Gå til innhold

Løst, takk: Fra trådløst til ethernet.

Anbefalte innlegg

Kort sagt. Har en mobil router uten ethernet uttak. Ønsker å koble til en dekoder med ethernetkontakt. Det finnes ikke trådløse enheter å koble til dekoder via USB.

Har noen brukererfaring med en "liten dings" som kan ta imot Wi-Fi signaler og så sende nett ut via ethernet kontakt.

Det går å kjøpe en dyr mobil router med Ethernet uttak, men den er veldig stor og klumpete, ikke et alternativ for meg.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.asus.com/no/Networking/EAN66/

Denne gjør nøyaktig hva du etterspør.

Takk. Nå fikk jeg brått flere valg, slike utvidere er nok løsningen. De fleste Wi-Fi utvidere /extendre har jo Ethernet ut. Det slo meg brått nå at løsningen jo er ganske enkel med en slik. Takk for påminnelsen. Det er jo bare å droppe å bruke selve Wi-Fi trådløsutvidelsen. Satser på at en billig kan gjøre nytten.

Dersom det er andre tips, utenom tradisjonelle Wi-Fi utvidere, takker jeg for innspill.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

OBS OBS OBS.

Min mor fikk med en slik wireless-bridge / extenderthingy av RiksTV da hun oppgraderte til "Smart" dekoder da den kun hadde ethernet.

Den skaper masse støy og problemer på trådløsnettet. Både latency blir høyere og hastighetene mye lavere.

Jeg må nappe ut strømmen av den saken hver gang jeg er på besøk. 

Latency blir merkbart høyere for surfing, sånt er plagsomt.

Hun har den hvite som rikstv reklamerer for her https://www.rikstv.no/kundeservice/jeg-vil-installere-rikstv/tradlos-nettbro/

Edit: 

Jeg ville forsikret meg om at enheten du kjøper kun mottar og sender sitt eget signal, ikke extender wifien din. Med mindre du kun bruker wifi til den dekoderen. Da spiller det ikke så mye rolle.

Endret av MegaMann2
Lenke til kommentar

OBS OBS OBS.

Min mor fikk med en slik wireless-bridge / extenderthingy av RiksTV da hun oppgraderte til "Smart" dekoder da den kun hadde ethernet.

Den skaper masse støy og problemer på trådløsnettet. Både latency blir høyere og hastighetene mye lavere.

Jeg må nappe ut strømmen av den saken hver gang jeg er på besøk. 

Latency blir merkbart høyere for surfing, sånt er plagsomt.

Hun har den hvite som rikstv reklamerer for her https://www.rikstv.no/kundeservice/jeg-vil-installere-rikstv/tradlos-nettbro/

Edit: 

Jeg ville forsikret meg om at enheten du kjøper kun mottar og sender sitt eget signal, ikke extender wifien din. Med mindre du kun bruker wifi til den dekoderen. Da spiller det ikke så mye rolle.

Høres ut som feil konfigurering av enheten. Jeg har en repeater (EA-66) som fungerer ypperlig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...