Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen "kneler" ved høy belastning

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har de siste ukene hatt problemer med at maskinen plutselig ikke lenger takler å kjøre spill den ikke hadde noen problemer med å takle før. Jeg har ikke gjort noen endringer fra eller til med datamaskinen, og før disse problemene startet kunne jeg spille i opptil 12 timer i løpet av en dag uten problemer Jeg har opplevd dette problemet noen få ganger før denne perioden startet, men da ble problemet "løst" ved en enkel restart.

Nå har jeg derimot dette problemet konstant bare etter få minutters spilling. Skjermbildet begynner smått å hakke samtidig som det "blafrer" i høyttalerene, med eskalerende "symptomer" jo lengre jeg spiller. I utgangspunktet regnet jeg med at maskinen ble for varm, noe den også var da jeg ikke hadde fjernet støv over lengre tid. Jeg fjernet derfor det meste av støv for en ukes tid siden, noe som reduserte temperaturer ved alle komponenter, men det var ingen forandring i forhold til problemene.

Jeg legger ved en lenke til en youtube-video jeg lastet opp som demonstrerer hva som foregår da det er litt vanskelig å beskrive problemet med ord. Lyden er noe lav da jeg filmet dette med mobilen, men spesielt de siste 10 sekundene av videoen viser hvordan dette problemet utarter seg. Jeg velger å ikke inkludere informasjon om komponentene da jeg har hatt denne maskinen i over 2 år uten et eneste problem. Det er kun under spilling disse problemene oppstår, og maksimalt 5 minutter etter at spill(ene) blir slått av, fungerer maskinen som normalt igjen.

Jeg setter stor pris på alle innspill.

Endret av IagainstI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, dessverre har jeg ikke anledning til å formatere med det samme, men jeg skal definitivt gi det et forsøk så fort det lar seg gjøre. Men samtidig er det litt rart at slike problemer skal oppstå uten å ha foretatt noen endringer på verken software eller hardware. I mellomtiden får jeg håpe det er noen andre som gjenkjenner problemet enten her eller på andre forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...