Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama på nach (2 gutter, 2 jenter)

Akseptabelt?   

57 stemmer

1. 1. Ville du akseptert at kjæresten din gikk på slike nachspiel?

• Ja. Stoler 100% på kjæresten min og vet hun/han aldri ville vært utro.
      16
    • Ja, men bare om jeg ble informert om det samme kvelden, og visste hvor hun var.
      13
    • Nei. Dette er å utsette seg selv for fristelser, når man allerede har dårlig dømmekraft. Stor sjanse for utroskap.
      16
    • Nei. Slike nach ender som oftest i sengen (sex).
      6
    • Nei. Ville vært redd hun kunne bli voldtatt.
      3
    • Ja. Jeg er i et åpent forhold (eller ønsker å være i et åpent forhold), så jeg bryr meg ikke om hvem hun/han ligger med.
      3

Anbefalte innlegg

Det virker som om mange mener tillit er et valg. Mange forventer at partneren skal stole 100% på dem fra første stund. Men tillit kommer over tid. Det er normalt at par som har vært sammen i to måneder har helt annen tillit til hverandre enn par som har vært sammen i to år. 

Det vil riktig nok variere. Noen har lettere for å kunne stole på andre mennesker. Noen er til og med lettlurte eller naive. Uansett er det ingen tvil om at tillit er superlim i et forhold. 

Anonymous poster hash: a5b3d...6b5

Tillit er fundamentet i et forhold. Men gjensidig respekt er vel så viktig.

Som det ble nevnt lengre opp: Ville det vært akseptabelt om jeg dro på en romantisk date med ei annen dame enn kjæresten min forutsatt at vi ikke hadde sex? Hvordan er dette mer eller mindre akseptabelt enn å sitte på nach med én person av motsatt kjønn mens de andre på nach har sex med hverandre? Den største forskjellen er kanskje at det må antas at alle er fulle i siste eksempel, noe som øker risikoen for at minst én person gjør noe "dumt".

Jeg ville heller vært ærlig med kjæresten min, og sagt at jeg ønsker ikke at hun befinner seg i slike situasjoner. Og deretter hatt tillit til at hun ikke hadde plassert seg i slike situasjoner. I det tilfellet utviser jeg tillit, ærlighet og tydelig kommunikasjon til henne, og hun utviser respekt ovenfor meg. Gitt at vi har et sunt forhold, er det også implisitt at jeg ville utvist den samme respekten ovenfor henne, og at hun kunne hatt tillit til at jeg utviste denne respekten. Det er perfekt.

Å forlange tillit når man gjør dumme ting, er barnslig. Og det avler ikke tillit, men usikkerhet. Hvem vil stole på en uansvarlig person som ikke respekterer deg? Det er en dum ting å gjøre. Og man må være naiv for å stole på en slik person.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan dere sammenligne en romatisk date med selvskap mens man støtter venninnen?!

Forskjellen er at i det ene eksempelet er man følsesmessig utro mens i det andre gjør man jack shit.

Det finnes ingenting som antyder at hun hadde romantiske tanker om random fyr, så jeg ser ikke hvordan det kan sammenlignes med en romtantisk date, som er en intim greie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan dere sammenligne en romatisk date med selvskap mens man støtter venninnen?!

Forskjellen er at i det ene eksempelet er man følsesmessig utro mens i det andre gjør man jack shit.

Det finnes ingenting som antyder at hun hadde romantiske tanker om random fyr, så jeg ser ikke hvordan det kan sammenlignes med en romtantisk date, som er en intim greie.

Men da må det vel være greit med en romantisk date hvis det ikke er noe kjemi mellom de to, samt at de ikke har sex?

Hva om de også er fulle sammen? Og de er på dobbeltdate, og de har dratt hjem til en av dem der de to andre på daten har sex? Da må det vel være greit?

Lenke til kommentar

Det jeg finner leit i TS sin situasjon er at samboeren ikke klarer å se dette selv. Synes det i grunn skulle vært unødvendig å måtte bemerke noe slikt for partneren sin. Iallefall når partneren tidligere har planlagt å være utro da personen var i en lignende situasjon.

Da er jeg glad for å være singel. Det hadde ikke falt meg inn å måtte ringe "hjem" for å få tillatelse til å oppholde meg i samme rom som en annen person.

Lenke til kommentar

Det jeg finner leit i TS sin situasjon er at samboeren ikke klarer å se dette selv. Synes det i grunn skulle vært unødvendig å måtte bemerke noe slikt for partneren sin. Iallefall når partneren tidligere har planlagt å være utro da personen var i en lignende situasjon.

Da er jeg glad for å være singel. Det hadde ikke falt meg inn å måtte ringe "hjem" for å få tillatelse til å oppholde meg i samme rom som en annen person.

Da er du mye mer åpen angående forhold enn det jeg er. Jeg hadde ikke satt pris på at dama hadde overnattet med en fyr hun traff på byen for at venninna hennes skulle ha selskap mens a lekte cowboy i naborommet. Selv om dette aldri skjedde grunnet en kommentar fra denne karen.

Kort fortalt hadde hun en fuktig kveld på byn, sammen med en av hennes kompiser og en gjeng venninner. I løpet av kvelden møtte de en kar på en nattklubb, og når det nærmet seg stengetid fant dama mi, bestevenninna, kompisen og denne "nye" karen ut at de skulle på nach sammen. Bare de fire. Det var allerede bestemt at bestevenninna til dama mi og kompisen skulle bange i løpet av nachet. Dama mi skulle være med slik at bestevenninna slapp å gå alene hjem om morgenen, og denne ukjente karen skulle være med for å holde dama mi med selskap (!), slik at hun slapp å sitte alene i stuen...

