Kortspilleren Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Hei, skal til Dublin i mars i 5 dager. Lurer på om du som har vært der før har noen tips til hva jeg burde få med meg. er spesielt interessert i natur og arkitektur. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Var der for en måned siden. Kul by. Av natur har du Phoenix Park, som er den største "inner city"-parken i Europa, hvor det er til og finnes en del ville dyr, samt Dublin Zoo, som er en all right dyrepark. St. Stepens Green også en fin liten park, som er mer sentrumsnært. Av gamle bygninger ville jeg absolutt tatt en tur til Trinity College, masse flotte bygninger. Ta også en tur inn på Long Room der, som har kelterbøkene og fasinerende flott gammelt bibliotek. Dublin Castle fikk jeg ikke med, men skal visst være vært å se på. Var en tur inni St. Patricks-katedralen, som er flott katedral, innvendig og utvendig. Ellers bør du alltids ta en tur på Guiness Storehouse. Veldig turristfelle, men verdt det. Ta turen opp i Gravity Bar i toppen for flott utsikt over hele byen. Lenke til kommentar
Kortspilleren Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Sweet, takk for gode tips! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Det er endel utflukter som er verdt å få med seg. Jeg tok en dagstur rundt i Nord-irland hvor vi blandt annet fikk se Giant's Causeway. http://www.paddywagontours.com/GIANTS-CAUSEWAY-Day-Tour-From-DUBLIN En tidligere tur tok jeg en kortere tur med dobbeldekker buss sydover kysten og inn til Powerscourt som jeg hadde sansen for, men den passer antagelig for færre enn den andre turen. Husker ikke hvem jeg dro med da. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Du bør få med noe i denne duren - Irlands største eksportartikkel er musikk: Endret 24. februar 2016 av Fjellvåken Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Ikke prøvd personlig, men ser at de får gode tilbakemeldinger.http://www.ruraltours.ie/ og Vikingmuseet er helt greit å få med seg. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Vilka datum skall du dit? http://www.stpatricksfestival.ie/events 17-20 mars är det fullt ös. Dublin international film festival är väl i mars menar jag. 6 Nations i Rugby är i Mars också på Landsdowne Road. Är du glad i öl? http://www.theporterhouse.ie/ Fantastisk plats mitt i Dublin. Pub och barer är det gott om, de flesta med kommersiell öl och utbud, men jag anbefaller starkt lokala bryggerier. Jag har bott i Dublin i några år, och fem dagar går fort där. Bittelite nord om Dublin ligger Howth. VÄL värd ett besök. https://no.wikipedia.org/wiki/Howth Irskt folk kör som galna höns, Bara glöm att hyra bil i Dublin. Ta taxi/buss. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Anbefaler å finne puber med irsk musikk, men utenfor Temple Bar (hold deg langt unna Temple Bar. Kun turister og sykt dyr alkohol og mat). Mitt favorittsted i Dublin er The Cobblestone. Finnes en del andre steder nord for elva også. Det meste av billige spisesteder og bra lokale puber ligger nord for Liffey. Selv pleier jeg ikke være i Dublin i mer enn én, maks to netter. Det er så mye å gjøre og se i Irland, og utrolig lett og billig å komme seg rundt ( <3 Bus Eireann). Er det poker-NM i Dublin i år, eller har de flytta det til Norge nå? Var der i fjor og det krydde av nordmenn i slutten av mars. Ser på profilbildet ditt at det kan godt være derfor du skal dit Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Anbefaler å finne puber med irsk musikk, men utenfor Temple Bar (hold deg langt unna Temple Bar. Kun turister og sykt dyr alkohol og mat). Mitt favorittsted i Dublin er The Cobblestone. Finnes en del andre steder nord for elva også. Det meste av billige spisesteder og bra lokale puber ligger nord for Liffey. Du finner dem i Temple Bar og, men må da som regel opp i andre etasje. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 For de som ikke har vært der så er "Temple Bar" et område og ikke en bar... selv om mange barer i området later som om det er de som er "Temple Bar" 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 For de som ikke har vært der så er "Temple Bar" et område og ikke en bar... selv om mange barer i området later som om det er de som er "Temple Bar" Det er vel også en pub i hjertet av området som heter "The Temple Bar", og som er nesten 200 år gammel, selv om også området rundt heter Temple Bar. Forøvrig enig i å gå ut i det området ikke er verdt det. Gøy å gå å se på livet og sånn, men det er mye turrister og håpløst og nesten i det hele tatt komme seg inn døra på mange de pubene der nede i helgene. Så fullt. Var mest ute i området rundt Grafton Street. Hadde en pub som var rett over veien fra hotellet som vi var mye på. The Hairy Lemon het den. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Anbefaler å finne puber med irsk musikk, men utenfor Temple Bar (hold deg langt unna Temple Bar. Kun turister og sykt dyr alkohol og mat). Mitt favorittsted i Dublin er The Cobblestone. Finnes en del andre steder nord for elva også. Det meste av billige spisesteder og bra lokale puber ligger nord for Liffey. Du finner dem i Temple Bar og, men må da som regel opp i andre etasje. Det kan være. Har prøvd å holde meg unna det området. Neonlysende firkløvere kjennes ikke veldig autentisk, men det kan helt sikkert være greit om man finner de rette rommene i de rette barene. Føler at den tradisjonelle musikken i Temple Bar er mer rettet mot turistene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå