Gjest Slettet-kNxRpaR5 Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Hei, Jeg hadde en Macbook Pro Retina med SSD, dessverre for meg tok den kveld når den fikk en halvliter brus over seg. Jeg fikk tatt ut SSD'en, slik at jeg kan få lest filene på PC'en min. Men jeg får kun lest den på en annen Mac. Jeg har satt selve SSD'en inn i en case som går over til USB 3. Og det funker fint sammen med en annen Mac som sagt, men når jeg kobler til PC'en min funker det ikke. Jeg er forresten klar over at det ikke er plug and play. Har lastet ned HFSExplorer, som vist nok skal gi meg mulighet til å lese disken. Men programmet finner ikke engang disken. Videre har jeg sjekket Disk Management, her dukker faktisk disken opp. Altså jeg kan se at den er der, men den er uten "drive letter" og "path". Får heller ikke tildelt noen av delene. Ser også at det står her at disk er tom. Hele kapasiteten er merket som ledig. Dette er den eneste plassen i Windows jeg faktisk kan se at den eksisterer. Lurte først på om det var noe med USB-porten på maskinen min, men det er det altså ikke. Noen som kan ha et svar på dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Drive letter og path er noe som tildeles et filsystem, ikke en disk. Og Windows kan bare håndtere visse filsystemer, som NTFS, FAT, of exFAT. Så det du ser i Disk Management er helt som forventet, Windows leser ikke Mac filsystem. Det er opp til det programmet du bruker å finne og lese Mac filsystemet (noe jeg ikke har noen erfaring med). Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Jeg har brukt Paragon HFS sin 10-dagers trial. Det fungerte strålende Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2016 Del Skrevet 24. februar 2016 Boot med Ubuntu, trenger ikke installere det på maskinen https://help.ubuntu.com/community/hfsplus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kNxRpaR5 Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Pragon gjorde susen, takker! Bare synd det ikke er gratis, får håpe jeg husker alt før det er gått 10 dager da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå