Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Månelyst i Sunndalen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Flott nattbilde og skarpt ble det. Som alternative til stativ, vil jeg anbefale deg en pose med erter. Jeg fikk min bedre halvdel til å sy 2 slike poser, en på ca 1 kg og en på ca 2 kg. Ikke stapp de fulle med erter. Det gir bedre fleksibilitet. Greit å ha med seg på reiser når det er uhensiktsmessig å dra med seg stativ. 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Nydelig Helene mektig landskap med flott lys og farger! 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Flott nattbilde og skarpt ble det. Som alternative til stativ, vil jeg anbefale deg en pose med erter. Jeg fikk min bedre halvdel til å sy 2 slike poser, en på ca 1 kg og en på ca 2 kg. Ikke stapp de fulle med erter. Det gir bedre fleksibilitet. Greit å ha med seg på reiser når det er uhensiktsmessig å dra med seg stativ. Tusen takk! Det var hyggelig at du synes det! Og tusen takk for erteposetipset, det var jo kjempesmart! ...(men må vel sy dem sjøl, siden jeg er den bedre halvdel hjemme hos oss.. ) Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Nydelig Helene mektig landskap med flott lys og farger! Tusen takk for finfin kommentar Tove! Lenke til kommentar
okjo Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Dette ble bra, men i full størrelse preget av høy iso. Ville brukt mye lavere iso og lengre lukkertid, f.eks 800-1600 i iso og 1- 10 sek lukkertid på samme blender som du har brukt. Bruke manuelle innstillinger, (det eneste jeg har i auto er hvitbalansen, den kan justeres i etterbehandlingen) kabelutløser eller selvutløser, stativ er nok et must. Det er bare å prøve seg fram med forskjellige innstillinger. Mvh Oddmund 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Dette ble bra, men i full størrelse preget av høy iso. Ville brukt mye lavere iso og lengre lukkertid, f.eks 800-1600 i iso og 1- 10 sek lukkertid på samme blender som du har brukt. Bruke manuelle innstillinger, (det eneste jeg har i auto er hvitbalansen, den kan justeres i etterbehandlingen) kabelutløser eller selvutløser, stativ er nok et must. Det er bare å prøve seg fram med forskjellige innstillinger. Mvh Oddmund Hei Oddmund! Jeg prøvde meg litt med egne innstillinger også, men endte opp med dette som det beste synes jeg, det er det kameraet sjøl som har stilt inn på automatikk. Jeg brukte fjernutløser, det er et must. Stativ hadde jeg ikke for hånden, dessuten blåste det kraftig så jeg vet ikke om det ville blitt noe bedre egentlig. Det er gøy å ta bilder når det er mørkt, men litt vanskelig, derfor veldig hyggelig at du kommer med konstruktive tips! Det setter jeg stor pris på! Jeg får bare øve meg mer 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Vakkert! Bra nattbilde, dette! 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Vakkert! Bra nattbilde, dette! Tusen takk! Lenke til kommentar
RuneK Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Flott nattstemning :-) Hilsen Rune 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Flott nattstemning :-) Hilsen Rune Takk takk! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Ser ikke ut til at det ble hundre prosent støtt likevel, men bildet er likandes nok det. Roar 1 Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Vakkert bilde fra industrisamfunnet. Både måne og himmel var flott gjengitt (nesten malerisk) og jamen har du greid å få med litt av arbeidsplassen min nederst til venstre. 1 Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Meget stemningsfullt og fint. Synes du har lykkes bra med innstillingene her. Det er smart og prøve seg fram med litt forskjellig og bruke det bildet en selv er mest fornøyd med. Selvutløser eller fjernutløser er også ett must for å ikke "skumpe" kameraet når en trykker av. Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Vakkert bilde fra industrisamfunnet. Både måne og himmel var flott gjengitt (nesten malerisk) og jamen har du greid å få med litt av arbeidsplassen min nederst til venstre. Jobber du på verket du da? Tenk så mange kule bilder det kunne blitt derfra! ...men det er vel forbudt å ta bilder der inne? Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Meget stemningsfullt og fint. Synes du har lykkes bra med innstillingene her. Det er smart og prøve seg fram med litt forskjellig og bruke det bildet en selv er mest fornøyd med. Selvutløser eller fjernutløser er også ett must for å ikke "skumpe" kameraet når en trykker av. Mvh. Rolf Det er kanskje litt høy iso, men det var nå sånn kameraet ville ha det Hyggelig at du likte det! Jeg har et til som jeg kanskje legger ut i morgen. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Ser ikke ut til at det ble hundre prosent støtt likevel, men bildet er likandes nok det. Roar Hvis det ikke ble støtt, så må det vel være bevegelse i jorda...bølger som slo inn mot der jeg stod, eller kanskje det var hjerteslaga mine som dundra ned i bakken Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Vakkert bilde fra industrisamfunnet. Både måne og himmel var flott gjengitt (nesten malerisk) og jamen har du greid å få med litt av arbeidsplassen min nederst til venstre. Jobber du på verket du da? Tenk så mange kule bilder det kunne blitt derfra! ...men det er vel forbudt å ta bilder der inne? Er vel ikke så mye annet å finne på her enn å jobbe på "verket". Og du har helt rett, det er fotoforbud innafor portene. Grrrr..der er det jamen mange artige og spennende motiv! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Ser du har fått mange gode råd fra flere her, og når jeg i tillegg ikke er noen "nattfotograf" skal jeg unnlate å komme ytterligere råd. Men utgangspunktet, med lysforhold, lette skyer og stor måne er jo absolutt til stede, utsnitt og komp. som vanlig meget bra fra deg. Mvh Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Ser du har fått mange gode råd fra flere her, og når jeg i tillegg ikke er noen "nattfotograf" skal jeg unnlate å komme ytterligere råd. Men utgangspunktet, med lysforhold, lette skyer og stor måne er jo absolutt til stede, utsnitt og komp. som vanlig meget bra fra deg. Mvh Ragnar Hei Ragnar! Ja har fått mange gode råd i dag, det setter jeg stor pris på. Tusen takk for god kommentar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg