Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Fordypningsoppgave - skrive om noe innen black metal

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha fordypningsoppgave i norsk. Jeg vil gjerne skrive om noe innen black metal. Men jeg må selvsagt vinkle det så det blir norsk "nok". Problemstillingen jeg tenkte på var; hva har BM tilført internasjonal interesse for norsk. Men læreren syntest det var et vidt begrep og ville at jeg skulle snevre det ned. Jeg sitter å vrir hjernen min, men kommer ikke på noen god problemstilling. Kanskje noe med hvilken virkemidler gjør BM populært? Vil få fram det munntlige og skriftlige. Er dette godt nok eller må jeg forandre det noe? Hva synest dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BM er jo ikke nødvendigvis på norsk. Hvis oppgaven skal handle om språk så tror jeg dette blir et vanskelig utgangspunkt.

Hvis du også kan skrive om kultur og historie, så kan det kanskje være enklere å ta utgangspunkt i vikingmetal eller noe sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

BM er jo ikke nødvendigvis på norsk. Hvis oppgaven skal handle om språk så tror jeg dette blir et vanskelig utgangspunkt.

Hvis du også kan skrive om kultur og historie, så kan det kanskje være enklere å ta utgangspunkt i vikingmetal eller noe sånt.

Jeg glemte vel å skrive at jeg tar utgangspunkt innen norsk BM.

Lenke til kommentar

Hvordan har antallet tilreisende økt til Fantoft stavkirke i etterkant av visse hendelser?

Hva betyr Wongraven Wines for forholdet mellom Norge og Italia?

Finnes enkelte band med norske navn (Ljå, Vreid og Ulver), se om de har norske tekster og analysere noen av disse.

Hvem var det som oppfant stilen med langt, svart hår og sminkede ansikter, kan dette ha blitt utviklet i Norge først?

Hvem var det som begynte med å bruke "nicknavn" i stedet for de ekte navnene på medlemmene?

Studere bandene Horde og Vaakevandrings overgang til en anti-satanistisk stil, og mer kristelig black metal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...