Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama på nach (2 gutter, 2 jenter)

Akseptabelt?   

57 stemmer

1. 1. Ville du akseptert at kjæresten din gikk på slike nachspiel?

• Ja. Stoler 100% på kjæresten min og vet hun/han aldri ville vært utro.
      16
    • Ja, men bare om jeg ble informert om det samme kvelden, og visste hvor hun var.
      13
    • Nei. Dette er å utsette seg selv for fristelser, når man allerede har dårlig dømmekraft. Stor sjanse for utroskap.
      16
    • Nei. Slike nach ender som oftest i sengen (sex).
      6
    • Nei. Ville vært redd hun kunne bli voldtatt.
      3
    • Ja. Jeg er i et åpent forhold (eller ønsker å være i et åpent forhold), så jeg bryr meg ikke om hvem hun/han ligger med.
      3

Anbefalte innlegg

Ble minnet på en situasjon som (nesten) skjedde med dama her for en god stund tilbake etter å ha lest i tråden "Dama rota seg opp i en ufrivillig trekant" (Se link nederst). 

Kort fortalt hadde hun en fuktig kveld på byn, sammen med en av hennes kompiser og en gjeng venninner. I løpet av kvelden møtte de en kar på en nattklubb, og når det nærmet seg stengetid fant dama mi, bestevenninna, kompisen og denne "nye" karen ut at de skulle på nach sammen. Bare de fire. Det var allerede bestemt at bestevenninna til dama mi og kompisen skulle bange i løpet av nachet. Dama mi skulle være med slik at bestevenninna slapp å gå alene hjem om morgenen, og denne ukjente karen skulle være med for å holde dama mi med selskap (!), slik at hun slapp å sitte alene i stuen....

Nå endte det i stedet opp med at denne karen sa noe upassende til bestevenninna, noe som lagde dårlig stemning, og det endte opp med at dama mi og bestevenninna ble sur reiste hjem i stedet. 

Noen dager senere fikk jeg vite om hendelsen, og må si jeg ble overrasket og noe sjalu over at hun ville sitte alene på nach med en helt ukjent kar, mens venninna og kompisen hadde sex på et annet rom. Vi visste jo begge hva denne karen var der for. Jeg sa jeg ikke syntes det var akseptabelt, og begrunnet det vel i heten med at "jeg vet hva som skjer på slike nach". Det ble dårlig tatt imot, og jeg ble selvfølgelig beskyldt for å ikke stole på hun. Og det er vel i bunn og grunn sant - i den situasjonen der, så hadde jeg ikke klart å stole 100% på hun. 

Jeg ble uansett den store stygge ulven. Hadde jeg virkelig ingen grunn til å reagere? Se for dere at deres partner ender opp på et slikt nach. Synes dere dette er helt OK?
En begrunnelse mange kanskje vil bruke er "er hun/han utro, så fortjener hun/han ikke meg uansett", men husk at ingen ønsker å oppleve utroskap.

Uavhengig av hva dere skriver har jeg sagt at slike nach er uakseptable i fremtiden, for begge parter. Jeg er nemlig ikke komfortabel med det. Jeg er allikevel interessert i å vite om andre ville tillatt det. 

Anonymous poster hash: a5b3d...6b5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig.
Rett og slett.

Har opplevd at kona var med på en fest hos ei venninne, og endte opp med å rote med en fyr utpå natta.

Sliter fortsatt med dette. Var nær ved å gå til skilsmisse da dette skjedde, men ønsket å kjempe for forholdet. Gikk i parterapi en stund.

Hun hevder det var for å få bekreftelse, at hun savner dette fra meg.
Hevder videre at hun i ettertid har innsett at dette nok er en vanlig følelse å ha etter 10 år i et forhold, angrer og ønsker å gjøre det godt igjen og holde på forholdet.

Skulle ønske jeg kunne glemme hele episoden og gå videre, men jeg sliter med at tanken på dette dukker opp igjen daglig.

Jeg er ukomfortabel hver gang hun er på byen eller på reise.

Tillitten har fått en alvorlig knekk, og jeg er redd den ikke kan repareres igjen.

Anonymous poster hash: d0fc2...551
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uavhengig av hvor mye man stoler på partneren, er det råttent av partneren å sette seg i en situasjon som de vet at kan tolkes negativt. Hvis jeg hadde plassert meg på et nach med ei jente, mens de to andre på nachet knulla på naborommet, så vet jeg at dama mi ikke hadde likt dette. Dersom jeg likevel hadde gjort det så hadde jeg vært en råtten fyr fordi jeg hadde brukt dread game på dama og gjort henne sjalu. Dette er tilfelle uavhengig av om jeg hadde hatt sex med denne andre jenta på nachet.

1. Det er manipulativt.

Dersom det ikke er intensjonelt manipulativt, kan dette være for å tøye eller teste grenser. I så fall betyr det at jeg ikke respekterer dama mi nok til å ta hensyn til hennes følelser og måten jeg vet at hun ville oppfattet dette på. Selv om jeg ikke har sex med jenta på nachet.

2. Det er barnslig og respektløst.

Det kan selvfølgelig også hende at jeg "var full" og ikke tenkte svært langsiktig. Kanskje jeg ikke tenkte i det hele tatt. I så fall har jeg vist min dårlige kvalitet gjennom å ikke kunne være ansvarlig og voksen. Selv om jeg ikke har sex med jenta på nachet.

3. Det er korttenkt.

I alle tilfeller er dette et tegn på dårlig kvalitet. Å konstruere en slik situasjon, og deretter gnåle om at dama mi ikke klarer å stole på meg, ville gjort meg ytterligere dårlig. Jeg hadde fortjent å miste hennes tillit til meg. Og forholdet hadde blitt surt. Og det hadde vært min skyld.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Føler damer har generelt dårligere evne til og tenke fornuftige i slike saker. Man leser jo til stadighet i tråder både her og andre steder at jenter setter seg opp i slike situasjoner som utløser en gitt hendelse som er negativ.

Mens menn kanskje er flinkere til og tenke litt lengre fram og klarer og unngå slike situasjoner..

• Liker 5
Lenke til kommentar

Føler damer har generelt dårligere evne til og tenke fornuftige i slike saker. Man leser jo til stadighet i tråder både her og andre steder at jenter setter seg opp i slike situasjoner som utløser en gitt hendelse som er negativ.

Mens menn kanskje er flinkere til og tenke litt lengre fram og klarer og unngå slike situasjoner..

Jeg som mann kan lett innrømme at jeg sikkert er eksemplarisk dårlig til å tenke særlig langt frem i slike situasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stoler såpass på dama mi at jeg ikke er bekymra. Hvis det hadde vist seg at hu var typen til å være utro så hadde hu ikke vært den jeg trodde og da hadde det ikke vært henne jeg elsket, men idéen om en idealisert versjon av henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hun hevder det var for å få bekreftelse, at hun savner dette fra meg.

Anonymous poster hash: d0fc2...551

Søppelkvinnfolk.  :dontgetit:

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Enkelt og greit er egentlig dette noe man bør ha en avtale om på forhånd.

Det jeg ikke forstår er hvorfor hun ikke ringte deg og ba deg komme en tur innom og holde henne med selskap istedenfor en helt random fyr...

Jeg hadde blitt veldig lite fornøyd om jeg ble vekt midt på natta for å holde den fulle kjøresten min med selvskap, for å sitte å vente på at venninna fikk pult.

Dersom en tulling kunne gjøre samme nytte fordi han trodde at han fikk pult, great. Det eneste jeg hadde vært bekymret for er en eventuelt voldtekt.

Lenke til kommentar

Hadde ikke likt det (er jente, har samboer). Er rimelig sikker på at han ikke hadde satt pris på om jeg gjorde det heller. Syns det er akseptabelt å si til partneren sin at det er en situasjon man ønsker at den andre holder seg unna, så langt det går. Uten at man går i direkte angrep og peker masse fingre, hehe.

Lenke til kommentar

Hadde ikke likt det (er jente, har samboer). Er rimelig sikker på at han ikke hadde satt pris på om jeg gjorde det heller. 

Det jeg finner leit i TS sin situasjon er at samboeren ikke klarer å se dette selv. Synes det i grunn skulle vært unødvendig å måtte bemerke noe slikt for partneren sin. Iallefall når partneren tidligere har planlagt å være utro da personen var i en lignende situasjon. 

Lenke til kommentar

En slik situasjon virker provoserende, på samme måte som om hun skulle hatt en date med en annen på en romantisk kinokveld...

Hun avtalte å sitte alene sammen med denne fyren, som hun kanskje ikke kjente i det hele tatt.

Kanskje du kan ta hevn ved å gå alene på en romantisk kinokveld med ei jente, eller på en pen restaurant. Og etterpå kan du si; "det betydde ikke noe, for vi gjorde ikke noe". Eller ta med ei jente på skogstur.

Som andre er inne på, er det også en risiko-oppførsel å ta en mann med hjem (?) på nachspiel der man faktisk sitter alene med vedkommende.

Lenke til kommentar

Det virker som om mange mener tillit er et valg. Mange forventer at partneren skal stole 100% på dem fra første stund. Men tillit kommer over tid. Det er normalt at par som har vært sammen i to måneder har helt annen tillit til hverandre enn par som har vært sammen i to år. 

Det vil riktig nok variere. Noen har lettere for å kunne stole på andre mennesker. Noen er til og med lettlurte eller naive. Uansett er det ingen tvil om at tillit er superlim i et forhold. 

Anonymous poster hash: a5b3d...6b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...