Gå til innhold

Får ikke logget inn som administrator (wordpress)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en side som ble angrepet før helgen og det endte med at jeg måtte slette en god del filer til forskjellige plugins for at domeneshop skulle åpne den for trafikk. Problemet er at nå får jeg ikke til å logge meg inn som administrator på siden. Har lett som en gal etter svar, men har ikke funnet noen løsning på problemet enda.

På login siden får jeg beskjed om "FEIL: Informasjonskapsler er blokkert på grunn av uventede utdata." og når jeg skriver inn brukernavnet og passordet så skjer det jo selvsagt ingen ting.

Har kjørt debug og får opp følgende feilmeldinger

Strict Standards: Declaration of DropDown_Nav_Menu::start_lvl() should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-content/themes/arena/include/plugin/dropdown-menus.php on line 0

Strict Standards: Declaration of DropDown_Nav_Menu::end_lvl() should be compatible with Walker_Nav_Menu::end_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-content/themes/arena/include/plugin/dropdown-menus.php on line 0

Strict Standards: Declaration of DropDown_Nav_Menu::start_el() should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-content/themes/arena/include/plugin/dropdown-menus.php on line 0

Strict Standards: Declaration of DropDown_Nav_Menu::end_el() should be compatible with Walker_Nav_Menu::end_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-content/themes/arena/include/plugin/dropdown-menus.php on line 0

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-config.php:1) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-login.php on line 387

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-config.php:1) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-login.php on line 400

Har åpnet wp-login og sett på linje 387 og 400, men kan ikke se noe direkte feil, lurte derfor på om det er noen som har et evt svar på hva problemet kan være. Har satt alle plugings på hold og det hjalp lite.

Her er det som står i WP-login.php fra linje 387 til 402.

header('Content-Type: '.get_bloginfo('html_type').'; charset='.get_bloginfo('charset'));

if ( defined( 'RELOCATE' ) && RELOCATE ) { // Move flag is set

if ( isset( $_SERVER['PATH_INFO'] ) && ($_SERVER['PATH_INFO'] != $_SERVER['PHP_SELF']) )

$_SERVER['PHP_SELF'] = str_replace( $_SERVER['PATH_INFO'], '', $_SERVER['PHP_SELF'] );

$url = dirname( set_url_scheme( 'http://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . $_SERVER['PHP_SELF'] ) );

if ( $url != get_option( 'siteurl' ) )

update_option( 'siteurl', $url );

}

//Set a cookie now to see if they are supported by the browser.

$secure = ( 'https' === parse_url( wp_login_url(), PHP_URL_SCHEME ) );

setcookie( TEST_COOKIE, 'WP Cookie check', 0, COOKIEPATH, COOKIE_DOMAIN, $secure );

if ( SITECOOKIEPATH != COOKIEPATH )

setcookie( TEST_COOKIE, 'WP Cookie check', 0, SITECOOKIEPATH, COOKIE_DOMAIN, $secure );

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen betyr at et script prøver å endre en header etter at første del av innholdet allerede er sendt til nettleseren, i ditt tilfelle kan det se ut som wp-config.php har blitt lagret på feil måte, slik at den inneholder noen ekstra bytes i starten (BOM - Byte Order Mark) som blir sendt til nettleseren før wordpress er ferdig med å sette opp headerene.

Mer info om denne feilmeldingen

Lenke til kommentar

Det er ingenting feil i wp-login.php, den prøver bare å sette noen headere (som den skal), men det har allerede blitt sendt innhold til nettleseren. I følge feilmeldingen du kopierte hit kom dette innholdet fra wp-config.php linje 1.

Om du ikke ser noe på linje 1 i wp-config som kan ha sendt innhold, så kan du sjekke "view page source" på siden der feilmeldingen dukker opp, for å se hva det aller første innholdet er (for eksempel et mellomrom eller et ord rett før <!DOCTYPE).

Om du ikke ser noe der heller, så veit jeg ikke helt hva jeg kan foreslå, personlig ville jeg sjekket alle steder der wp-config blir lastet, men om du ikke har noen særlig kunnskap om PHP så kan det være vanskelig å få noe ut av.

Lenke til kommentar

Å herregud, hadde i alt styret klart å bare fokusere på WP-login og ikke WP-config. Fant problemet og det viste seg å være BOM.

Nå har jeg derimot fått et annet problem og det er at jeg ikke får logget inn... tydligvis så har passordet blitt endret. Prøvde å få tilsendt nytt passord, men fikk bare opp en blank side. Prøvde å aktivere debug for å finne ut hva problemet kunne være, men da kommer feilmeldingen opp igjen. Har sjekket alle filene og det er ikke flere BOM skjult noen plass.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-content/themes/arena/include/plugin/dropdown-menus.php:0) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-login.php on line 387

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-content/themes/arena/include/plugin/dropdown-menus.php:0) in /home/2/a/arenatrondheim/www/wp-login.php on line 400
Endret av Mr.Reese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...