IcedInsanity Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Som tittelen sier. Noen som har noe å fortelle om denne jobben? Er det greit eller er det bare å holde seg unna? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Trodde aldri noen skulle spørre. Du (og flere andre) trengs i Tromsø for å få unna trafikken i rushtida. Det er bare det at det ikke finnes noen offisiell arbeidsgiver som ønsker å betale noen for å utføre jobben, og det mangler også et system for å kunne gi deg myndighet til å dirrigere traffikken. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Politiet og vegvesenet har vel ansvaret for den jobben ved behov? Finnes det steder i Norge der det er regelmessig manuell trafikkdirigering? Lenke til kommentar
After8 Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Skulle akkurat til å stille det samme spørsmålet som deg, IcedInsanity. Jeg har null erfaring med dette yrket. Jeg fikk tilbud om å delta på et kurs om ikke alt for lenge, hos TrafikkDirigering AS. Jeg aner ikke hva sjansene mine er for å få jobb som dette etter endt kurs. Jeg har også null peiling på hva jeg går til, hva dette går ut på, og om dette egentlig er noe for meg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Jobben går ut på å dirigere trafikk, nøyaktig korleis du gjer dette er avhengig av kva oppdrag du har fått. Det kan være at ein står og dirigerer manuelt med radiosamband, eller det kan være ved å kjøyre følgebil. Sidan ein del av vegarbeidet som krever dirigering foregår som nattarbeid så er det forholdsvis greit betalt. Ved arbeid på enkelte fjellovergangar og liknande kan det også være aktuelt å bu på brakkerigg den perioda du er på jobb. I all hovedsak så foregår arbeidet ved planlagte aktivitetar. Dei meir akutte og kortvarige behova for trafikkdirigering som f.eks. ved ulykker og liknande vil det normalt være politiet som tek seg av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå