xlmft2 Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Hei! jeg prøver å kjøre en makefile men får fatal error: libelf.h: Ingen slik fil eller filkatalog compilation terminated. noen som vet hvor og hvordan jeg får tak i libelf headeren? på forhånd takk Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Forsøk å installere pakken libelf-dev dersom du bruker en deb-basert distro, eller elfutils-libelf-devel dersom du bruker en rpm-basert distro. Lenke til kommentar
xlmft2 Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Forsøk å installere pakken libelf-dev dersom du bruker en deb-basert distro, eller elfutils-libelf-devel dersom du bruker en rpm-basert distro. Tusen takk, er det en liste over hvor man kan laste ned forskjellige libraries? nå finner jeg ikke GL/glut.h Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) Forsøk å installere pakken libelf-dev dersom du bruker en deb-basert distro, eller elfutils-libelf-devel dersom du bruker en rpm-basert distro. Tusen takk, er det en liste over hvor man kan laste ned forskjellige libraries? nå finner jeg ikke GL/glut.h Dessverre ikke som jeg vet om. I deb-verdenen følger libs som regel en navnekonvensjon som lib<navn> for binaries og lib<navn>-dev for headere. Glut burde derfor hete libglut-dev, men om jeg husker rett så er det freeglut3 som er i bruk. Prøv freeglut3-dev du https://packages.debian.org/wheezy/freeglut3-dev Endret 23. februar 2016 av Joachricar Lenke til kommentar
xlmft2 Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 jeg bruker fedora, (red hat) er det en annen navnekonvensjon for rpm pakker? debkonvensjonen fungerte ikke. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Søk? "yum/dnf search glut" burde komme med noe vettugt. Lenke til kommentar
xlmft2 Skrevet 24. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2016 fant det, takk daffy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå