Gå til innhold

e700: Infrarød

suprsonic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg var sikker at jeg hadde ir på lappisen, men den gang ei!

vil bare skrive at ,fordi du har alt av ir-innstillinger innpå xp, så betyr det ikke AT du HAR ir på pc`n...

jeg har tilogmed sånt glassfirkant der ir skal vere, men alle disse pcene hadde vist samme skall,og ikke like inni,

har en HP4404ea til opplysning.

Lenke til kommentar

De fleste datamaskiner trenger å aktivere IR-porten før den kan brukes. Det vanligste er at man gjør dette ved å gjøre endringer under SETUP menyen rett etter oppstart (vanligvis trykker man 'F2' ganske umiddelbart etter at maskinen er skrudd på...)

Gå til systeminnstillingene som beskriver IR innstillingene. Dersom det står 'deactivated' eller lignende her, velg en COM-port som ikke brukes (Slapp av, man kan bla seg fram til dette vha piltaster :nice: )

Trykk så Esc-tasten og lagre endringene før maskinen bootes eller går videre. Sånn, nå er det bare å aktivere IR'en på telefonen og legge den i nærheten av PC'ens IR, og du er klar... (Nå vil mest sannsynlig også valget IR komme opp under setup'en i EasySTudio :D)

Lykke til!

Lenke til kommentar

jeg har vist ikke ir på pcen!

må kjøpe en sånn dongle(irDA-"adapter") til å putte inn i usb-porten. men så leste jeg den testen av e700 på dintelefon.no, og der i testen sto det at det ikke gikk ann å overføre bilder via ir på den!?

er det tilfelle da?

er det mye tjas og mas for å få den dongledingsen til å virke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...