Gå til innhold

Kattemat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper på nettet, mye billigere enn i butikken og bedre kvalitet.

Merket jeg kjøper er Orijen. Kiloprisen på den er 92 (6,8 kg sekk). Så dette er altså premium greier. Med fokus på å bevare næringsstoffer og øke proteininnholdet.

Ser du nevner Eukanuba (dette har jeg ikke kjennskap til), og det ligger i samme prisklasse som Orijen.

Du har også VOM kattemat, som er ferskvare (kjøtt i pølsepakke). Prøvde å gi dette til kattepusen min som allerede er 1,5 år gammel og vant med tørrfôr - men hun likte det ikke. Du kan jo prøve, det skal ikke være så dyrt (du finner forhandler på sidene deres).

Royal Canin er lit billigere igjen. Så vidt jeg vet skal det være bra det også. Ihvertfall mye bedre enn det du får på Kiwi liksom.

Anbefaler deg å sjekke priser på Prisjakt. Butikkene jeg har handlet fra er Animail.no og Petworld.no. Fornøyd med begge. Rask og billig frakt. Fri frakt om du kjøper over en viss sum.

Lenke til kommentar

Sjekket linken din Snylter, bra greier. Jeg vil at katten min skal bli ca slik som på ene bildet så den slutter å være så aktiv, bare mas med den.

fat_cat_4-e1341046115428.jpg

Så jeg kan egentlig bare passe på å kjøpe billigere fòr til den som har mye karbohydrater. Tusen takk for tipset :) :)

Lenke til kommentar

Dette bør det være interessant å lese før man velger å mate dyret med alt for mye karbohydrater (som det er i de aller fleste tørrfôr)

http://naturligdyrehold.com/?page_id=992

Det er det som er fint med Orijen. :) Gode ingredienser og mer protein. Orijen-fôr inneholder 80 % kjøtt og 20 % frukt og grønnsaker. De får varene fra godkjente og faste samarbeidspartnere.

Her er ingrediensene:

Orijen Cat & Kitten:

Fersk beinfri kylling (20 %), tørket kylling (15 %), fersk kyllinglever (4 %), fersk hel sild (4 %), fersk beinfri kalkun (4 %), tørket kalkun (4 %), fersk kalkunlever (3 %), ferske hele egg (3 %), fersk beinfri gjørs (3 %), fersk hel laks (3 %), ferskt kyllinghjerte (3 %), kyllingbrusk (3 %), tørket sild (3 %), tørket laks (3 %), kyllingleverolje (3 %), kyllingfett (2 %), røde linser, grønne erter, grønne linser, alfalfa, kelp, gresskar, Butternutsquash, spinat, gulrøtter, epler, pærer, tranebær, cikoriarot, løvetannsrot, kamille, peppermynteblad, ingefær, kummin, gurkemeie, nyper, frysetørket kyllinglever, frysetørket kalkunlever, frysetørket kylling, frysetørket kalkun.

Orijen Six Fish Cat:

Fersk hel laks (14 %), fersk hel sild (12 %), tørket laks (12 %), tørket sild (12 %), tørket pollock (12 %), fersk hel flyndre (3 %), fersk beinfri gjørs (3 %), fersk beinfri gjedde (3 %), fersk beinfri sik (3 %), lakseolje (3 %), sildeolje (3 %), kikerter, røde linser, grønne erter, ertefiber, rapsolje, alfalfa, kelp, gresskar, butternutsquash, spinat, gulrøtter, epler, pærer, tranebær, cikoriarot, løvetannsrot, kamille, peppermynteblad, ingefær, kummin, gurkemeie, nyper, frysetørket sild, frysetørket lysing, frysetørket flyndre.

Orijen Regional Red Cat:

Beinfritt villsvin (6 %), beinfritt lam (6 %), beinfritt Black Angus (6 %), Black Angus-lever (6 %), beinfri gris (6 %), hel sild (6 %), griselver (5 %), tørket Black Angus (5 %), tørket lam (5 %), tørket sild (5 %), tørket laks (4 %), tørket pollock (4 %), lammefett (4 %), grønne linser, kikerter, røde linser, bison (3 %), hele egg (3 %), gule erter, storfemage (2 %), sildeolje (2 %), lammelever (1 %), storfenyre (1 %), alfalfa, kelp, gresskar, butternutgresskar, spinat, gulrøtter, epler, pærer, tranebær, cikoriarot, løvetannsrot, kamille, peppermynteblad, ingefær, kummin, gurkemeie, nyper, frysetørket lammelever, frysetørket storfelever, frysetørket villsvinslever, frysetørket storfemage.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...