themis Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Hei. Har min Macbook Pro inne til reperasjon hos mcare (via Expert). Den begynte plutselig å jobbe utrolig seint (slik at den var ubrukelig) og en prosess kalt kernel_task tok opp hele kapasiteten (se vedlagt screenshot av dette). Prøvde å kjøre en re-installasjon, men kom ikke inn på denne menyen ved oppstart.Tilbakemelding fra mcare er som følger: "Tydelige spor etter væske på innvendige komponenter. Din maskin har blitt påført skader som følger av kontakt med væske. Dette dekkes ikke innunder produktets garanti og er ikke mulig eller lønnsomt å reparere. En MacBook er utstyrt med flere væskeindikatorer. Disse indikatorene reagerer kun ved direkte kontakt med flytende væske".Jeg vet med sikkerhet at jeg aldri har sølt væske på Macbooken, og forstår derfor ikke hvorfor det kan være utslag på disse indikatorene. Hva gjør jeg videre nå? Kan jeg hevde at det er feil på indikatorene? Gir det i hele tatt mening at det er dette som skaper problemene som jeg har? Ønsker ikke å gi meg uten å sjekke ut litt rundt dette.Setter pris på hjelp her Thomas 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Har du tatt med deg din Macbook fra kalde til varme omgivelser? Slikt kan faktisk skape såpass mye kondensering at det nesten renner av det. Tenk deg innsiden av macbooken med mange små kondensdråper på seg, og så snur du den på høykant. Nå vil det renne vann inni den. 1 Lenke til kommentar
themis Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Har du tatt med deg din Macbook fra kalde til varme omgivelser? Slikt kan faktisk skape såpass mye kondensering at det nesten renner av det. Tenk deg innsiden av macbooken med mange små kondensdråper på seg, og så snur du den på høykant. Nå vil det renne vann inni den. Hei Den har ikke vært andre steder enn stue/kjøkken de siste par årene (da vi flyttet hus). Så jeg kan aldri tenke meg at dette kan være problemet. Ville det uansett ført til problemer med kernel_task som tar hele kapasiteten til Mac`en? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Spørsmålet er jo om det er harware feil eller sofware som får den til og gjøre dette. Overslag mellom komponenter på hobedkortet kan i hvertfall lage mye krøll, samme kan minnefeil. Men så er jo spørsmålet videre om expert har sendt denne maskina i posten når de har hatt den for reparasjon. Ute er det vinter og tviler på at pakker leveres i oppvarmede biler. Lenke til kommentar
themis Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Spørsmålet er jo om det er harware feil eller sofware som får den til og gjøre dette. Overslag mellom komponenter på hobedkortet kan i hvertfall lage mye krøll, samme kan minnefeil. Men så er jo spørsmålet videre om expert har sendt denne maskina i posten når de har hatt den for reparasjon. Ute er det vinter og tviler på at pakker leveres i oppvarmede biler. Godt poeng Takker for innspill! Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå