Gå til innhold

Kopiere over ifra Excel til Word

Jod-R

Anbefalte innlegg

Hei

Kjapt spørsmål, har prøvd å google, men finner ikke ut av det.

Hvordan kan jeg få med meg bokstav rekken som går bortover og tallene som går nedover når jeg kopierer med meg deler av regnearket inn i Word?

Håper dette gir mening, er veldig trøtt nå og hvis ingen skjønner det så skal jeg komme med utbroderinger og bilder imorgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det over ikke ga mening så følger det en mer utdypning her.

Det jeg mener er hvordan jeg får med meg det jeg har merket med rødt når jeg kopierer cellene med tall og forklarelser med. Dette er bare et eksempel, men det jeg jobber med så refereres det med for eksempel celle D4, uten disse bokstavene og tallene så gir det ikke så veldig stor mening. Håper at noen har en grei løsning på dette problemet.

post-193753-0-16231700-1456304154.png

post-193753-0-16231700-1456304154_thumb.png

Endret av Jod-R
Lenke til kommentar

Som nevnt over er ikke det mulig sånn uten videre. Men etter litt eksperimentering nå har jeg kommet fram til to alternativer. I begge tilfeller må du skrive inn kolonner og rader manuelt.

Første alternativ er å sette inn Excel-arbeidsbok som objekt og kopiere inn verdiene. I redigeringsmodus er objektet et excelark, men så fort du går ut av den endres den til vanlig tabell.

Andre alternativ er å sette inn Excel-filen direkte og linke til hovedfilen. Da vil tabellen i Word-filen bli automatisk oppdatert når Excel-filen blir oppdatert.

Ellers ser jeg ikke andre løsninger foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...