Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Slettet boot filene ved formatering

Anbefalte innlegg

Hei, er i ferd med og selge laptopen min, og da skulle jeg formatere pcen og få vekk alt drit jeg har på den. Men med i samme slengen som jeg formaterte harddiskene så greide jeg utrolig nok og slette Boot filene mine, noe som gjør sånn at pcen bare skrur seg av og på med 2 sekunders mellomrom. 

Jeg får startet Windows via BIOS, og har windows på minnepenn. Har prøvd bootsect.exe commands i CMD, det funket en gang, også var det tilbake til det samme når jeg prøvde en gang til for og dobbelsjekke det. 

Sitter egentlig veldig fast på hva jeg skal gjøre for og få de filene tilbake igjen nå.. 

Noen tips? :-) 

Pcen er en ASUS g771JM 17.3"

EDIT: Fant nå ut at jeg kan starte opp Windows ved og holde inne F12. Men det er ikke bra nok med tanke på at den skal bli solgt. 

Endret av Kevsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bare re-installere windows på nytt?

Det er vel ikke så "utrolig" at du har slettet en hel haug hvis du har formatert harddisken.

Jeg foreslår at du booter på windows installasjon, går til Repair, går til command prompt, kjører diskpart CLEAN, restarter maskinen, booter igjen på windows installasjon og re-installerer windows. Har du win 7/8/8.1 lisens kan du gå direkte på win10.

https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...