Jeg synes det er naturlig at man sier ifra om man velger å tilbringe en natt med noen man møter på byen, eller helst ikke tilbringer denne natten sammen med vedkommende i det hele tatt - uansett hva som skjer i løpet av natten, men det er kanskje bare jeg som er sær.

Man kan stole på kjæresten sin selv om man ikke går med på at a skal sove på rom med en tilfeldig kar.

Det er mer at jeg ikke stoler på hva han kan finne på enn hva hun vil finne på.. Hele situasjonen hun rotet seg opp i er i grunn rotten og helt unødvendig.

Lenke til kommentar

Da er du mye mer åpen angående forhold enn det jeg er. Jeg hadde ikke satt pris på at dama hadde overnattet med en fyr hun traff på byen for at venninna hennes skulle ha selskap mens a lekte cowboy i naborommet. Selv om dette aldri skjedde grunnet en kommentar fra denne karen.

Jeg synes det er naturlig at man sier ifra om man velger å tilbringe en natt med noen man møter på byen, eller helst ikke tilbringer denne natten sammen med vedkommende i det hele tatt - uansett hva som skjer i løpet av natten, men det er kanskje bare jeg som er sær.

Man kan stole på kjæresten sin selv om man ikke går med på at a skal sove på rom med en tilfeldig kar.

Det er mer at jeg ikke stoler på hva han kan finne på enn hva hun vil finne på.. Hele situasjonen hun rotet seg opp i er i grunn rotten og helt unødvendig.

Etter tråden å dømme er deg jeg som er sær, ikke du. Men, det står ingen steder at de skulle sove på samme rom. Det er to tolkninger jeg i alle fall ser på som veldig mye mer sannsynlig:

1. Det er et nachspiel, når nachspiel er ferdige så er det morgen. Det er ikke gitt at de skulle sove i det hele tatt.

2. Hun skulle sove i en annen seng, på en sofa etc.

Det vi vet skulle skje: Venninnen ville ligge med fyren sin. Denne fjerde personen skulle ha nach. TS sin kjæreste ble med "for å holde fjerdemann med selskap". That's it. Nå, heller enn å anta at dette betyr at TS sin kjæreste er naiv/dum/hore/whatever, hvorfor kan ikke venninnen ha spurt TS sin kjæreste om hun kunne være så snill å være med slik at det faktisk blir nachspiel - slik at venninnen kan få seg noe?

Jeg ville aldri hatt nachspiel med bare to andre, hvis de to andre holdt på. Nettopp fordi det er ufattelig kleint å sitte der hvis de driver med tafsing og klining, og kjedelig hvis de til og med er på et annet rom og har sex. Hvis en fjerde person hadde vært med kunne vi i det minste drukket øl, hørt på musikk og ledd av russere på Youtube.

Edit: Jeg leste feil. Det var fyren til venninnen som skulle ha nachet, ikke fjerdemann. Det forandrer ikke så mye.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge de ikke sover under samme dyne, hvorfor bry seg? Er folk her redde for at partnerene skal finne noen som er bedre enn seg, for å så bli byttet ut?

Helt enig. Hadde ikke hatt noe problem med om fruen dro på nach uten meg. Stoler på henne 100% og det å nekte hverandre og leve er ikke nøkkelen til et sunt og godt forhold.

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke sover under samme dyne, hvorfor bry seg? Er folk her redde for at partnerene skal finne noen som er bedre enn seg, for å så bli byttet ut?

Helt enig. Hadde ikke hatt noe problem med om fruen dro på nach uten meg. Stoler på henne 100% og det å nekte hverandre og leve er ikke nøkkelen til et sunt og godt forhold.

hahaha må faktisk le av hvor naiv det er mulig å være. 

"joda, jeg overnattet hos ham, men vi hadde ikke sex altså, selv om vi som i samme seng," 

"Ok. Jeg elsker hvordan du er så ærlig med meg kjære."

:rofl:

Lenke til kommentar

Menn kommer også å går som de selv vil? Dessuten går det an å tro på at man har såpass mye å tilby at dama ikke har ett behov for å "bytte" deg ut.

du kan jo tro på at du selv er James Bond, men om dama drar på nach som i dette tilfellet ville mine varsellamper blinket rødt. Synes det indikerer at hun ikke har respekt for forholdet. 

Jeg hadde selv sjansen til noe sånt for noen mnd siden. det var to jenter som ville ha meg med på nach etter en kveld på byen, men siden jeg har en dame hjemme så takket jeg pent nei, fordi jeg vet hva som har en tendes til å skje på nach og ville ikke sette meg selv i den situasjonen. 

Endret av insomeseriousproblems
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en forståelse at folk misbruker "Naiv" her alt for mye. Tillit er noe som må bygges opp selvfølgelig, men om du og dama har fått bygd opp denne tilliten og du kjenner personen så burde du egentlig ikke ha noe tro på at dama vil finne på noe slikt. Er det naivt å stole på noen du tror du kan stole på?

Lenke til kommentar

Og det er forskjell å dra på nach fordi 2 damer vil ha deg med, og å dra på nach for å holde kompisen din med selvskap.

Joda, men når ikke partneren din er der, så kan man jo vri til å høres ut som man selv vil. Jeg har nok av erfaringer med jenter som gjør nettopp det. 

Dette blir jo uansett en situasjon som man får vurdere selv, men jeg selv har klare kjøreregler her om man faktisk er i et eksklusivt forhold med dama.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...