NJHTMR Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Hei! Håper noen kan svare på dette. Jeg er 23 år gammel, og vurderer nå å studere i utlandet. Music Performance and Production ved University of East London, for å være eksakt. Jeg er for øyeblikket på siste semester av en bachelorgrad i ingeniørfag. Jeg er fra før yrkesutdannet med fagbrev (industri), og gikk derfor Y-veien når jeg skulle ta ingeniørfag. Jeg har med andre ord ikke generell studiekompetanse fra før. Y-veien inkluderte dog matematikk R1 og R2, samt fysikk 1 i løpet av første semester. I tillegg hadde vi norsk andre semester. Etter å ha lest mye rundt ser jeg at de fleste steder står det at generell studiekompetanse kreves, men slik jeg har forstått så er jeg her i Norge kvalifisert til å søke på hvilket som helst studie etter å ha fullført bachelorgraden. Jeg lurer da på om det samme gjelder i utlandet, slik at jeg kan komme inn på grunnlag av bachelorgraden, eller om jeg MÅ ta påbygg før jeg kan søke. Og, om jeg må ta påbygg, må jeg da ta Matematikk 2PY og Norsk, eller får jeg fritak fra dette da jeg hadde R1, R2 og norsk via Y-veien? Hvis jeg må gå påbygg hadde det vært flott å kunne ta bare historie og naturfag. Takker på forhånd for eventuelle svar! - NJHTMR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå