumet blir skrudd høyere enn receivern klarer og det blir bare forvrengt stygg lyd ut av det. Og høyst sannsynlig ødelagte høyttalere...

 

For 5000 finner du kanskje en reciver som dekker behovet ditt, men høyttalerne kan du glemme å skvise inn der. Bare sub'en du vil trenge kommer til å koste mer enn 5000...

 

Slo meg plutselig at du kanskje skulle ha en DVD spiller inn i denne summen også? ;) Dette ser mer og mer håpløst ut. Dessuten må man regne med en lusentapp eller to i kabler også.

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

vent til noen hi-fi sjapper har opphørssalg kanskje dere får dere et surround annlegg til 70% eller vent til det kommer et tilbud

 

hvis ikke sats på og denon avr1404 2998 og (grøsser ) eltax millenium 500 dette funke kanskje

 

siden det er en skole med masse ungdom som anntaklig bare bryr seg om bass

sats på et stereoanlegg med brukte cerwin vega og nad

 

beste jeg kan finne på

Lenke til kommentar

Hvis poenget bare er å fylle et klasserom med lyd, så får man da greit handlet til under 5K. Hvor *bra* lyden blir er en annen sak...

 

Eltax Discovery er nok ikke gode høytalere, men de koster så godt som ingenting...

 

På recieverfronten er det masse greie produkter til rundt 2500,- som Denon AVR-1603, eller denne Pioneer-modellen.

 

DVD kan man kjøpe for 598,- på RIMI, 25 meter 2x4mm høyttalerkabel for 329,- på Clas Ohlson, og så har man noen kroner igjen til frakt og en DVD for å teste anlegget med.

 

Noe slikt som dette bør vel fungere 'greit nok', men er *definitivt* ikke noe for audiofile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...