Gå til innhold

Gaming Laptop 8000-12 000


Anbefalte innlegg

Leter etter en Gaming pc til rundt 8000-12 000 som også kan brukes som skolePC

 

Jeg er student og sitter en del på lesesalen så det hadde vært flott om den ikke bråkte så mye når den gjør lette ting som å surfe/tekst-behandling.

 

Jeg spiller hovedsaklig minecraft,  men har lyst å teste ut spill som Ark, Space Engineers. Jeg velger å bruke såpass mye på pcen, siden jeg vil at den skal være mulig å bruke litt lengre frem i tid.

 

Jeg har selv sett på multicom pcene som gode alternativer. Men hvis det er noen andre der ute som har noen tips setter jeg pris på det.

 

Jeg vil gjerne ha en med SSD, eller PCe SSD. Med det hadde også vært fint hvis det var noen med en ekstra hardisk for lagring av serier og filmer siden jeg har ganske stort bibliotek av disse.

 

Pcen får litt røff behandlig, så om den var kjent får å tole litt røff behandlig hadde dette vært smud.

(har den ofte i sengen, sekker, bagger osv.)

 

Dette er multicom pcen jeg har sett på så om noen har denne og kan anbefale denne hadde det vært flott

 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-n150r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10633287

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville spart litt til penger og kjøpt denne her: http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-killer-156/cat-p/c1000042/p10632101

 

men om du trenger en ssd i tilleg til 1tb hdd ville jeg spart til denne:  http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-killer-156/cat-p/c1000042/p10631879

 

forskjellen mellom disse er at den dyreste kommer med en ssd på 256gb i tilleg til hdd'en. 

 

grunnen til at jeg ville spart til en av disse er at da får man gtx 970m 6gb i stedenfor gtx 965 2gb. det vil gjøre den en god del bedre i spill.

 

men om du ikke vil/kan bruke mer enn ca. 12000 kroner er den du har funnet ett bra valg.

Endret av tomfje
Lenke til kommentar

Synes trådstarter's eget forslag er godt jeg. Vanskelig å finne mer bang for the buck. Eventuellt 14-tommeren P640R; for nogenlunde samme budsjett får du GTX 970M som er en god del kraftigere enn GTX 965M.

 

Jeg har ikke erfaring med noen av disse, men jeg har en P651R, og den bråker i hvert fall lite - knapt hørbare vifter - under "vanlig" bruk. Jeg har en kjøleplate med vifte under laptopen min vanligvis, og vifta i den - på laveste trinn - høres bedre enn viftene i laptopen.

 

Angående bruk i sengen; frarådes med enhver "gaming" laptop. Disse trenger tilgang til luft, og når luftinntakene på undersiden blir blokkert av dyner og puter så går det fort en kule varmt. Bør kun brukes på et flatt, hardt underlag med god lufttilgang. En laptop-kjøleplate, eller til og med bare en enkel plate å ha mellom maskinen og dyna løser problemet.

 

Frakt: Disse laptopene er veldig tynne til å være såpass kraftige, og det betyr spesielt at lokket (eller skjermen) er veldig tynn, og flexer lett. Og det bør man ta hensyn til når man frakter den i bag eller veske.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...